Ogldasz odpowiedzi wyszukane dla hasa: Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
Temat: Zalanie mieszkania spoldzielczego - odpowiedzialnosc
Hej! "Marcin" <st@friends.id.plnapisał w wiadomości Osoba A posiada wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokalu. W wyniku awarii jakiejs rury mieszkanie pod spodem nalezace do Pani B ulega zalaniu. (ma takie samo prawo do lokalu jak pani A)
Pytanie kto ponosi odpowiedzalnosc? spółdzielnia czy lokator?
Nie wiem, czy Ci się to do czegoś przyda, ale... ;-) W spółdzielniach często stosowana jest praktyka, iż piony "należą" do spółdzielni, a odgałęzienia do lokatora. Zatem miałoby tu znaczenie, gdzie nastąpiła awaria. Swoja drogą - spółdzielnię tworzą lokatorzy i to oni zatrudniają biurwokrację, która nimi pomiata - echhhhh...
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Zalanie mieszkania spoldzielczego - odpowiedzialnosc
Stan faktyczny: Osoba A posiada wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokalu. W wyniku awarii jakiejs rury mieszkanie pod spodem nalezace do Pani B ulega zalaniu. (ma takie samo prawo do lokalu jak pani A) Pytanie kto ponosi odpowiedzalnosc? spółdzielnia czy lokator?
Według mnie odpowiedzialność w takim wypadku ponosi każdy, kto dane pomieszczenie zajmuje. Tako rzecze art. 433 k.c. Spółdzielnia mieszkaniowa nie ma tu nic do rzeczy. Oczywiście są wyjątki, które znajdują się we wspomnianym artykule: siła wyższa (vis maior), wyłączna wina poszkodowanego lub osoby trzeciej.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Mieszkanie zakladowe a dlugi glownego najemcy ktory zmarł - pod kątem spadkobierców
Jak to tej spoldzielni wytlumaczyc, czy są jakies prawa czy orzeczenia na ktore mozna sie powolywac??
Hmm... z reguly spoldzielniom wczelkiej masci trudno jest cos wytlumaczyc.
W szczegolnosci tym starym biurwom, ktore w tych "instytucjach" pracuja. Najlepiej oczywiscie sie powolac na cale prawo cywilne - poczawszy od prawa rzymskiego. Wydaje mi sie, ze nawet jezeli ktos sie powola na wszystko co mozliwe, przedstawi artykuly ustaw itp - to i tak nic nie osiagnie, bo panie powiedza, ze ich nie obchodzi jakis tam Kodeks Cywilny i inne glupoty. Najlepiej isc do syndyka i po prostu z nim pogadac. Potem isc do notariusza i po prostu zawrzec u niego umowe sprzedazy rzeczonej nierchumosci (mieszkania) - tzn. prawa wlasnosci lub wlasnosciowego spoldzielczego prawa do lokalu mieszkalnego. Zarzadca (spoldzielnia) nie ma co sie przejmowac. Zycze szczescia, Konrad.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Prawo rzeczowe
Tomasz <tomcio@poczta.onet.plnapisał(a): | Czy można nabyć przez ZASIEDZENIE własnościowe prawo do lokalu w | spółdzielniach mieszkaniowych ?( z testu z cywila )
| -- | Pozdrawiam | ========================= | Piotr | nie można | zgodnie z art. 172 i nast. kc. przez zasiedzenie nabyć można tylko prawo | własności. wyjątkowo, co przewiduje art. 292 kc. nabyć przez zasiedzenie | można też służebność gruntowąą czynną. ponadto, przez analogię, zasiedzieć | można użytkowanie wieczyste. Oczywiście, że można. Prawo takie nie może powstać przez zasiedzenie ale może zostać nabyte (Orz. SN z 6 V 1980 r. OSN 1980 poz. 240; a także Ignatowicz "Prawo rzeczowe" na str. 154) pozdr. T. niestety kolega T. jest w błędzie; cytowane orzeczenie SN z 6 05 1980 r.
(1980.05.06postanow.SNUIII CRN 45/80OSNC 1980/12/240glosa: Łukawski K. NP 1982/9-10/178 Pod rządem art. 172 § 1 k.c. dopuszczalne jest zasiedzenie lokalu mieszkalnego stanowiącego przedmiot odrębnej własności. )dotyczy możliwości zasiedzenia prawa własności lokalu mieszkalnego, a to zupełnie co innego niż tzw. własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu. pozdr.
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Prawo rzeczowe
| niestety kolega T. jest w błędzie; cytowane orzeczenie SN z 6 05 1980 r. (1980.05.06postanow.SNUIII CRN 45/80OSNC 1980/12/240glosa: Łukawski K. NP 1982/9-10/178 Pod rządem art. 172 § 1 k.c. dopuszczalne jest zasiedzenie lokalu mieszkalnego stanowiącego przedmiot odrębnej własności. )dotyczy możliwości zasiedzenia prawa własności lokalu mieszkalnego, a to zupełnie co innego niż tzw. własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu. pozdr.
Przepraszam, nie doczytałem, że to spółdzielcze.
pozdr. T.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Darowizna mieszkania czy sprzedaż?
"MaG" Rodzice mojej żony posiadają własnościowe mieszkanie. [...]Bardzo proszę o odpowiedź i ewentualne koszty jakie należałoby ponieść w związku ze zmianą właściciela mieszkania. Jakie podatki, opłaty notarialne itp. MaG
To proste.
Trzeba wybrac ntariusza i on wszystko wyliczy i opowie.... Darowizna wlasnosciowego spoldzielczego prawa do lokalu pod rygorem niewaznosci wumagana jest w formie notarialnej, wiec bez notariusza "ani rusz". Beda potrzebne dokumenty (notariusz dokladnie powie jakie) - zaswiadczenie ze spoldzielni stwiedzajace ze Panstwo X maja owo "prawo" do lokalu i jego wartosc wynosi Y, i ze na dzien xx nie zalegaja (lub zalegaja) z oplatami. W zaleznosci od tej wartosci i od tego jaki "zapis" panstwo uczynicie w sprawie dalszego prawa do korzystania z mieszkania przez darczyncow Notariusz wyliczy wartosc darowizny i ew, podatek, ktory pobierze i zaplaci. niektore gminy zwalniaja od odatku kazdego, kto sie o to zwroci, lecz trzeba to zrobic PRZED darowizna (o odroczenie), bo jesli juz gmina "wezmie", to nie odda... Pozdrawiam Boguslaw Boguslaw
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Czy jezeli ktos ma dwa mieszkania ...
.. i wplacal w ciagu roku 20002 (co miesiac w obu spoldzielniach, w ktorych ma wlasnosciowe, spoldzielcze prawo do lokalu ) na fundusz remontowy okreslo ne kwoty to : - czy moze to wszystko zsumowac w zeznaniu podatkowym za rok 2002 i odliczyc od podatku, uzyskujac tym samym zwrot podatku za rok 2002 w ramach ulgi rem ontowej, poniewaz wplacal pieniadze w dwu spoldzielniach, czy tez: - moze uzyskac zwrot podatku, w ramach ulgi remontowej, tylko z wplat na fun dusz remontowy jednej tylko spoldzielni. z gory dziekuje za odpowiedz
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Czy jezeli ktos ma dwa mieszkania ...
.. i wplacal w ciagu roku 20002 (co miesiac w obu spoldzielniach, w ktorych ma wlasnosciowe, spoldzielcze prawo do lokalu ) na fundusz remontowy okreslo ne kwoty to : - czy moze to wszystko zsumowac w zeznaniu podatkowym za rok 2002 i odliczyc od podatku, uzyskujac tym samym zwrot podatku za rok 2002 w ramach ulgi rem ontowej, poniewaz wplacal pieniadze w dwu spoldzielniach,
Wydaje mi się, że tak, ustawa nie ogranicza bowiem tego prawa do jednego funduszu lecz wprowadza ograniczenia kwotowe. Zatem mozliwe jest odliczenie kwot wydatkowanych na fundusz remontowy w dwóch spółdzielniach.
Ciacho
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: przyjęcie w potrzet członka spłódzielni mieszkaniowej
a właściwie opłata z tym związana. Właśnie zakupiłem mieszkanie na rynku wtórnym, no i myślałem że wszelkie wydatki mam już za sobą. niestety dowiedziałem się że czeka mnie jeszcze opłata za przyjęcie w potrzet członka spółdzielni mieszkaniowej ---910 PLN. W związku z tym moje pytanie - czy można to jakoś obejść, czy koniecznie muszę stać się członkiem spółdzielni ?
musisz, bo zakupiles spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu mieszkalnego. Skutecznosc tego zakupu jest uwarunkowana przyjeciem w poczet czlonkow spoldzielni. Jesli np. jestes cudzoziemcem a spoldzielnia ma w statucie, ze cudzoziemcow nie przyjmuje to nie zostaniesz czlonkiem spoldzielni i nie bedziesz mial mieszkania. Ale za to mozesz chodzic na zebrania czlonkow i wybierac zarzad - przynajmniej niech Ci sie wydaje, ze wybierasz :-) Tatiana
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: pytanie o uprawnienia spoldzielni
Witam Szanownych! Mam nastepujace pytanie z branzy budowlanej: czy spoldzielnia mieszkaniowa moze zakazac mi (wlascicielowi spoldzielczego-wlasnosciowego prawa do lokalu) demontarzu sufitu podwieszanego? Odleglosc od podlogi do stropu wynosi 3,5 metra, mniej wiecej na wysokosci 2,7 m znajduje sie ow sufit, ktory chcialbym usunac. Dodam, ze zostal on podwieszony wlasnie przez spoldzielnie, jeszcze przed wprowadzeniem sie lokatorow. Czy w tym przypadku musze sie liczyc ze zdaniem spoldzielni? Jesli tak, to czy jest jakis przepis ktory to jednoznacznie okresla? Dziekuje, pozdrawiam Tomciu
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: pytanie o uprawnienia spoldzielni
On Fri, 23 Jan 2004, Tomciu wrote: + Witam Szanownych! + + Mam nastepujace pytanie z branzy budowlanej:
Sądzę że raczej lokalowej i prawa własnościowego :)
+ czy spoldzielnia mieszkaniowa + moze zakazac mi (wlascicielowi spoldzielczego-wlasnosciowego prawa do + lokalu) demontarzu sufitu podwieszanego?
IMHO tak. Mieszkanie nie jest twoje :(, masz tylko *prawo* do mieszkania (takim jakie ono jest). A ty chcesz dokonać przeróbki. Jakbyś owo mieszkanie dzierżawił... to pewnie co innego :) (to chcę powiedzieć: dzirżawca może WIĘCEJ niż "właściciel prawa" :))
[...] + Czy w tym przypadku musze sie liczyc ze zdaniem spoldzielni? Jesli tak, to + czy jest jakis przepis ktory to jednoznacznie okresla?
Sądzę że ogólne przepisy o własności: rzuciwszy okiem do ustawy "spółdzielczej" nie widzę przepisów odnoszących się do takiej kwestii.
pozdrowienia, Gotfryd
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: pytanie o uprawnienia spoldzielni
Gotfryd Smolik news wrote: On Fri, 23 Jan 2004, Tomciu wrote:
| + Witam Szanownych! | + | + Mam nastepujace pytanie z branzy budowlanej: Sądzę że raczej lokalowej i prawa własnościowego :) | + czy spoldzielnia mieszkaniowa | + moze zakazac mi (wlascicielowi spoldzielczego-wlasnosciowego prawa do | + lokalu) demontarzu sufitu podwieszanego? IMHO tak. Mieszkanie nie jest twoje :(, masz tylko *prawo* do mieszkania (takim jakie ono jest). A ty chcesz dokonać przeróbki.
No dobrze.. A czy IYHO maprawo do demontarzu podwieszanej lampy? A pytam dlatego, ze "podwieszany sufit" to taki sposob wykonczenia wnetrza. Boguslaw
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Pytanie do grupy - hipoteka kaucyjna
Otrzymalem przed chwila Zarzadzenie Sadu Rejonowego (Warszawa - Wydz. Ksiag Wieczystych) ktore zobowiazuje mnie do zlozenia oswiadczenia o ustanowieniu hipoteki w formie aktu notarialnego. Wczesniej zlozylem w Sadzie wniosek o zalozenie KW dla spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu (wraz z odpisem aktu notarialnego, zaswiadczeniem ze Spoldzielni i wypisem z rejestru gruntow) - ksiega zostala zalozona - oraz wniosek o wpis hipoteki kaucyjnej na rzecz Banku udzielajacego kredyt pod zastaw tej nieruchomosci, wraz z Oswiadczeniem Banku w sprawie ustanowienia hipoteki kaucyjnej. Mam pytanie: czy wniosek do Sadu o ustanowienie hipoteki kaucyjnej wymaga formy aktu notarialnego ? Z posiadanych przeze mnie informacji wynika, ze wystarczy wniosek-oswiadczenie wlasciciela nieruchomosci i pismo z Banku. Jak to wyglada w swietle prawa ?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Pytanie do grupy - hipoteka kaucyjna
Użytkownik zino <j@oa.plw wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9srddg$4m@aquarius.webcorp.pl... Otrzymalem przed chwila Zarzadzenie Sadu Rejonowego (Warszawa - Wydz. Ksiag Wieczystych) ktore zobowiazuje mnie do zlozenia oswiadczenia o ustanowieniu hipoteki w formie aktu notarialnego. Wczesniej zlozylem w Sadzie wniosek o zalozenie KW dla spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu (wraz z odpisem aktu notarialnego, zaswiadczeniem ze Spoldzielni i wypisem z rejestru gruntow) - ksiega zostala zalozona - oraz wniosek o wpis hipoteki kaucyjnej na rzecz Banku udzielajacego kredyt pod zastaw tej nieruchomosci, wraz z Oswiadczeniem Banku w sprawie ustanowienia hipoteki kaucyjnej. Mam pytanie: czy wniosek do Sadu o ustanowienie hipoteki kaucyjnej wymaga formy aktu notarialnego ? Z posiadanych przeze mnie informacji wynika, ze wystarczy wniosek-oswiadczenie wlasciciela nieruchomosci i pismo z Banku. Jak to wyglada w swietle prawa ? ustanowienie hipoteki takiej jak twoja zawsze wymaga formy aktu
notarialnego, jesli chodzi o oswiadczenie wlasciciela nieruchomosci art 245 §1 k.c.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Czy ktos mi 'przetlumaczy' wyrok TK ?
Członkostwo nie jest już konieczne.
Wyrok Trybunału uchyla przepisy ograniczające nabycie prawa spółdzielczego. Nabycie lokalu własnościowego nie będzie już wymagało od nabywcy uzyskania członkostwa w spółdzielni mieszkaniowej. Należy jednak pamiętać, że wymóg członkostwa nie został zniesiony całkowicie. W wypadku pozyskania spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu po raz pierwszy - przez umowę ze spółdzielnią - dalej konieczne będzie uzyskanie członkostwa.
Tylko ciagle tu nie ma odpowiedzi na moje pytanie :( Fantom
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: ważność przydziału na spółdzielcze własnościowe
Witam! Nowa ustawa precyzyjnie określa, że prawo własnościowe spółdzilcze powstaje w momencie ZAWARCIA UMOWY o ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu. Wiem bo sam to przerabiałem. Pierwotnie dostłem też 'przydział' ale z tego co wiem nie miał on mocy prawnej. Pzdr Koshy
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Odsniezanie a odszkodowanie
| Czy jest moze na grupie jakis cywilista? | Mam pytanka o sprawe odsniezania w przypadku wlascicieli domow | jednorodzinnych instnieje podobno obowiazek odsniezania chodnika | przyleglego do posesji oraz polowy drogi ktorej tez nie jestem wlascicielem | pyt.1 na podstawie jakich przepisow ? | pyt. 2 czy w przypadku jakiegos wypadku osoba pokrzywdzona moze | zadac ode mnie odszkodowania czy od wlasciciela chodnika, drogi ? No to ja rozwinę pytanie. A jak to jest w przypadku domków (akurat szeregowych, tzw. segmentów) należących do spółdzielni mieszkaniowej, którym dysponuję na zasadzie własnościowego prawa do lokalu? -- ---------------------------------------------- Telesfor Baudot (Tele2@poczta.onet.pl) http://tele2001.republika.pl ----------------------------------------------
Jeśli przysługuje Ci spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego to nie jesteś zobowiązany do odśnieżania bo Twoje prawo to jedynie ograniczone prawo rzeczowe tak jak służebność czy hipoteka.Właścicielem nieruchomości jest spółdzielnia i to ona zgodnie z ustawą ma ten obowiązek spełniać,
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: umowa darowizny
Witam szanownych Grupowiczow i od razu pytanko: Umowa darowizny spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu wymaga formy: a. aktu notarialnego b. pisemnej pod rygorem niewaznosci c. zwyklej formy pisemnej, jezeli doszlo do wydania lokalu obdarowanemu (mozliwe kila poprawnych odpowiedz) Na pierwszy rzut oka odpowiedz a jest poprawna, ale moje watpliwosci budzi art 890.1 k.c. Oswiadczenie darczyncy powinno byc zlozone w formie aktu notarialnego. Jednakze umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy staje sie wazna, jezeli przyrzeczone swiadczenie zostalo spelnione. prosze o komentarz TIA Pozdrawiam BAton
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: umowa darowizny
Baton napisa_(a): Umowa darowizny spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu wymaga formy: a. aktu notarialnego b. pisemnej pod rygorem niewaznosci c. zwyklej formy pisemnej, jezeli doszlo do wydania lokalu obdarowanemu
(mozliwe kila poprawnych odpowiedz) Na pierwszy rzut oka odpowiedz a jest poprawna, ale moje watpliwosci budzi art 890.1 k.c. Oswiadczenie darczyncy powinno byc zlozone w formie aktu notarialnego. Jednakze umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy staje sie wazna, jezeli przyrzeczone swiadczenie zostalo spelnione. prosze o komentarz
Wydaje mi się, że art.223 par.5 prawa spółdzielczego jest przepisem szczególnym wobec art.890 kc a więc akt notarialny. A jeśli nie to możliwa jest też odpowiedź d: jeżeli doszło do wydania lokalu w ogóle nie jest konieczna forma pisemna KG
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: egekucja komornicza w spółdzielni
Witam, Spółdzielnia mieszkaniowa, której jestem niestety członkiem ma długi, które zawdzięcza poprzedniemu nieuczciwegu zarządowi. Sprawy windykacyjne sa na tyle zaawansowane, że w dwóch przypadkach zostały wydane wyroki egzekucji komorniczej. Komornicy zajęli konta bankowe. Co dalej może się dzieć jeśli nie uda się doprowadzić do ugody w wierzycielami? Czy komornicy mogą - i jesli tak to kiedy - wejść na pensje członków spółdzielni? Czy mogą próbować ściągać wierzytelności spółdzielni z majątku członków posiadających spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Księgi wieczyste - jak?
| Mam już od jakiegoś czasu własnościowe "M" w Warszawie (Mokotów). | Jak wygląda procedura wpisu do księgi? Jakie muszę spełnić warunki, | jakie dokumenty posiadać? | No i gdzie należy rozpocząć procedurę? | Jeśli w sądzie, to jakim? | Paweł Skarżyński Witam ważne jest czy masz własność lokalu (w pparciu o ustawę o własności lokali) czy też własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu w pierwszym przypadku w akcie notarialny pewnie był wniosek o założenie
kw. A czy mozna ustanowic ksiege wieczysta, jesli sie ma tylko wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokalu?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu a wykluczenie ze spoldzielni
Beata napisała: Witam, Jesli ktos posiada wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokalu, a zostanie przez spoldzielnie wykluczony z listy czlonkow, jakie to ma dla niego i tego prawa konsekwencje?!
Witam również, Gdzieś słyszałem, że w takiej sytuacji posiadacz takiego prawa powinien w jak najkrótszym czasie sprzedać to mieszkanie ;-) Ale jak sobie spółdzielnia wyobraża realizację tego? Nie mam pojęcia. Istnieje teraz możliwość wydzielenia lokalu mieszkalnego ze spółdzielni i założenia oddzielnej księgi wieczystej. Może to jest rozwiązanie? Zdobądź statut tej konkretnej spółdzielni, tam powinna być opisana taka sytuacja. Co spółdzielnia to statut.
pozdrawiam JJW
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu a wykluczenie ze spoldzielni
...from bitstream coded by Janusz J. Wójcik : Beata napisała: | Witam, | Jesli ktos posiada wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokalu, | a zostanie przez spoldzielnie wykluczony z listy czlonkow, | jakie to ma dla niego i tego prawa konsekwencje?! Witam również, Gdzieś słyszałem, że w takiej sytuacji posiadacz takiego prawa powinien w jak najkrótszym czasie sprzedać to mieszkanie ;-) Ale jak sobie spółdzielnia wyobraża realizację tego? Nie mam pojęcia. Istnieje teraz możliwość wydzielenia lokalu mieszkalnego ze spółdzielni i założenia oddzielnej księgi wieczystej.
Wlasnie, bardzo mnie to tez interesuje. W Zielonej Gorze jedna pani nieco sie stawiala prezesowi (znaczy krytykowala) i wyleciala ze spoldzielni(pozbawiono jej czlonkowstwa) - ZTCW na jesieni bedzie eksmitowana. Miala lokatorskie. Ja natomiast mam wlasnosciowe i osobna ksiege wieczysta. Jak zaczne mocniej krytykowac prezesa to pewnie tez mnie prawa czlonkowskiego pozbawia - jestem na dobrej drodze. I co wtedy ? Moge mieszkac w swoim mieszkaniu bez czlonkowstwa w spoldzielni czy tez moje sto tysiecy stanie sie pustostanem a ja zamieszkam pod mostem. Ostatnio troche przycichlem bo sprawa wyrzuconej pani byla bardzo glosna ze dwa miesiace temu i ciut sie przestraszylem. Jak to jest z czlonkostwem i prawem do wlasnego mieszkania.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu a wlasnosc hipoteczna
Kolega poprosil by spytac, to pytam :-) Jaka jest roznica miedzy spoldzielczym wlasnosciowym prawem do lokalu, a wlasnoscia hipoteczna? Czy oplaca sie ponosic koszty przeksztalcenia prawa wlasnosci na wlasnosc hipoteczna (koszt okolo 2tys) Dzieki margaritka
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Czy przydzial mieszkania moze byc tylko dla czlonka spoldzielni?
Jestem w nastepujacej sytuacji. Wzialismy z narzeczona wspolnie kredyt na mieszkanie, ale poniewaz nie chcielibysmy placic dwa razy za czlonkostwo i wpisowe do spoldzielni postanowilismy ze jedno z nas bedzie nalezalo do spoldzielni. Czy w takiej sytuacji przydzial wlasnosciowego spoldzielczego prawa do lokalu bedzie dla czlonka spoldzielni czy tez dla nas obojga? Dodam ze zaraz po przydziale chcemy wyodrebnic udzial w gruncie rowniez na dwie osoby. Czy nalezy spodziewac sie jakichs problemow, o czym powinnismy pamietac? Z gory dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam Adam
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Problem ze spółdzielnią mieszkaniową
Opowiem wam pewną sytuację patową: Jest sobie nowoczesny budynek w centrum miasta z mieszkaniami i lokalami użytkowymi. Jest on własnością spółdzielni, a wszyscy mieszkańcy mają spółdzielcze własnościowe prawa do lokali. Spółdzielnia od kilku lat nie podnosi czynszu (jest on teraz na śmiesznie niskim poziomie). Każde zgromadzenie członków spółdzielni w sprawie podwyższenia czynszu torpedują mieszkańcy obskórnych 10 piętrowych bloków, którym niski czynsz jest na rękę. Spółdzielnie nie płaci od 2 lat swoich zobowiązań (ZUS, Urząd Skarbowy, podwykonawcy), bo nie ma pieniędzy. Jak wchodzi do siedziby spółdzielni komornik (raz na 2 miesiące) to pracownicy w popłochu chowają fax, ksero, telefony itp. Na budynku o którym wspomniałem na początku ciążą wielkie hipoteki kilku wierzycieli (bo to najlepszy budynek). Czy ktoś wie co może zrobić właściciel mieszkania czy lokalu uż. w takim domu. Żyć w strachu, że budynek zlicytują i spadnie się do pozycji najemców? Przecież każdy dał spółdzielni olbrzymie pieniądze za własny kąt (ceny rynkowe)? Pozdrawiam Przemek (IV rok prawa UMCS)
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: zalozenie hipoteki w wa-wie
chcialem zalozyc w wa-wie hipoteke dla spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu - mam pytanie jak to sie robi i ile to trwa: 1) czy to sie robi w sadzie rejonowym czy w jakims jednym konkretnym sadzie dla wa-wy ? 2) co musze wypelnic i ile jakich oplat musze uiscic ? 3) ile sie w wa-wie czeka na zalozenie hipoteki i czy mozna to jakos przyspieszyc ? (sprzedaz mieszkania) dzieki za cynk fondi
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: zalozenie hipoteki w wa-wie
chcialem zalozyc w wa-wie hipoteke dla spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu - mam pytanie jak to sie robi i ile to trwa:
1) czy to sie robi w sadzie rejonowym czy w jakims jednym konkretnym sadzie dla wa-wy ?
http://www.hipoteka.waw.pl/pl.html
3) ile sie w wa-wie czeka na zalozenie hipoteki i czy mozna to jakos przyspieszyc ? (sprzedaz mieszkania)
Zależy wyłacznie od wydzialu. Jesli skomputeryzowany - kilkanascie dni. Jesli papierowy - pare miesiecy.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: księga wieczysta pod mieszkanie?
1. Co oznacza termin "przeniesienie prawa własności lokalu"? Czy to oznacza, że jeśli to przeniesienie nastąpi to ja staję się "bardziej" właścicielem mojego (niby) mieszkania...
Oznacza to ze staniesz sie wlascicielem lokalu i wspolwlascicielem nieruchomosci wspolnej (tzn "reszty budynku i gruntu" z wylaczeniem oczywiscie innych lokali stanowiacych odrebna wlasnosc.
2. Czy to pismo które otrzymałam i w którym określają przedmiot odrębnej własności lokalu (mojego mieszkania) - jest już przeniesieniem prawa własności lokalu
Nie. Przeniesienie wlasnosci dokona sie z chwila podpisania aktu notarialnego. Pismo traktuj jako informacje ze jest juz mozliwe przeniesienie wlasnosci (ale nie znam tresci pisma i uchwaly wiec nic wiecej nie moge powiedziec).
3. Czy mogę w zaistniałej sytuacji założyć księgę wieczystą dla mojego mieszkania?
Majac wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokalu- mozesz.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: księga wieczysta mieszkania spółdzielczo własnościowego
Dnia 26 Jun 2004 11:57:58 +0200, moniagWYTNI@o2.pl naskrobał(a): Witam
Chcę kupić mieszkanie spółdzielczo własnościowe, które nie ma założonej księgi wieczystej. Mój pośrednik mówi, że nie ma w tym przypadku znaczenia jakim prawem do gruntu dysponuje spółdzielnia (własność czy użytkowanie wieczyste) bo i tak w przypadku mieszkań spółdzielczo własnościowych ja jako właściciel nie mam prawa do gruntu a więc i w księdze wieczystej nie będzie zapisu o gruncie. Czy to jest prawda? Jak wygląda sytuacja zakładania ksiąg wieczystych w takich mieszkaniach ?
możesz założyć KW w dziale II właścicielem będzie spółdzielnia. Na sprzedaż wymagana zgoda spółdzielni. Ograniczone prawo rzeczowe, zbywalne i dziedziczne. Można przekształcić we własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: księga wieczysta mieszkania spółdzielczo własnościowego
Witam Chcę kupić mieszkanie spółdzielczo własnościowe, które nie ma założonej księgi wieczystej. Mój pośrednik mówi, że nie ma w tym przypadku znaczenia jakim prawem do gruntu dysponuje spółdzielnia (własność czy użytkowanie wieczyste) bo i tak w przypadku mieszkań spółdzielczo własnościowych ja jako właściciel nie mam prawa do gruntu a więc i w księdze wieczystej nie będzie zapisu o gruncie. Czy to jest prawda? Jak wygląda sytuacja zakładania ksiąg wieczystych w takich mieszkaniach ? Będę wdzięczna za pomoc w zrozumieniu tego zagadnienia Monika
O ile się nie mylę chodzi o własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu. Taka "własność" nie jest odnotowana w księgach wieczystych i nie będzie. Jedynie kiedy spółdzielnia wykona projekt podziału na lokale mieszkalne i ureguluje sprawy gruntu na którym stoi ten budynek (nie zawsze to jest jasna sprawa), to będzie zaczynała sprzedawać resztę lokali wraz z gruntem a ci co wcześniej wykupili i maja własnościowe-spółdzielcze prawo do lokalu będą mogli dokupić od nich udział w gruncie i wtedy zostanie założona księga wieczysta. Wtedy powstanie tam Wspólnota Mieszkaniowa (w momencie wykupu pierwszego mieszkania z gruntem). Jeżeli w tym budynku gdzie chcesz kupić to mieszkanie nie ma Wspólnoty to znaczy, że jeszcze nie zaczęli sprzedawać gruntów/mieszkań z gruntem. Pozdrawiam, Hanskie
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: księga wieczysta mieszkania spółdzielczo własnościowego
możesz założyć KW w dziale II właścicielem będzie spółdzielnia. Na sprzedaż wymagana zgoda spółdzielni. Ograniczone prawo rzeczowe, zbywalne i dziedziczne. Można przekształcić we własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu.
Na sprzedaż nie będzie wymagana żadna zgoda. Możesz sprzedać kiedy chcesz i komu chcesz. Spółdzielnia do tego nic nie ma.
Pozdrawiam Andrzej Guziak mailto:aguz@post.pl
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: księga wieczysta mieszkania spółdzielczo własnościowego
O ile się nie mylę chodzi o własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu. Taka "własność" nie jest odnotowana w księgach wieczystych i nie będzie.
Jesteś w błędzie, na własnościowym prawie do lokalu można założyć KW.
Pozdrawiam Andrzej Guziak mailto:aguz@post.pl
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Wykupienie mieszkania ! ! ! ? ? ?
hawaii wrote: ... a my?la^(3)em, ?e pytanie jest proste. i takiej odpowiedzi oczekiwa^(3)em
W sprawach spółdzielczych nic nie jest proste. Pytanie sformułowałeś źle, bo nie zawiera ono kluczowych informacji - jaki jest status lokali. Powinieneś wiedzieć czy tytuł do lokalu ma status: 1) lokatorskiego spółdzielczego prawa do lokalu, 2) własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu, 3) własności. Nadto mając własność lokalu można być członkiem spółdzielni, albo nie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by mieć prawa do kilku lokali o statusie własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu w spółdzielni. Powodzenia, Piotr
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Mieszkanie po dziadkach w spoldzielni....
"Gall" <ga@wp.plwrote in message
| To nie zaden cybizm dbac o majatek zgromadzony przez Dziadkow. | Jesli mieszkanie jest "wlasnosciowe" meldunek nie wystarczy i nie jest | potrzebny | Ja zalatwilem ze swym dziadkiem darowizne i wpisalem wylaczne prawo | uzytkowania mieszkania przez Dziadka DO SMIERCI | (i niech sobie zyje jak najdluzej). | Boguslaw A czy w takim przypadku plicisz jakis podatek lub cos na ten wzor ?
Pisze "z doswiadczenia", nie jestem prawnikiem. Darowizna spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu jest wg mojej wiedzy pod rygorem niewaznosci w formie notarialnej. Wiec najlepiej znalezc notariusza i on (za to mu placa) wszystko powie. "Prawo do uzywania mieszkania" przez dziadka zmniejsza wartosc darowizny. Darowizna na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych jest wolna od podatku. Boguslaw
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Co to jest eksploatacja?
Płacę takie coś w moim mieszkaniu Spółdzielczo-Własnościwym za każdy metr kwadratowy. Ja rozumiem płącić eksploatację w mieszkaniu spółdzielczym, ale we własnościowym. Przecież płacę za eksploatację swojego mieszkania do ICH kasy!!!
Mieszkanie własnościowe jest mieszkaniem spółdzielczym, tyle tylko, że zamieszkującemu je przysługuje więcej praw niż osobie zamieszkujące w mieszkaniu lokatorskim. Samo mieszkanie jest własnością spółdzielni, a Tobie przysługuje jedynie "spółdzielcze-własnosciowe prawo do lokalu mieszkalnego". Jest to tzw ograniczone prawo rzeczowe - art 224 KC. Prawo własności przysługiwałoby ci wówczas, gdyby ustanowiona została odrębna własność lokalu. _________________ RF
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Zmiana z własnościowego na lokatorskie
Osoba znana wszem i wobec jako Jarosław Matejczuk zamieszkała pod adresem <jaroslaw.matejc@jasien.net w artykule < | Czy można w sp-niach mieszkaniowych zmienić z powrotem status | mieszkania sp-czego własnościowego na lokatorskie? | Czy jest to możliwe? | -- | Pozdrowienia, | Kaja Zasadniczo masz rację, ale: nie ma takiej możliwości, można co najwyżej doprowadzić do wygasnięcia tego prawa co doprowadzic musi do zwrotu wkładu budowlanego liczonego według rynkowej wartości lokalu
nie lokalu a spółdzielczego własnosciowego prawa do lokalu (vide: ustawa o spółdzielnach mieszkaniowych art. 17 (11) ust. 1.
a potem starac sie , nawet w tej samej społdzielni o prawo lokatorskie. na 100% nie bedzie to jednak prawo do tego samego lokalu a co więcej trzeba go będzie wczesniej opuścić zanim nastąpi zwrot wkłądu.
Pomijając fakt, że może to nie być ten sam lokal (i raczej na pewno nie będzie, bo zgodnie z art. 17 (12) spółdzielnia ma pół roku na zbycie tego prawa w drodze przetargu), to jeszcze pozostaje kwestia ile czas trzeba będzie czekać i czy wkład mieszkaniowy (liczony od wartości lokalu) nie okaże się wyższy niz zwrócona kwota. Zakręcone to jak kilo kitu ;-(
generalnie jest to droga pod prąd przepisów,
A tu zgodze się w pełni.
pzdr, JarekM
pzdrwm Tatiana
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Podatek od spadkow i darowizn
Witam. Nabylem w drodze spadkobrania z mocy ustawy 3000 zl z wkladu oszczednosciowego oraz 1/2 spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu mieszkalnego lokalu o powierzchni 62 m2 - jaki mniej wiecej bedzie wymiar podatku od spadku? Naleze do I grupy spadkobiercow. Aha dodam jeszcze, ze te 3000 zl przejalem na podstawie prawa bankowego jako osoba ktora pokryla koszty pogrzebu wlasciciela wkladu, a nie w drodze "normalnego" spadkobrania - czy to cos zmienia ? Z gory dzieki Cezar
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Podatek od spadkow i darowizn
Nabylem w drodze spadkobrania z mocy ustawy 3000 zl z wkladu oszczednosciowego oraz 1/2 spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu mieszkalnego lokalu o powierzchni 62 m2 - jaki mniej wiecej bedzie wymiar podatku od spadku? Naleze do I grupy spadkobiercow.
Pytanie jeszcze: bedziesz mieszkal w tym lokalu? Jesli tak, to wtedy podatek bedzie rowny zero. Aha dodam jeszcze, ze te 3000 zl przejalem na podstawie prawa bankowego jako osoba ktora pokryla koszty pogrzebu wlasciciela wkladu, a nie w drodze "normalnego" spadkobrania - czy to cos zmienia ?
Tak, te 3000 nie wchodza do podstawy opodatkowania. JG
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: MIESZKANIE - B.WAZNE
Nie znam sie na tym, chodzi mi o to zeby pozbawic go praw do mieszkania, ale zeby ono nie przeszlow rece innej osoby, tylko np. zebym ja je mogla przejac??? czy istnieje jakas mozliwosc. Dziekuej bardzo za pomoc. Iza
Czy to jest lokatorskie prawo do lokalu (co by wskazywalo na ten 3 miesieczny termin na wyprowadzenie) czy wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokalu (czesciej spotykane)? Napisz cos wiecej
(Poza tym najlepiej gdybys udala sie do spoldzielni, 1-do dzialu radcow prawnych; 2-do prezesa i z nimi uzgodnila dopuszczalnosc i warunki takiego "przejecia". Kiedys bylem na praktyce w takiej spoldzielni i wlasnie tak sie to zalatwialo..;-))
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Prawo mieszkaniowe
Dnia Wed, 9 Apr 2003 11:14:03 +0200, Grzegorz W <grzego@alfa.juni.gliwice.plnapisał: Prawo wlasnosciowe lokatorskie
"spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu", tak właściwie jesteś właścicielem powietrza między ścianami ... budynek należy do spółdzielni, grunt też (chociaż nie zawsze). Kiedyś "oni" wymyślili żeby "dać ludowi" mieszkania na własność, ale tak nie do końca ... tak żeby jakąś kontrolę zachować (choćby przez zarząd spółdzielni).
Prawo wlasnosciowe spoldzielcze
tutaj to się domyślam że chodzi o "spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu), czyli właściwie jesteś "najemcą" i wynajmujesz tylko od spółdzielni mieszkanie.
Prawo wlasnosciowe hipoteczne
"nieruchomość stanowiąca odrębną własność", jesteś właścicielem mieszkania, współwłaścicielem części budynku, np. klatki schodowej, piwnicy, strychu itp. oraz współwłaścicielem gruntu na którym stoi budynek.
Najpełniejsza, najnormalniejsza forma własności :))
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Prawo mieszkaniowe
Grzegorz W wrote: Moze mi ktos wyjasnic pojecia odnosnie wlasnosci mieszkania. Prawo wlasnosciowe lokatorskie Prawo wlasnosciowe spoldzielcze Prawo wlasnosciowe hipoteczne
1) Spółdzielcze, lokatorskie prawo do lokalu. Właścicielem jest spółdzielnia. Dysponowanie lokalem zależne jest od członkostwa w spółdzielni. Ma się wszelkie prawa członka spółdzielni.
2) Spółdzielcze, własnościowe prawo do lokalu. Jak wyżej, ale można np. sprzedać mieszkanie, założyć księgę wieczystą itd. Nabywca mieszkania może je przejąć, jeśli spółdzielnia przyjmie go w poczet członków. 3) Odrębna własność lokalu. Dotyczy spółdzielni i wspólnoty mieszkaniowej. Jest się właścicielem, ale o wielu rzeczach decyduje wspólnota mieszkaniowa lub spółdzielnia. Można nie być członkiem spółdzielni, ale trzeba płacić zarządowi za zarządzanie. Piotr
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Prawo mieszkaniowe
Piotr Fonon wrote: 2) Spółdzielcze, własnościowe prawo do lokalu. Jak wyżej, ale można np. sprzedać mieszkanie, założyć księgę wieczystą itd. Nabywca mieszkania może je przejąć, jeśli spółdzielnia przyjmie go w poczet członków.
3) Odrębna własność lokalu. Dotyczy spółdzielni i wspólnoty mieszkaniowej. Jest się właścicielem, ale o wielu rzeczach decyduje wspólnota mieszkaniowa lub spółdzielnia. Można nie być członkiem spółdzielni, ale trzeba płacić zarządowi za zarządzanie.
A czy da się zmienić 2 w 3? gdzie poczytać (ale po polsku nie po prawniczemu ;-)?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Prawo mieszkaniowe
Piotr Fonon wrote: | 2) Spółdzielcze, własnościowe prawo do lokalu. Jak wyżej, ale można np. | sprzedać mieszkanie, założyć księgę wieczystą itd. Nabywca mieszkania | może je przejąć, jeśli spółdzielnia przyjmie go w poczet członków. | 3) Odrębna własność lokalu. Dotyczy spółdzielni i wspólnoty | mieszkaniowej. Jest się właścicielem, ale o wielu rzeczach decyduje | wspólnota mieszkaniowa lub spółdzielnia. Można nie być członkiem | spółdzielni, ale trzeba płacić zarządowi za zarządzanie. A czy da się zmienić 2 w 3? gdzie poczytać (ale po polsku nie po
prawniczemu Da się poczytaj ustawę o spółdzielniach mieszkaniowych tu jej tekst http://www.rp.pl/prawo/prawo_spoldzielnie.html Przepraszam za zdawkowość odpowiedzi mam dziś zły dzień Stan_Z
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Mieszkanie od Spółdzielni - a AKT NOTARIALNY
p@poczta.onet.pl wrote: czy jeśi jestem pierwszym właścicielem mieszkania, które zakupione zostało z zasobów spółdzielni mieszkaniowej, czy wymaganą formą umowy jest AKT NOTARIALNY na podstawie którego własność zostanie przeniesiona ?
Przeniesienie własności odbywa się w formie aktu notarialnego, ale czy chodzi o własność, czy też spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu?
2. Czy dla takiego mieszkania aby nie pownna być założoona Księga Wieczysta ?
Nie można przenieść własności bez księgi wieczystej, a spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu - tak. Piotr
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Księga wieczysta
Posiadam własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego. Czy można i w jaki sposób założyć księgę wieczystą dla tego mieszkania, aby można było otrzymać kredyt hipoteczny? Jak długo mogą potrwać te formalności?
Należy wziąć od współdzielni zaświadczenie o posiadaniu takiego prawa a następnie złożyć wniosek o zzałożenie KW w sądzie w wydziale ksiąg wieczystych. Zakładałem w połowie maja i trwało wszystko 6 dni (od złożenia wniosku, opłaceniu "haraczu" do odebrania listu z informacją o założonej księdze).
KW
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Księga wieczysta
| Posiadam własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego. Czy można i | w jaki sposób założyć księgę wieczystą dla tego mieszkania, aby można było | otrzymać kredyt hipoteczny? Jak długo mogą potrwać te formalności? Należy wziąć od współdzielni zaświadczenie o posiadaniu takiego prawa a następnie złożyć wniosek o zzałożenie KW w sądzie w wydziale ksiąg wieczystych. Zakładałem w połowie maja i trwało wszystko 6 dni (od złożenia wniosku, opłaceniu "haraczu" do odebrania listu z informacją o założonej księdze).
Witam serdecznie, po raz pierwszy:) ja potrzebowałam jeszcze zaświadczenie z urzedu miasta z wydziału geodezji, ale może u was jest to wszystko hurtem. Najlepiej zapytać w sądzie lub w spółdzielni (powinni wiedzieć co jeszcze trzeba zrobić). pozdrawiam Anka
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Mieszkanie wlasnościowe i niepłacony szynsz
"Tristan Alder" <[...] Czyli z powodu długu 1000zł mogą mi zabrać mieszkanie za 40 tysięcy? Coś mi tu nie pasuje...
Spasuje Panu, gdy uzmyslowi sobie, ze nie jest wlascicielem MIESZKANIA, lecz "wlasnosciowego prawa do lokalu SPOLDZIELCZEGO".
Oczywisce reszte Pieniedzy (39 000 minus koszty) Pan dostanie. Boguslaw
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Spoldzielcze prawo do lokalu
Witam, z gory przepraszam jesli temat byl walkowany. 1. czy ktos moze mi odpowiedziec w kilku slowach jaka jest zasadnicza roznica miedzy spoldzielczym wlasnosciowym prawem do lokalu a pelna wlasnoscia lokalu? 2. czy ustanowienie spoldzielczego prawa do lokalu wiaze sie z jakimis oplatami w spoldzielni? 3. czy mozliwe jest zalozenie ksiegi wieczystej i jakie sa ew. oplaty? 4. czy mozliwe jest pozniejsze przeksztalcenie wlasnosci spoldzielczej w pelna wlasnosc i jakie sa oplaty? 5. czy podpisujac umowe ze spoldzielnia na ustanowienie spoldzielczego prawa do lokalu wiedzac, ze spoldzielnia moze miec jakies klopoty finansowe nie popelniam bledu? pytania te wynikaja z nastepujacej sytuacji: kupilem mieszkanie w spoldzielni, podpisana umowa przedwstepna, przydzial na mieszkanie, od roku w nim mieszkam. bank zada odpisu z ksiegi wieczystej z wpisem do hipoteki na rzecz banku. Spoldzielnia od roku deklaruje, ze przeniesienia wlasnosci na rzecz mieszkancow (akt notarialny) w koncu dojdzie do skutku, jednak caly czas sprawa sie odwleka (z roznych przyczyn). Po nowelizacji ustawy o spoldzielniach przywrocono spoldzielcze prawo do lokalu. Spoldzielnia daje teraz mozliwosc podpisania umowy dajacej spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu. Z racji naciskow banku oraz ubezpieczenia kredytu (dodatkowe koszty) zaczynam sie mocno zastanawiac nad skorzystaniem z tej opcji. z gory dzieki za odpowiedz, levin_a
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: spadek - podatek
Willow napisał(a) w wiadomości: ... W przypadku nabycia budynku mieszkalnego lub jego czesci, lokalu mieszkalnego, spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu mieszkalnego - nie wlicza sie do podstawy opodatkowania ich wartosci do lacznej wysokosci nie przekraczajcej 110 m2 powierzchni uzytkowej budynku lub lokalu. Dodatkowe warunki tego zwolnienia okresla art.16, m.in. nie mozesz posiadac innego lokalu i bedziesz w nabytym lokalu zamieszkiwac przez 5 lat.
A jeżeli spadkiem był wkład mieszkaniowy w mieszkaniu spółdzielczym lokatorskim i został ustanowiony podatek od spadku (po złożeniu wniosku umorzony przez prezydenta miasta), to czy muszę w tym mieszkaniu mieszkać przez 5 lat? Czy po zamianie prawa na własnościowe (wykupieniu), mieszkanie może zostać sprzedane przed upływem 5 lat bez dodatkowych podatków, opłat, itd.?
Tomek
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Bankructwo spoldzielni a komornik?
Abakus wrote: Mam male pytanko do osob znajacych sie na przepisach: dzis w radiu mowili ze w razie bankructwa spoldzielni komornik moze zajac mieszkania w celu odzyskania dlugow.
no niestety.
My mamy mieszkanie wlasnosciowe wykupione w roku 1990, teraz tyle mowi sie o wyodrebieniu wlasnosci.Na czym to polega???
własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu .... nie jest własnością tylko ograniczonym prawem rzeczowym. Na podst. nowelizacji ustawy o spół. mieszkaniowych z roku 2003 możesz mieć roszczenie do spółdzielni o przekształcenie WSPL na własność. Spółdzielnia nie może odmówić. Koszty: spłacenie wszystkich zobowiązań związanych z budową lokalu (kredyt i odsetki), spłata wszystkich zobowiązań bieżących i remontów kapitalnych, umowy notarialnej i założenia KW tj ok. 250zl x2
i czy majac mieszkanie wlasnociowe wrazie bankructwa spoldzielni komornik moze moje mieszkanie zlicywoac???
jeżeli jesteś współdłużnikiem to tak jeżeli tylko spółdzielnia to nie.
btw: mały haczyk - ustawodawca nie nałożył na spółdzielnie terminu przekształcenia. A wyobrębnienie własności może trwać długo.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Bankructwo spoldzielni a komornik?
Dziekuje za odpowiedz:) Moja spoldzielnia w Bielawie narazie funkcjonuje dosc dobrze, ale lepiej dmuchac na zimno. Dziekuje za pomoc jeszcze raz. pozdrawiam Grzesiek
Abakus wrote: | Mam male pytanko do osob znajacych sie na przepisach: | dzis w radiu mowili ze w razie bankructwa spoldzielni komornik moze zajac | mieszkania w celu odzyskania dlugow. no niestety. | My mamy mieszkanie wlasnosciowe wykupione w roku 1990, teraz tyle mowi sie o | wyodrebieniu wlasnosci.Na czym to polega??? własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu .... nie jest własnością tylko ograniczonym prawem rzeczowym. Na podst. nowelizacji ustawy o spół. mieszkaniowych z roku 2003 możesz mieć roszczenie do spółdzielni o przekształcenie WSPL na własność. Spółdzielnia nie może odmówić. Koszty: spłacenie wszystkich zobowiązań związanych z budową lokalu (kredyt i odsetki), spłata wszystkich zobowiązań bieżących i remontów kapitalnych, umowy notarialnej i założenia KW tj ok. 250zl x2 | i czy majac mieszkanie wlasnociowe wrazie bankructwa spoldzielni komornik | moze moje mieszkanie zlicywoac??? jeżeli jesteś współdłużnikiem to tak jeżeli tylko spółdzielnia to nie. btw: mały haczyk - ustawodawca nie nałożył na spółdzielnie terminu przekształcenia. A wyobrębnienie własności może trwać długo. -- l@space.pl
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: zakup mieszkania przez obcokrajowcow
Istota Georg kliknęła w news:anuggb$79i$1@news2.ipartners.pl co następuje: Mam nastepujacy problem: chce kupic mieszkanie w Polsce, ale nie mam polskiego obywatelstwa.
to nie stanowi żadnego problemu, jeżeli tylko nie będziesz kupował mieszkania w strefie nadgranicznej.
Czy obcokrajowcy moga kupowac mieszkania w Polsce i a jesli sa z tym klopoty to jak to wszystko nalezy zalatwic?
bez ograniczeń możesz kupić mieszkanie stanowiące odrębną własność (tak zwane hipoteczne). Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu (to taki nasz dawny socjalistyczny wynalazek) też możesz kupić, ale wcześniej sprawdź w spółdzielni czy przyjmą obcokrajowca w poczet członków spółdzielni (niestety rzadko, ale zdarza się czasami spółdzielnia która ma zapis w statucie, że członkiem może być TYLKO osoba posiadająca obywatelstwo polskie).
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Kto jest właścicielem ?? - PILNE
Radek wrote: Spółdzielnia. Prawo spółdzielcze. Czy mógłbym liczyć na jakieś szczegóły ??
Ale jakie szczegóły? Właścicielem mieszkania o statusie spółdzielczego, własnościowego prawa do lokalu też jest spółdzielnia.
Rzeczoznawca. (Jakie przepisy to regulują?) W jakim celu ta wycena? Zamiany mieszkania. Choć przyznam, że mi ta wycena nie jest do niczego potrzebna (zamieniam się mieszkaniami z rodzicami). Spółdzielnia domaga się ode mnie jeszcze takiej wycany (wcześniej chcieli TYLKO akty notarialnego - co dostarczyłem). Dodam jeszcze, iż zarówno ja jak i rodzice należymy do tej samej spółdzielni.
W takim przypadku spółdzielnia ustala kto może być rzeczoznawcą. Spółdzielczość mieszkaniowa to w praktyce "wolna amerykanka". Opisana sytuacja jest dziwna, bo zwykle spółdzielnia wystawia zaświadcenia o wartości lokalu do różnych celów. Nie rozumiem o co tutaj chodzi. Prawdopodobnie spółdzielnia chce, by wkłady mieszkaniowe dopasować do nowej sytuacji (jeśli mieszkania mają różne powierzchnie, czy inne parametry istotne dla wartości), tzn. temu członkowi, który zyska większy lokal każe dopłacić, a temu który będzie miał mniejszy - zwrócić. Bilans powinien być zerowy (plus opłaty statutowe). Pozdrawiam, Piotr
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Malzenstwo i mieszkanie
Szanowny Kejdi, cosik nie tak, z ta Twoja odpowiedzia. W przypadku gdy jeden z pozniejszych wspolmalzonkow nabyl przed slubem spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu mieszkalnego, to nie czyniac zadnych zabiegow po slubie jego wspolmalzonek jest wpspolwlascicielem tego lokalu, co nie oznacza ze jest czlonkiem spoldzielni. I tak to wyglada. BTW, byla kiedys taka mala historia: Pan X przy wiekszej kasie kupil sobie przed wypowiedzeniem sakramentalnego TAK dom, Pani Y nabyla owe spoldzielcze wlasnosciowe prawo.... Po jakims czasie odwidzialo im sie wspolne zycie i trzeba bylo sie jakos podzielic? Przyznasz, ze koles mial glowe kupujac dom. Zapewne wiesz dlaczego? Pozdrawiam Trzeba było przed ślubem rozszerzyć wspólność majątkową. Kejdi.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: tytuł prawny inny niż prawo własności
Przemo <wrprz@interia.plnapisał(a): Co należy rozumieć przez inny tytuł prawny?
może chodzić m.in. o ograniczone prawa rzeczowe, np. spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, służebność mieszkania, także umowę najmu, użyczenia czy dożywocia...
Jestem z żoną po rozwodzie. Sąd w wyroku orzekającym rozwód przyznał mi prawo do zajmowania jednego z pokoi w jej mieszkaniu.
Czy jesteś absolutnie pewien, że nie masz żadnego prawa do tego mieszkania? Za mało danych w tej kwestii podałeś.
B.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: tytuł prawny inny niż prawo własności
Przemo <wrprz@interia.plnapisał(a): | Co należy rozumieć przez inny tytuł prawny? może chodzić m.in. o ograniczone prawa rzeczowe, np. spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, służebność mieszkania, także umowę najmu, użyczenia czy dożywocia... | Jestem z żoną po rozwodzie. Sąd w wyroku orzekającym rozwód przyznał mi | prawo do zajmowania jednego z pokoi w jej mieszkaniu. Czy jesteś absolutnie pewien, że nie masz żadnego prawa do tego mieszkania? Za mało danych w tej kwestii podałeś.
Jakich danych potrzebowałabyś aby mi odpowiedzieć?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Przejęcie mieszkania
Witam, jestem nowy w grupie i proszę o pomoc. Ojciec zamierza przeprowadzić się na stałe do brata, a spółdzielcze mieszkanie sprzedać. Chcę przejąć je, a brata "spłacić". Jaka forma jest najtańsza, jakie czynności powinienem wykonać? W jakiej formie powinno nastąpić rozliczenie z bratem, by w przyszłości nie budziło żadnych wątpliwości?
"Przejęcie" - czegoś takiego nie ma. Czy to jest prawo spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu. Do kogo należy ? Tylko do ojca ?
Jeśli odpowiedź na powyższe pytania jest pozytywna. To pozostaje zawarcie umowy cywilno - prawnej przenoszącej prawo rzeczowe do tego lokalu (u notariusza obligatoryjnie). Może to być sprzedaż jak i darowizna. A brata - nie trzeba spłacać ( z formalnego punktu widzenia
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Kredyt w "Grupie Kapitałowo Budowlanej Eurogroup" - syst. arg.
Zapewne przedmiotem umowy jest taki "towar", który powoduje, że zostaje ona wyłączona spod działania ustawy o kredycie konsumenckim (np.remont, mieszkanie).
Bingo :-( - §. 2. Przedmiot umowy: 1. Przedmiotem umowy jest uczestnictwo Klienta w Programie, którego celem jest nabycie przez Uczestnika Programu produktu określonego na pierwszej stronie umowy.(w okienku "Nazwa Produktu - Przeznaczenie", starszy wpisał "Remont" (wychodzi tu sukińsyństwo takich firm bo starszy powiedział "spłata zadłużeń, remont itp.) 2. Produkt może być przeznaczony na: budowe, odbudowe, rozbudowe, nadbudowe, przebudowe, remont budynku, lub lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość, a także produktem mogą być nieruchomości, prawa użytkowania wieczystego, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego oraz wkład członkowski do spółdzielni mieszkaniowej
Zresztą ustwa przewiduje właśnie przepadek opłty przygotowawczej.
Która ustawa dokładnie?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: być, czy nie być członkiem spółdzielni?
Witam, mam taki problem. Niedlugo w Warszawie będę kupował mieszkanie (spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu). Zastanawiam się, czy mam wybór czy zostać członkiem spółdzielni, czy też takiego wyboru nie mam. Wydaje mi się, że czytałem gdzieś, iż nie jest to wymagane, jednak nie jestem tego pewien (na jaką podstawe prawną powołać się, jeżeli będą robili w spółdzielni problemy?) Co ryzykuję nie będąc członkiem? (będę jedynym właścicielem) Jakie problemy będą mi robić? (np. nie udzielimy Panu tej informacji, bo nie jest Pan członkiem spółdzielni) Z góry dzięki za odpowiedzi i rady Mariusz
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: być, czy nie być członkiem spółdzielni?
mam taki problem. Niedlugo w Warszawie będę kupował mieszkanie (spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu). Zastanawiam się, czy
Zawsze sie zastanawialem, co kieruje ludzmi, ktorzy pchaja sie dobrowolnie do piekla.
;)
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: być, czy nie być członkiem spółdzielni?
On Wed, 30 Jun 2004 09:43:59 +0200 KrzysiekPP <krzysie@op.plwrote: | mam taki problem. Niedlugo w Warszawie będę kupował mieszkanie | (spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu). Zastanawiam się, czy
Zawsze sie zastanawialem, co kieruje ludzmi, ktorzy pchaja sie dobrowolnie do piekla.
? wielkiego wyboru nie mam.. wiem, ze bylo orzeczenie TK na ten temat http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/2004/k_32_03.htm ale nie widze kwestionowania koniecznosci bycia czlonkiem spoldzielni.. Mariusz
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: być, czy nie być członkiem spółdzielni?
Dnia Wed, 30 Jun 2004 10:11:08 +0200, Sierp naskrobał(a): On Wed, 30 Jun 2004 09:43:59 +0200 KrzysiekPP <krzysie@op.plwrote:
| mam taki problem. Niedlugo w Warszawie będę kupował mieszkanie | (spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu). Zastanawiam się, czy | Zawsze sie zastanawialem, co kieruje ludzmi, ktorzy pchaja sie | dobrowolnie do piekla. ? wielkiego wyboru nie mam.. wiem, ze bylo orzeczenie TK na ten temat http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/2004/k_32_03.htm ale nie widze kwestionowania koniecznosci bycia czlonkiem spoldzielni..
Zmieniasz spółdzielacze na własnościowe i juz nie musisz być członkiem spółdzielni. Choć czasami nie warto - szczegółnie tam gdzie spółdzielnia jest solidna ( profesjonalny zarządaca, duża ściągalność opłat, częste remonty i inwestycje).
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Umowa o podziale majątku po rozwodzie
Jeżeli w skład majątku wchodzi nieruchomość lub spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego, lub własnościowe mieszkanie /np.kupione od Gminy/ to koniecznie musi być akt notarialny. Bez notariusza taka umowa jest nieważna. Inne rzeczy / ruchomości/ możecie podzielić sami. Najlepiej w formie pisemnej,tzn. wyszczególnić co kt i jakiej wartości dostaje. Świadkowie nie są niezbędni, ale nie zaszkodzi.Możecie na takiej umowie poświadczyć też podpisy u notariusza.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Prawo własnościowe a hipoteka
"Ash" <pan@wsi.edu.plnapisał / wrote: Nowa ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych usunęła taką formę jak "własnościowe prawo do lokalu" reguluje ona formę przekształcania "lokatorskiego prawa do lokalu" w odrębną własność. Jak w tej chwili wygląda sprawa z ustanowieniem księgi wieczystej na lokalu, który podlego pod "własnościowe prawo do lokalu" (w celu ustanowienia hipoteki) oraz czy to prawda że hipotekę można ustanowić na "własnościowym prawie do lokalu" bez księgi wieczystej.
Dziękuje ----------------------------------------------------- Ash Założenie księgi wieczystej dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu jest
bardzo proste i można coś takiego zrobić. Musisz mieć przydział, zaświadczenie ze spółdzielni, że przysługuje Ci spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego i potwierdzone notarialnie swoje oświadczenie że lokalu tego nie obciążają żadne długi ani inne prawa osób trzecich. Można było taka hipotekę ustanowic i regulowała to ustawa Ordynacja Podatkowa. Teraz hipoteki nie można ustanowić bez księgi wieczystej (hipoteka ustawowa została zastąpiona przymusową a ta wymaga księgi). Z tymi papierami udajesz się do sądu składasz wniosek, opłacasz opłatę sądowa i czekasz na zawiadomienie o założeniu księgi.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Opłata za wydzielenie KW
Witam, czy Ktoś z Szanownych Grupowiczów jest w stanie podać podstawę prawną, na podstawie której wyliczana jest opłata za wydzielenie Księgi Wieczystej i wpis hipoteki banku do nowo utworzonej WK ?? Kupiłem na kredyt mieszkanie w bloku (spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu) i złożyłem wniosek do Sądu o wydzielenie KW dla mojego mieszkania. Właśnie dzisiaj otrzymałem wezwanie do uiszczenia opłaty !!! 1.000,00 zł !!! za samo wydzielenie KW !! - Czy Ktoś wie według czego (jakaś taryfa ??) wyliczane są opłaty sądowe ?? Bardzo proszę, pomóżcie
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Opłata za wydzielenie KW
Kupiłem na kredyt mieszkanie w bloku (spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu) i złożyłem wniosek do Sądu o wydzielenie KW dla mojego mieszkania. Właśnie dzisiaj otrzymałem wezwanie do uiszczenia opłaty !!! 1.000,00 zł !!! za samo wydzielenie KW !!
a czemu złożyłeś wniosek o wydzielenie - a nie o założenie - nie wiem czy to to samo - ale ja za założenie KW w takim samym przypadku (mieszkanie spółdzielcze na kredyt) zapłaciłem 140zł (pewnie zależy to od ceny rynkowej mieszkania)
pozdrawiam RaV z Krajcoka
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: prawo spadkowe- zwolnienie z podatku od spadku, czy ulga podatkowa
Użytkownik "AUran" <ada@satfilm.net.plnapisał | moja zona otrzymala w spadku spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu. jest w III grupie spadkowej. wartosc spadku to 40 000 pln. | teraz pytanie, jakiemu opodatkowaniu podlega taki spadek? podlega podatkowi od spadków i darowizn... III grupa"spadkowa" - raczej podatkowa, progresja do 20% wartości rynkowej mieszkania, 40 000zł za mieszkanie - nie za mało troszeczkę?
---------------------------------------------------------- we wloclawku, mieszkanie 38 m2 jest tyle wart, to nie warszawa drogi kolego :) moglbys rozwinac pojecie 'progresja do 20% wartosci rynkowej mieszkania? auran
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Prawo o spoldzielniach i udzial w gruncie!
Pan Prezes maił na mysli chyba przydział własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu a potem przekształcenie go w odrębna własnośc. Nie wiem ile za to weżmie notariusz, natomiast za założenie księgi wieczystej i wpis później odrębnej własności to tylko 1/3 najniższego wynagrodzenia. Pytanie tylko czy potem uda Ci się zmusić Spółdzielnię do tego przekształcenia... Mam takie pytanie. Rozmawialem w zeszlym tygodniu z prezesem spoldzielni ktora buduje nam mieszkanie, i facet zasugerowal ze mozna zrobic taki zabieg, mianowicie najpierw wystapic o czlonkostwo i przydzial mieszkania ze spoldzielni a dopiero po tym o wydzielenie udzialu w gruncie. Zaproponowal taki zabieg aby zmniejszyc koszty aktu notarialnego, ponoc jest to mozliwe w swietle nowej ustawy o spoldzielniach mieszkaniowych. Czy ktos z Was moglby sie jakos odniesc do tego? Z gory dziekuje za wszelkie sugestie. Pozdrawiam Adam
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Wykupywanie mieszkan spoldzielczych
dostalam taki list: W odpowiedzi na Pani pismo SM ..... informuje, że przekształcenie mieszkania spółdzielczego lokatorskiego na spółdzielcze własnościowe nie jest obecnie możliwe. projekty zmian do ustawy obowiązującej od 24 kwietnia 2001r. będą przedłożone Sejmowi RP i zakładają one możliwość powrotu do przekształceń mieszkań spółdzielczych lokatorskich na własnościowe. pozdrofka flowerka
Obowiazujaca obecnie Ustawa o spoldzielniach mieszkaniowych nie przewiduje mozliwosci uzyskania spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu. Mozesz: 1. Zlozyc wniosek o ustanowienie odrebnej wlasnosci lokalu. Jezeli spoldzielnia nie ma uregulowanych spraw wlasnosci gruntow to bedziesz mogla wykupic swoje mieszkanie na wlasnosc dopiero po uregulowaniu tych spraw przez spoldzielnie. To moze potrwac nawet kilka lat. 2. Poczekac na uchwalenie przez sejm nowej ustawy, ktora ma podobno powrocic do mozliwosci ustanawiania spoldzielczych wlasnosciowych praw do lokalu. Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi. Pozdr dudu
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Proszę bardzo o pomoc!!!!!
Notariusz nie chce sporzadzic aktu sprzedazy mieszkania spoldzielczego wlasnosciowego w oparciu o podstawowy dokument, czyli spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu, w pelni legalne i wydane przez duza spoldzielnie w Poznaniu (ja sprzedaje). Jestem po rozwdzie i 4 lata rozliczylismy sie wzgledem mieszkania z ex-zona (na pismie umowa), ale umowa nie byla notarialna. Spoldzielni to jednak w pelni wystarczylo, gdyż ex-zona podpisala zrzeczenie się wszelkich praw do mieszkania i na tej podstawie Spoldzielnia wydala nowy przydzial w ktorym jestem tylko ja. Notariuszowi to malo i chce 1) pelnomocnictwa od bylej zony (hahahahahaha); 2) wyroku sadowego o podziale majatku; 3) notarialnego aktu o podziale majatku. Z gory dzieki za pomoc
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Proszę bardzo o pomoc!!!!!
Użytkownik adamM <ama@icpnet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:b3lu93$lv@topaz.icpnet.pl... Notariusz nie chce sporzadzic aktu sprzedazy mieszkania spoldzielczego wlasnosciowego w oparciu o podstawowy dokument, czyli spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu, w pelni legalne i wydane przez duza spoldzielnie w Poznaniu (ja sprzedaje). Jestem po rozwdzie i 4 lata rozliczylismy sie wzgledem mieszkania z ex-zona (na pismie umowa), ale umowa nie byla notarialna. Spoldzielni to jednak w pelni wystarczylo, gdyż ex-zona podpisala zrzeczenie się wszelkich praw do mieszkania i na tej podstawie Spoldzielnia wydala nowy przydzial w ktorym jestem tylko ja. Notariuszowi to malo i chce 1) pelnomocnictwa od bylej zony (hahahahahaha); 2) wyroku sadowego o podziale majatku; 3) notarialnego aktu o podziale majatku. Z gory dzieki za pomoc
sprobuj do innego notariusza. pozdr mdr
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Proszę bardzo o pomoc!!!!!
Dziekuje Mateuszu i Evian. Jeszcze poprosze o opinię prawną na piśmie. A. Notariusz nie chce sporzadzic aktu sprzedazy mieszkania spoldzielczego wlasnosciowego w oparciu o podstawowy dokument, czyli spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu, w pelni legalne i wydane przez duza spoldzielnie w Poznaniu (ja sprzedaje). Jestem po rozwdzie i 4 lata rozliczylismy sie wzgledem mieszkania z ex-zona (na pismie umowa), ale umowa nie byla notarialna. Spoldzielni to jednak w pelni wystarczylo, gdyż ex-zona podpisala zrzeczenie się wszelkich praw do mieszkania i na tej podstawie Spoldzielnia wydala nowy przydzial w ktorym jestem tylko ja. Notariuszowi to malo i chce 1) pelnomocnictwa od bylej zony (hahahahahaha); 2) wyroku sadowego o podziale majatku; 3) notarialnego aktu o podziale majatku. Z gory dzieki za pomoc
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Zakup mieszkania na współwłasność.
| Czy to moze być mieszkanie spółdzielcze (oczywiscie własnościowe, nie | lokatorskie)? To jest dobre pytanie - nie pamiętam jak jest ze wspólwłasnością prawa spóldzielczego. Nie wiem.
jeżeli chodzi o spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu to posiadaczem może być tylko jedna osoba lub małżeństwo pozdrawiam Marcin Łobko
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Czy Spółdzielnia Mieszkaniowa może...?
Majac mieszkanie spoldzielcze, nawet wlasnosciowe nie masz udzialu ani w czesciach wspolnych budynku, ani we wlasnosci dzialki. Niestety ale wlascicielem scian w twoim miszkaniu jest spoldzielnia, twoja wlasnoscia jest powietrze w mieszkaniu. Poczytaj stare prawo spoldzielcze. Komunisci je wymyslili, aby dac ludziom mieszkania (nie za darmo), a nie dac im pelnej wlasnosci (bo przeciez w komunie z zalozenia wlasnosci prywatnej byc nie powinno). Sensowne rozwiazania byly w ostatniej nowelizacji prawa spoldzielczego przewidujacej mozliwosc przeksztalcenia spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu w pelna wlasnosc, ale nie wiem jakie sa jej losy (chyba Trybunal Konstytucyjny). Niestety, ale klika prezesow spoldzielni chroni swoich interesow, teraz maja wladze, a po wejsciu w zycie ustawy staliby sie tylko zarzadcami. Nie miej zludzen, dlaczego niby spoldzielnia mialaby sie zgodzic, abys wywieszal swoje anteny na jej scianach? Jedynym wyjsciem jest straszenie prezesa odwolaniem, ale sam tego nie zrobisz. Niewiele pomoze tez kilku sasiadow. Tylko zgromadzenie wszystkich czlonkow spoldzielni. Przykro mi, jezeli Cie zasmucilam, ale takie sa realia. Spoldzielnie to panstwo w panstwie. (Na marginesie - z wyjatkiem spraw dotyczacych zadluzenia czynszowego spoldzielnie z reguly przegrywaja wszystkie inne sprawy w sadzie z powodztwa swych czlonkow). Pozdrawiam Gabriela Toronczak ______________________________________________________________
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Hałasowanie w lokalu.
Sąsiad za ścianą jest jubilerem. W różnych godzinach szlifuje kamienie mniej lub bardziej szlachetne. Szlifierek ma kilka. Jedna warczy jak nie wiem, że cały blok się trzęsie, inne są trochę cichsze, ale i tak jest taki jazgot, że telewizora nie słychać, myśli trudno zebrać, odpocząć po pracy się nie da. Blok jest mieszkalny. Nie jest to lokal użytkowy. Zapewne mają spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu. W bloku jest 112 mieszkań, 8 klatek schodowych po 8-15 lokali na piętrze w zależności od klatki. Ostatnia klatka jest 7 piętrowa tam jest więcej lokali. Kilka lat temu zgłosiłem ten fakt do spółdzielni, spółdzielnia ograniczyła się do upomnienia telefonicznego i tyle. Sprawa przycichła do momentu zapewne kolejnego zlecenia na szlifowanie kamieni. Szlifowanie odbywa się w godzinach 8-20, czasami cały dzień przez 1-2 dni, zaczem "tylko" 2 godziny dziennie a potem jest 3-6 tygodni przerwy. Aby uświadomić sąsiada że to lekko przeszkadza, nagrałem dźwięki na magnetofon i zatelefonowałem do niego puszczając to do słuchawki. Wiem że sąsiad jest jubilerem, bo są to znajomi z pracy rodziców. Co robić ? jakie kroki prawne ? wołać policję do takiej sprawy ? jestem bezradny. Załączam pozdrowienia i życzenia powodzenia Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018 pytania?:--kw1@interia.pl
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: mieszkanie po rozwodzie - pomocy
Jaki jest status prawny mieszkania ( własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu ) po rozwodzie. Mieszkanie to zostało przepisane na jednego z małżonków przez jego rodzica, który był członkiem spółdzielni, w trakcie trwania małżeństwa. Co dzieje się z wkładem mieszkaniowym. Czy spółdzielnia ma prawo żądać dokonania podziału tego wkładu lub zrzeczenia się części przez jednego z małżonków. Mojemu znajomemu powiedziano, że jeśli w ciągu pół roku nie ureguluje tej sprawy zostanie skreślony z listy członków spółdzielni. Rozwód został orzeczony bez orzekania o winie, małżonkowie w pozwie zaznaczyli, że nie mają wspólnego majątku. Rozwód nastąpił rok temu. Jak wygląda kwestia przedawnienia roszczeń w takich sprawach. Bardzo proszę może ktoś zna odpowiedzi na te pytania. tom
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: mieszkanie po rozwodzie - pomocy
Nic dodać nic ująć, brawo. Manus. Użytkownik Szymon Filek; | Jaki jest status prawny mieszkania ( własnościowe spółdzielcze prawo do | lokalu ) po rozwodzie. (ciach) Art. 216. § 1. Po ustaniu małżeństwa wskutek rozwodu lub unieważnienia małżeństwa małżonkowie powinni w terminie jednego roku zawiadomić spółdzielnię, któremu z nich przypadło spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego, albo przedstawić dowód wszczęcia postępowania sądowego o podział tego prawa. Małżonek nie będący członkiem spółdzielni powinien złożyć deklarację członkowską w terminie trzech miesięcy od dnia, w którym przypadło mu prawo do lokalu. § 2. Jeżeli małżonkowie nie dokonają czynności, o których mowa w paragrafie poprzedzającym, spółdzielnia wyznaczy im w tym celu dodatkowy termin, nie krótszy niż trzy miesiące, uprzedzając o skutkach, jakie może spowodować jego niezachowanie. Po bezskutecznym upływie tego terminu spółdzielnia podejmie uchwałę o wygaśnięciu spółdzielczego prawa do lokalu.
(ciach)
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: koszt wpisu do księgi wieczystej
Pytanie moje brzmi: ile kosztuje wpis do takiej księgi?
Nie wiem, czy to mieszkanie własnościowe spółdzielcze. W przypadku prawa własności nieruchomości koszt wynosi:1520zł - czyli jedna piąta wpisu sądowego stosunkowego plus 40zł - czyli wpis stały od wniosku o założenie księgi wieczystej. W przypadku własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego koszt wynosi: 380zł - czyli jedna dwudziesta wpisu sądowego stosunkowego plus stałe 40zł pozdrawiam Kaliope
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: koszt wpisu do księgi wieczystej
serdeczne dzięki za odpowiedź. niestety będę musiała zapłacić tę pierwszą kwotę, grrrrr....... pozdrawiam | Pytanie moje brzmi: ile kosztuje wpis do takiej księgi? Nie wiem, czy to mieszkanie własnościowe spółdzielcze. W przypadku prawa własności nieruchomości koszt wynosi:1520zł - czyli jedna piąta wpisu sądowego stosunkowego plus 40zł - czyli wpis stały od wniosku o założenie księgi wieczystej. W przypadku własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego koszt wynosi: 380zł - czyli jedna dwudziesta wpisu sądowego stosunkowego plus stałe 40zł pozdrawiam Kaliope
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Ile bierze notariusz?
----- Original Message ----- From: Rychu <mar@cso.com.pl To: <pl-soc-pr@newsgate.pl Sent: Wednesday, November 17, 1999 10:02 PM Subject: Ile bierze notariusz?
Witam wszystkich. Kupuje mieszkanie. Za sporzadzenie umowy notarialnej notariusz sobie życzy 10% wartosci? Jaki przepis reguluje taka stawke. Czy mozna to zalatwic taniej? Rychu
Wysokość opłaty zależy od wartości umowy oraz jej przedmiotu,zakładam że kupujesz własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu, kosztuje Cię to więcej niż 50000 zł opłata wynosi: 400 zł + 0,25 % nadwyżki ponad 50000 zł. czyli kupujesz za 80000 zł opłata wynosi 400 zł+75zł = 475zł czyli ok 0.69 % procent wartości. Zaznaczam że jest to cena maksymalna, żaden notariusz za taką umowę nie może żądać więcej. Chyba że się mylę. Reguluje to rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie taksy notarialnej z dnia12 IV 1991r. Swoją drogą żądanie 8000 to byłoby złodziejstwo!! Pozdrawiam Krystian
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Spoldzielnia mieszkaniowa - akt notarialny
| jak najbardziej, ale ja czlonkiem spoldzielni staje | sie tylko na czas podpisania aktu notarialnego
??? Coś nie tak. Stajesz się właścicielem spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mie szkalnego czy właścicielem odrębnego samodzielnego lokalu mieszkalnego? Bo jeżeli spółdzielczego to OBOWIĄZKIEM spółdzielni jest administrowanie. A jak odrębnego własnościowego... to zajmuje się tym wspólnota lub znajdują zastosowanie przepisy o zarządzie współwłasnością z KC. Więc spółdzielnia nie może narzucić, ale ty możesz się zgodzić. Pozdrawiam Andrzej Ronsowski
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Spoldzielnia mieszkaniowa - akt notarialny
Andrzej Rosnowski napisał(a) w wiadomości: <934lai$j5@news.tpi.pl...
| jak najbardziej, ale ja czlonkiem spoldzielni staje | sie tylko na czas podpisania aktu notarialnego ??? Coś nie tak. Stajesz się właścicielem spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mie szkalnego czy właścicielem odrębnego samodzielnego lokalu mieszkalnego?
Chyba jest to przepisanie własnosci do samodzielnego lokalu prawa spółdzielcze nie wymagaja formy aktu notarialnego. pozdrowienia romek
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Spoldzielnia mieszkaniowa - akt notarialny
Stajesz się właścicielem spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mie szkalnego czy właścicielem odrębnego samodzielnego lokalu mieszkalnego?
to sie nazywa przewlaszczenie, staje sie wlascicielem mieszkania i czesci gruntu pod lokalem
Bo jeżeli spółdzielczego to OBOWIĄZKIEM spółdzielni jest administrowanie. A jak odrębnego własnościowego... to zajmuje się tym wspólnota lub znajdują zastosowanie przepisy o zarządzie współwłasnością z KC. Więc spółdzielnia nie może narzucić, ale ty możesz się zgodzić.
no wlasnie! piszesz ze spoldzielnia nie moze nic narzucic, ale podpisujac akt notarialny zgadzam sie jednoczesnie na administrowanie budynkiem przez spoldzielnie, innego wyjscia nie mam. co robic? nie podpisywac aktu? jezeli go nie podpisze to zgodnie z umowa moge sobie odebrac wklad budowlany, to jakas paranoja, rownie dobrze mogliby sobie do tego aktu dopisac wszystko co chca.
pozdrawiam maciek
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Spoldzielnia mieszkaniowa - akt notarialny
to sie nazywa przewlaszczenie, staje sie wlascicielem mieszkania i czesci gruntu pod lokalem
Dalej coś nie tak. Przewłaszczenie? Jeżeli przyjmując racjonalny sposób użycia tego słowa przez spółdzielnię, wyodrębniła ona własność lokalu i chce Ci go sprzedać. Czy tak?
Chyba nie, bo napisałeś coś takiego: jak najbardziej, ale ja czlonkiem spoldzielni staje sie tylko na czas podpisania aktu notarialnego
członkiem stajesz się wtedy, gdy zostajesz właścicielem własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego (i prawie wszystko z Twojego postu na to wskazuje). Więc wtedy spółdzielnia administruje budynkiem i Ty nic na to nie poradzisz.
Te dwie wiadomości, które podałeś, wykluczają się. Musisz konkretnie napisać: nabywasz własność czy własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego? Andrzej Rosnowski
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Spoldzielnia mieszkaniowa - akt notarialny
"Maciek" <maciej.kalu@compart.plwrote in message | Stajesz się właścicielem spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mie | szkalnego czy właścicielem odrębnego samodzielnego lokalu mieszkalnego?
to sie nazywa przewlaszczenie, staje sie wlascicielem mieszkania i czesci gruntu pod lokalem | Bo jeżeli spółdzielczego to OBOWIĄZKIEM spółdzielni jest administrowanie. | A jak odrębnego własnościowego... to zajmuje się tym wspólnota lub znajdują | zastosowanie przepisy o zarządzie współwłasnością z KC. Więc spółdzielnia | nie może narzucić, ale ty możesz się zgodzić. no wlasnie! piszesz ze spoldzielnia nie moze nic narzucic, ale podpisujac akt notarialny zgadzam sie jednoczesnie na administrowanie budynkiem przez spoldzielnie, innego wyjscia nie mam. co robic? nie podpisywac aktu? jezeli go nie podpisze to zgodnie z umowa moge sobie odebrac wklad budowlany, to jakas paranoja, rownie dobrze mogliby sobie do tego aktu dopisac wszystko co chca.
Czy administrowanie było w umowie? Jeśli nie to daj swój projekt umowy notarialnej (bez tego punktu) i wezwij spółdzielnię do podpisania aktu notarialnego. Wyjdzie na to że to spółdzielnia się uchyla a nie Ty :-) A wtedy nie może sobie nic odbierać (skoro sama się uchyla). BAH
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Jak jest róznica miedzy wlasnoscia spóldzielcza i wlas noscia hipoteczna
Derek napisal Klaniam sie, posiadam spóldzielcze mieszkanie wlasnosciowe. Jestem namawiany zalozyc wpis do ksiegi wieczystej. Czy sa jakies praktyczne korzysci z takiego posuniecia? Z moich obserwacji wynika, ze ludzie zakladaja ksiege dla wlasnosciowego spoldzielczego prawa do lokalu gdy biora kredyt hipoteczny. I jest to ok 90% przypadkow. Pozostale 10% to osoby ktore chca miec ksiege bo... tak :) Kiedys w przyszlosci prawdopodobnie i tak zalozysz kw dla swojego mieszkania, gdy spoldzielnia zacznie przenosic wlasnosc gruntu, na ktorym stoi budynek, na wlascicieli mieszkan. pozdrawiam Gosia
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Jak jest róznica miedzy wlasnoscia spóldzielcza i wlas noscia hipoteczna
Nie - bo nadal jest to 'wlasnosc' a nie wlasnosc.
OK. Dostałem wniosek do wypełnienia o następującej treści: Działając na mocy art. 39. ust. 1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowycj (Dz. U. Nr. 4 z 23.01.2001 r. poz. 27, które wejdzie z życie dnia 24 kwietnia 2001r.) jako uprawniony członek spółdzieni mający spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkaniowego w ............ przy ul. ................. nr. budynku ........... nr. mieszkania....................... żądam zawarcia ze mną przez Spółdzielnię umowy notarialnej, której treścią będzie przeniesienie przez spółdzielnię na mnie prawa własności tego lokalu w ten sposób, iż moje prawo odrębnej własności tego lokalu będzie związane z: 1. prawem własności do nieruchomości obejmującej budynek, w któreym ustanawia się prawo odrębnej własności lokalu mieszkalnego. 2. prawem własności pomieszczeń przynależnych do tego lokalu oraz udziałów we współwłasnośći nieruchomośći wspólnej, związanych z odrębną własnością uwłaszczonego lokalu. - jaka jest różnica między spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu i prawem własności? proszę o jak najwięcej informacji na ten temat oraz o opinię czy to ma sens w praktyce. np. jakby spółdzielnia zbankrutowała.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: centralne ogrzewanie w spoldzielni
Mariusz C. wrote: Przytoczona uchwała SN III CZP 36/97 pokazuje skutek toku myślowego, który wydaje mi się jest słuszny bez względu na tytuł do lokalu mieszkalnego. Szczegóły w uzasadnieniu ww. uchwały.
Tytuł do lokalu decyduje w praktyce o wszystkim. Nie można przenosić tego co dotyczy prawa własności na obszar spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu. Piotr
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Oplata skarbowa za zakup mieszkania
Z wlasnego doswiadczenia wiem ze: - oplata skarbowa od umowy kupna-sprzedazy spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu mieszkalnego wynosi 2% od "wartosci" przedmiotu umowy. Fiskus nie bierze wcale pod uwage wartosci wskazanej w umowie, lecz stosuje formułe: sredniorynkowa cena 1 m2 lokalu (w danej dzielnicy) x ilosc metrow kw. Dlatego radze dowiedziec się wczesniej jaką stawkę średnią przyjmuje fiskus za 1m2 i dopiero podpisac umowe u notariusza. pozdrawiam: zbyszek dróżdż zdro@kki.net.pl Użytkownik Marcin Kondraszuk <m.kondras@mostostal.waw.plw wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:j8K74.77586$Oo3.1783@news.tpnet.pl... Czy ktos moglby mi napisac jakie sa oplaty skarbowe w zwiazku z zakupem mieszkania? Jaka jest rożnica miedzy hipotecznym a spoldzielczym-wlasnosciowym? Z gory dziekuje. -- Marcin Kondraszuk m.kondras@mostostal.waw.pl
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Niezaplacony podatek od darowizny
Użytkownik "Roland Zerek" <rola@localhost.localdomainnapisał w wiadomości Witam. Co grozic moze osobie, ktora ok. 1997 roku (ponad 5 lat temu) dostala od rodzicow mieszkanie, ale nie zaplacila podatku od darowizny. Nie wiem jakie inne ew. naleznosci powinny byc uiszczone, ale ona tego nie dokonala. Czy groza jakies powazne konsekwencje, jesli w tej sprawie toczy sie jakies postepowanie?
Witam Wysokość podatku od spadków i darowizn uregulowana jest w ustawie z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (Dz. U. z 1997 r. Nr 16, poz. 89 ze zm.). W skrócie --- W przypadku otrzymania od rodziców lokalu mieszkalnego nie wlicza się do podstawy opodatkowania ich wartości do łącznej wysokości nie przekraczającej 110 m2 powierzchni użytkowej tego lokalu. Ulga taka przysługuje wyłącznie osobom, które łącznie spełniają następujące warunki: nie są właścicielami innego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość nie dysponują spółdzielczym lokatorskim prawem do lokalu lub nie są właścicielami spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego oraz wynikających z przydziału spółdzielni mieszkaniowych: prawa do domu jednorodzinnego lub prawa do lokalu w małym domu mieszkalnym. będą zamieszkiwać w otrzymanym lokalu przez 5 lat. Pełny tekst znajdziesz na stronach: http://www.hetman.com.pl/wiedza/wiedziec47.html http://www.adwokat.com.pl/0500/podatki2_05'00.html
Pozdrawiam, Joker
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Umowa najmu
Lookasik wrote: | art 217 §2 i 238 §3 prawa spoldzielczego
| ściągnąłem z www.sejm.gov.pl tekst jednolity (Dz.U. 1982 Nr 30 poz. 210) | i nie ma w nim takich artykułów... Dz.U. 1995 nr 54 poz. 288 zerknij tutaj
zerkam i zerkam i naprawdę nie widzę. SŁOWO :) może masz przypadkiem starą wersję ustawy ?? ściągnij tekst _jednolity_ i wtedy napisz proszę czy widzisz tam art 217 i 238 ... O ile się nie mylę to nowele prawa spółdzielczego były na jesieni 2001 i wtedy spółdzielnie m.in. straciły prawo o decydowaniu czy mogę wynająć swoje mieszkanie (mam na myśli oczywiście własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego).
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Umowa najmu
Radzisz wrote: O ile się nie mylę to nowele prawa spółdzielczego były na jesieni 2001 i wtedy spółdzielnie m.in. straciły prawo o decydowaniu czy mogę wynająć swoje mieszkanie (mam na myśli oczywiście własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego).
lokatorskie też (tylko trochę później) - art.9 ust.7 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (tekst jednolity: Dz. U. 2003 r. Nr 119 poz. 1116): "Wynajmowanie lub oddawanie w bezpłatne używanie przez członka całego lub części lokalu mieszkalnego nie wymaga zgody spółdzielni, chyba że byłoby to związane ze zmianą sposobu korzystania z lokalu lub przeznaczenia lokalu bądź jego części. Jeżeli wynajęcie lub oddanie w bezpłatne używanie miałoby wpływ na wysokość opłat na rzecz spółdzielni, członek obowiązany jest do pisemnego powiadomienia spółdzielni o tej czynności. "
KG
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Unieważnienie aktu notarialnego
IMHO akt jest ważny od chwili nadania repertorium, czyli w praktyce przybicia pieczęci przez notariusza. Przeniesienie własności nieruchomości jest jedynie bezwarunkowe (KC). Ale przeniesienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu (ograniczone prawo rzeczowe) może nastąpić pod warunkiem (zwykle jest to np. przyjęcie nabywcy w poczet członków spółdzielni). Nie było art. 777 KPC ??? Dzek Czy ten post to wynik dyskusji na pl.biznes.banki?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Mieszkania za grosze nie dla każdego
„Dosyć ze zapłacili grosze to jeszcze dostaną zwrot za wykup
mieszkania. A gdzie sprawiedliwość”. Halino, jak możesz tak kręcić?
Przecież ci, co się uwłaszczyli niedawno za tak zwane grosze, nie
dostaną żadnego zwrotu w postaci zwolnienia z wpłat na fundusz
remontowy. Dostać mają ten zwrot na mocy uchwały walnego
zgromadzenia tylko ci, którzy po 23-IV-2001 r. nabyli na droższych
warunkach finansowych tak zwane spółdzielcze własnościowe prawo do
lokalu. Właśnie ten większy wówczas wydatek teraz rekompensuje im
się nieco tym zwolnieniem z wpłat na fundusz remontowy. Ludzie,
jeżeli tak od rzeczy bredzicie, to nic dziwnego, że tak wielu wśród
was jest tutaj krytykantów. Po prostu, w tym waszym odstawaniu od
rzeczywistych faktów oczerniacie niektóre sprawy. Takim nie znającym
podstawowych danych nikt już nie dogodzi.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Niemcy po 26 latach odzyskali gospodarstwo
a tu masz faciu początek ustawy o KW: Rozdział 1
Przepisy o prawach jawnych z księgi wieczystej
Art. 1. 1. Księgi wieczyste prowadzi się w celu ustalenia stanu prawnego
nieruchomości.
2. Księgi wieczyste zakłada i prowadzi się dla nieruchomości, które nie mają
ksiąg wieczystych albo których księgi wieczyste zaginęły lub uległy zniszczeniu.
3. Księgi wieczyste mogą być także prowadzone w celu ustalenia stanu prawnego
własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego, spółdzielczego prawa
do lokalu użytkowego i prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej.
Art. 2. Księgi wieczyste są jawne. Nie można zasłaniać się nieznajomością wpisów
w księdze wieczystej ani wniosków, o których uczyniono w niej wzmiankę.
Art. 3. 1. Domniemywa się, że prawo jawne z księgi wieczystej jest wpisane
zgodnie z rzeczywistym stanem prawnym
2. Domniemywa się, że prawo wykreślone nie istnieje.
Art. 4. Przeciwko domniemaniu prawa wynikającemu z wpisu w księdze wieczystej
nie można powoływać się na domniemanie prawa wynikające z posiadania.
Art. 5. W razie niezgodności między stanem prawnym nieruchomości ujawnionym w
księdze wieczystej a rzeczywistym stanem prawnym treść księgi rozstrzyga na
korzyść tego, kto przez czynność prawną z osobą uprawnioną według treści księgi
nabył własność lub inne prawo rzeczowe (rękojmia wiary publicznej ksiąg
wieczystych).
Artykuł 5, mój mondralo tłumaczy, dlaczego Lukaschewscy sprawę wygrali!
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Umowa przedwstępna na mieszkanie lokatorskie.
Gość portalu: Roman napisał(a):
> > W nowym prawie o spółdzielniach mieszkaniowych jest zapis, że spółdzielnie
> nie mogą już zawierać umów na spółdzielcze-własnościowe.
> Czy w momencie przekazania nie będą mnie zmuszać do spłaty kredytu
> i zmiany na odrębną własność?
Ale Ty nie zawierasz umowy ze spółdzielnią tylko z tym kto Ci sprzedaje to
mieszkanie. A już istniejące własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu może sobie
dalej spokojnie istnieć, aż ktoś (komu ono przysługuje) nie postanowi go
przekstałcić we własność. Także nikt Cię do niczego nie zmusi - zresztą sam
pisałeś że w spł. mówili, że im nic do tego.
Spółdzielnie nie mogą tylko już tworzyć nowych lokali z własnościowym spł. prawem
do lokalu - czyli jakbyś np dzisiaj kupował nowe mieszkanie (jako pierwszy jego
właściciel) to byłaby to własność.
pozdr
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljakub791.xlx.pl
Strona 2 z 4 • Wyszukano 322 rezultatw • 1, 2, 3, 4
|