Sprężyny gazowe

Ogldasz odpowiedzi wyszukane dla hasa: Sprężyny gazowe





Temat: Sprężyny gazowe / Siłowniki / Podnośniki / Teleskopy DO KLAP samochodowych.
Firma Eurotechnika jest przedstawicielem węgierskiego producenta sprężyn
gazowych - firmy Moliton.
Oferuje między innymi pełną pełną gamę sprężyn gazowych do wszystkich marek
samochodów do masek i bagażników.

NJNIŻSZE CENY, PEŁNA GAMA TYPÓW DO RÓŻNYCH MAREK

www.eurotechnika.com.pl
bjonk@eurotechnika.com.pl
ALLEGRO: http://allegro.pl/show_item.php?item=38834260

zapraszamy
Bartłomiej Jonkisz
_________________________________________
Eurotechnika
ul. Małcużyńskiego 4/67
58-506 Jelenia Góra
tel./fax: (75) 641 48 99
NIP: 611-162-33-45 REGON: 230424762
e-mail: eurotechn@eurotechnika.com.pl
www: www.eurotechnika.com.pl
_________________________________________

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: DE-PL-techniczne


  Witam Szanownych Grupowiczów,


I tak przy okazji jest jakieś fachowe

określenie na "Gasfeder"?


z ciekawości wpisalem w googlu 'sprezyna gazowa' i wyskoczylo m.in.to:
Sprężyna gazowa to bardzo proste urządzenie, występuje w prawie każdym
aucie, śluzy do podtrzymywania tylnej klapy. To zamknięta z jednej strony
rurka, z drugiego końca mająca uszczelnienie, wciśnięty w tą rurkę
polerowany pręt a w środku rurki gaz pod odpowiednim do potrzeb ciśnieniem.

nie wiem, czy to pomoze, wiecej tu
http://www.airgun.pl/modules.php?op=modload&name=Subjects&file=index&...

pozdrawiam
sic

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: DE-PL-techniczne
Sic napisał(a):

  z ciekawości wpisalem w googlu 'sprezyna gazowa' i wyskoczylo m.in.to:

Sprężyna gazowa to bardzo proste urządzenie, występuje w prawie każdym
aucie, śluzy do podtrzymywania tylnej klapy. To zamknięta z jednej strony
rurka, z drugiego końca mająca uszczelnienie, wciśnięty w tą rurkę
polerowany pręt a w środku rurki gaz pod odpowiednim do potrzeb ciśnieniem.

nie wiem, czy to pomoze, wiecej tu
http://www.airgun.pl/modules.php?op=modload&name=Subjects&file=index&...


To jest dokładnie to, o co chodzi.

Dodatkowo: Endlagen - położenia skrajne - olej tłumi walenie sprężyny na
końcu zakresu jej ruchu

die blockierboren Gasfedern (chyba blockierbaren) = sprężyny z blokadą

ZZ

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: sprezyny gazowe
Witam!Mam klopot z sprezynami gazowymi tylnej klapy w calibrze. Na
klapie zamontowanyu kest spoiler i to dosc duzy. Potrzebuje nowe albo
uzywanym w dobrym stanie( np. wymontowane z auta po 97 r.).Jesli ktos
zna miejsca gdzie cos; takiego mozna dostac to prosze o informacje.
aso znam dosc dobrze.

pozdrawiam
adam coliber 2.0

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: podnoszenie maski
bloodwampi@poczta.onet.pl napisał(a):


czy ktoś z grupy ma w swoim garbie przerobione podnoszenie maski przedniej? w
sensie zamiast standardowych sprężyn inne urządzenia. nie wiem czy to ma
znaczenie ale najlepiej żeby ta przeróbka miała miejsce w 1303.


ale jak bys chcial? elektrycznie ;)?

mozesz zamiast klasycznych sprezyn zastosowac
sprezyny gazowe, takie jak w innych autach przy tylnych
klapach, mozna je kupic w wielu dlugosciac, ceny przystepne
ok 30-40 pln/sztuka

pozdr
m.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Kima-działa, niedziała, działa FFI

On Wed, 16 May 2007 12:37:15 +0200,  Blyskacz wrote:
Robert Sliwierski napisał(a):
ubywanie czynnika to normalna sprawa
bzdura...

zreszta "fabryka" dopuszcza ubywanie
chyba kolo 20 procent w ciagu roku.
i dopuszcza branie 1l oleju na 1000 km ...
to zwykly dupochron producenta a nie "normalna sprawa"
W lodowce tez Ci czynnik ucieka po 3 latach ?


Ale lodowka jest cala szczelna i ma tylko przepust na kabel
elektryczny.
W samochodowej klimie masz jednak jakies ruchome uszczelnione czesci.

Co prawda "sprezyny gazowe" zachowuja sprawnosc zadziwiajaco dlugo.

J.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: jak się gamoń do poprawek bierze ( POMOCY)


"cihy" <x@poczta.onet.plwrote:

| Tyle ,że u mnie przestało skrzypic po psiknięciu i przestały działać
| siłowniki.

panowie to sie nazywa fachowo sprezyna gazowa :)


Spręzyna gazowa na śmietnik?xc

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Tuning - podnoszenie tylniej klapy bagaznika
news.tpi.pl napisał(a):


W jaki sposob mozna byloby rozwiazac automatyczne podnoszenie tylniej
klapy, czy istnieja jakies elektryczne "male" silowniki podobne do
teleskopow w klapach bagaznikow ?


Mocne sprezyny gazowe + silownik od centralnego do otwierania przyciskiem.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Tuning - podnoszenie tylniej klapy bagaznika
Dnia Sat, 11 Feb 2006 15:25:28 +0100, MarcinJM tak nawijal:


Mocne sprezyny gazowe + silownik od centralnego do otwierania przyciskiem.


Jakkolwiek mocne, w polozeniu zamkniete, sprezyny nie zadzialaja,
bo nie tworzy sie dzwignia. Chyba, ze od dolu. Tylko jak wtedy
zamknac klape? No bo bez jaj, ze recznie!

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Tuning - podnoszenie tylniej klapy bagaznika
Franciszek Sosnowski napisał(a):


Dnia Sat, 11 Feb 2006 15:25:28 +0100, MarcinJM tak nawijal:

| Mocne sprezyny gazowe + silownik od centralnego do otwierania przyciskiem.

Jakkolwiek mocne, w polozeniu zamkniete, sprezyny nie zadzialaja,
bo nie tworzy sie dzwignia. Chyba, ze od dolu. Tylko jak wtedy
zamknac klape? No bo bez jaj, ze recznie!


Masz racje. Musialaby byc sprezyna. ktora po odryglowaniu odepchnelaby
nieco klape. dalej samo pojdzie :)

Zamknac? No niestety, ale manualnie.
Ewentualnie jakis mechanizm od bram garazowych ;)

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Czym sie różni odgrzybianie klimy..


On Fri, 6 Jul 2007 12:24:33 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello bogdan,
| No oczywiście. Jako ciekawostę mechanik powiedział (w zasadzie oczywistą
| rzecz), jak to jest, że nawet najgorsza lodówka pracuje przez 20 lat bez
| przerwy i nie trzeba dobijać gazu nigdy, a tutaj w każdej klimie (prawie)
| trzeba dobijać co jakiś czas :) a przeciez to takie same urządzenia :)

Ten "mechanik" musi mieć ostro łeb denaturatem przeżarty. Składniki
urządzeń są podobne ale lodówka nie jest trzesiona długimi godzinami i


Ale jest wibrowana pare godzin dziennie :-)


nie posiada elastycznych połączeń wewnątrz. Przez ścianki miedzianych
rurek i połączenia lutowane czynnik nie przepełznie przez 20 lat i
jest to prawda. Jednak w  klimatyzacji samochodowej nie wszystkie


Przez radzieckie to i 40 malo :-)


rurki są miedziane a i połączenia są skręcane a nie lutowane.


Ja juz chyba na to odpowiadalem. W lodowce silnik jest wewnatrz
ukladu, przez scianke przechodza tylko kable zasilajace.

Samochodowa ma jednak obracajacy sie walek i uszczelnienia.

No chyba ze pompa jakas membranowo-mieszkowa by byla, albo sprzeglo
magnetyczne.

A moze nie doceniam uszczelek ? te "sprezyny gazowe" mi imponuja :-)

J.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Smutny koniec Volvo ?
Mirek Ptak pisze:


| Bzdura. Tak sie sklada ze pracuje w ASO Peugeot'a i "nieco" lepiej
| wiem co sie wymienia.

No to wymieniaj ;) - z Made in ... a nie nazwą firmy :)


Prywatnie z elektryki nic jeszcze nie musialem robic. Natomiast niedawno
wymienilem oryginalne "sprężyny gazowe" maski, marki STABILUS GmbH, Made
in <bacznoscGermany </bacznosc.

Pozdrawiam
Pawel

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Smutny koniec Volvo ?
Dnia 2008-12-13 14:33, *DoQ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:


| Bzdura. Tak sie sklada ze pracuje w ASO Peugeot'a i "nieco" lepiej
| wiem co sie wymienia.

| No to wymieniaj ;) - z Made in ... a nie nazwą firmy :)

Prywatnie z elektryki nic jeszcze nie musialem robic. Natomiast niedawno
wymienilem oryginalne "sprężyny gazowe" maski, marki STABILUS GmbH, Made
in <bacznoscGermany </bacznosc.


No to gdzie ta elektryka Boscha? :), który tak nawiasem mówiąc ma parę
fabryk we Francji :)

Pozdrawiam - Mirek

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Smutny koniec Volvo ?
Dnia 2008-12-13 19:50, *DoQ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:


| Prywatnie z elektryki nic jeszcze nie musialem robic. Natomiast
| niedawno wymienilem oryginalne "sprężyny gazowe" maski, marki
| STABILUS GmbH, Made in <bacznoscGermany </bacznosc.
| No to gdzie ta elektryka Boscha? :), który tak nawiasem mówiąc ma parę
| fabryk we Francji :)

Mam Ci teraz nr. katalogowe części i ich zdjecia robic?


Nie :) - tak sobie żartuję ;)

Pozdrawiam - Mirek

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Gwarancja ASO i te sprawy...
Tomasz Motyliński nastukał(-a):


Jakie są wasze doświadczenia? Producenci oferują coraz dłuższe
gwarancje, a ja mam wrażenie, że to tylko po to, aby więcej w ASO
kasy zostawić, za tzw.  przeglądy, gdzie nierzadko za wymianę oleju i
filtra płaci się kilkaset złotych. A w przypadku awarii zazwyczaj
okazuje się, ze to wina klienta i/lub nie podlega gwarancji lub/i
taka gwarancja to tylko i wyłącznie "chłyt małketingowy". :P


No ja ostatnio serwisowałem chryslera w ASO, mimo że po gwarancji.
Niedawno kupiłem i chciałem żeby, powiedzmy, fachowcy od marki
popatrzyli.
I chyba zostanę przy tym serwisie.
Wprawdzie robociznę mają imho drogą, za podpięcie się do kompa skrzyni
zawołali 250 pln, ale ceny części oryginalnych to kompensują.
Filtr oleju do skrzyni automatycznej - 22 pln. Galon oleju do skrzyni
ATF 4+ - 100 pln. Miska olejowa skrzyni - 160 pln.
"Sprężyny gazowe", te takie "miniamortyzatorki" do klapy bagażnika -
coś koło 50 pln sztuka.
Wszystko oryginały...

Przyznam że obawiałem się znaaacznie wyższych cen - znajomy wymieniał w
corolce takie sprężyny gazowe, i zawołali 500 pln za sztukę...

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Amortyzatory - dlaczego same "odbijają"
On Mon, 2 Jul 2007 17:13:56 +0200, Michał


<login=mmichal@server=tlen.plwrote:
Kupiłem amortyzatory KYB... i one cały czas się "rozprostowywują" :) Tzn.
cały czas mają max. długość, żeby było mniej musze je ścisnąć. Dlaczego tak
jest? Czy tam w środku jest sprężyna czy dlatego że to gazowo-olejowe?


Sprężyna. Gazowa.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Czy to normalne w amortyzatorkach gazowych
PMu. napisał(a):


Wymieniłem w Octavi amortyzatory (zwane też, nie wiedzieć czemu,
siłownikami) tylnej klapy. Stare nie były złe, ale autko, choć ma swoje
lata, lubię mieć w całkowitej sprawności. Ale do rzeczy....


Wiedziec czemu: bo sa to sprezyny gazowe a nie amortyzatory.
Czyli nazwa "silownik" moze zostac uzyta.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Czy to normalne w amortyzatorkach gazowych
cpt. Nemo napisał(a):


Sam widzisz ze badziewie bywa tez i nowe i drogie. Zyjemy w czasach
wszechogarniajacego badziewia - pora przywyknac.


raczej pora bardziej uwazac na to co sie kupuje - sa sprawdzeni
producenci sprezyn gazowych z ktorymi nie ma takich problemow i takie
sprezyny sa praktycznie "wieczne" a ze kosztuja kilkaset zl za szt. to
odrebna sprawa...


Rozsadni Amerykanie zaczynaja kupowac tanie rzeczy i poprostu je wywalac
jak sie cokolwiek zepsuje.


Imo z rozsadkiem ma to malo wspolnego - zacheca to produkcji/importu
smieci a nie wartosciowych produktow :(


Coraz wieksza grupa Polakow tez juz wie ze w
cenach drogich rzeczy najczesciej najwazniejsza pozycja sa koszty
reklamy a nie koszty surowcow.


to tez... w przypadku niektorych produktow rynku motoryzacyjnego mam
wrazenie, ze kasa poszla tylko na reklame i na produkt juz nie
starczylo... ale skoro ktos to kupuje i godzi sie na to, by kupowac
stale to samo to ciezko sie dziwic producentom...

pozdrawiam Blyskacz

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Silownik pneumatyczny


Jacek K. wrote in message <79d3la$di@helios.man.lublin.pl...
Podobno mozna kupic polskie odpowiedniki 'tych' silownikow.
o ile auto jest w miare popularne.


A mozna jakis konkret ??
Szukam silownikow (ponoc fachowo: sprezyna gazowa)
do dosc popularnego chyba samochodu jakim jest Opel Kadett
Jednyny sklep ktory to oferuje to w Gliwicach
oczywiscie na zamowienie podaje cene 180 PLN (pewnie + vat)
Wydaje mi sie troche wygorowana szczegolnie ze po
recznej probie silowej mam wrazenie ze trzeba wymienic oba.

                            gabrys.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Silownik pneumatyczny


Gabriel Drabik wrote:

Jacek K. wrote in message <79d3la$di@helios.man.lublin.pl...
| Podobno mozna kupic polskie odpowiedniki 'tych' silownikow.
| o ile auto jest w miare popularne.

A mozna jakis konkret ??
Szukam silownikow (ponoc fachowo: sprezyna gazowa)
do dosc popularnego chyba samochodu jakim jest Opel Kadett
Jednyny sklep ktory to oferuje to w Gliwicach
oczywiscie na zamowienie podaje cene 180 PLN (pewnie + vat)
Wydaje mi sie troche wygorowana szczegolnie ze po
recznej probie silowej mam wrazenie ze trzeba wymienic oba.


Wybierz sie w niedziele na gielde w Gliwicach, zwykle mozna tam kupic.
Dwu moim kolegom udalo sie bez problemu. Wprawdzie do fiatow Ritmo i
Croma,
ale Kadet jest popularniejszy.

BK

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: sprezyny gazowe
Witam

Chciałbym sobie przebudowac pewną klape, i projekt zakłada 2 stabilne
położenia zamkniete - otwarte. ( tak jak trzecie drzwi w np seicento)
potrzebuje do tego sprezyne gazowa ( tak sie to chyba nazywa) ale jak naj
krótsza! po wysunieciu ma miec jakies 40 cm.
Czy mozecie mi poradzic jakie samochody maja takie krótkie sprzżyny gazowe?
może jakiś namiar na taniego producenta?

ToMasz

PS
jesli W Waszych samochodach zastosowano jakieś inne proste rozwiazanie do
podnoszenia klapy( maski, bagażnika) to napiszcie jak to jest zrobione.
problem w tym ze MOJA klapa nie bedize chwytana zamniem, a mimo to musi miec
2 stabilne połóżenia.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: sprezyny gazowe


"ToMasz" <w@polbox.KOMwrote in message <news:ce3k0b$fo$1@inews.gazeta.pl...
Witam

Chciałbym sobie przebudowac pewną klape, i projekt zakłada 2 stabilne
położenia zamkniete - otwarte. ( tak jak trzecie drzwi w np seicento)
potrzebuje do tego sprezyne gazowa ( tak sie to chyba nazywa) ale jak naj
krótsza! po wysunieciu ma miec jakies 40 cm.
...


Wybierajac "najkrotsza" sprezyne nieumylsnie obnizasz trwalosc systemu.
Kazda sprezyna gazowa "cieknie". Gaz w takich sprezynach jest pod
wysokim cisnieniem i z powoli przenika przez najlepsze uszczelnienia
oraz nawet w sladowych ilosciach przez obudowe. Krotka sprezyna ma
oczywiscie mala pojemnosc wiec ubytek gazu z czasem objawia sie
znacznie szybsza utrata parametrow silowych sprezyny ze wzgledu na to,
ze procentowo ubylo wiecej gazu niz w sprezynie o duzej pojemnosci
Po kilku latach krotkie sprezyny traca funkcje i trzeba je wynmieniac.
Nowsze samochody projektuje sie tak aby dalo sie wbudowac dluzsze
sprezyny. To zapewnia wiecej lat poprawnej pracy bez potrzeby wymiany
sprezyny na nowa.

JM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: teleskopki bagaznika w Corroli 2001?
Czesc

Mam problem - w Toyocie Corolli z 2001 niestety opadaja amortyzatory tylnej
klapy. Efekt taki ze dostaje klapa po lbie :-).
Niestety jest to juz druga wymiana bo pierwsze padly po ponad roku, w ramach
gwarancji wymienili na nowe i one tez wytrzymaly ze dwa lata.

Pomyslalem ze kupie jakies zamienniki ale podobno brak :-(

Czy ktos z was sie z takimi spotkal i moglby podac jaka firma robi te
amortyzatory (sprezyny gazowe - wlasciwie). Bo jakos nie chce wywalac kasy
na kolejne badziewie w ASO.

musta

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: teleskopki bagaznika w Corroli 2001?
musta napisał(a):


Czesc

Mam problem - w Toyocie Corolli z 2001 niestety opadaja amortyzatory
tylnej klapy. Efekt taki ze dostaje klapa po lbie :-).
Niestety jest to juz druga wymiana bo pierwsze padly po ponad roku, w
ramach gwarancji wymienili na nowe i one tez wytrzymaly ze dwa lata.

Pomyslalem ze kupie jakies zamienniki ale podobno brak :-(

Czy ktos z was sie z takimi spotkal i moglby podac jaka firma robi te
amortyzatory (sprezyny gazowe - wlasciwie). Bo jakos nie chce wywalac
kasy na kolejne badziewie w ASO.

musta


Idz do dobrze zaopatrzonego sklepu i dobierz sobie.
Jest tego mnostwo, rozne dlugosci, rozne mocowania, rozna sila

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pytanko dot. siłownika od klapy.
On 1 Dec 2005 21:31:31 +0100
"Tomek" <kogut@vp.plnapisał(a):


Taki siłownik w technice niemotoryzacyjnej nazywa się sprężyna
gazowa. [...]


No przecież wiem o tym :)) Jeśli mogę coś doradzić - ćwicz nadal swoje
poczucie humoru oraz umiejetność czytania "między wierszami"! ;)) BTW:
akurat w kwestii merytorycznej (prawie...) w 100% się z Tobą zgadzam! :)

Pozdrawiam :)

W.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: ile mozna wytargowac od delera?


kocham takich ludzi. wszystkowiedzacy madralinski. rozwin prosze swoja
gleboka mysl.


To nie jest tematem tego posta, ale powiem ci, że mam juz drugiego fiata
(CC, SC) i rzeczywiście Fiat może i nie jest tak całkiem zły (SC: 5 lat -
75,000 pzrzebiegu - elektrowentytlator chłodnicy, uszczelniacze półosi - 3
razy robione, uszczlka pod klawiaturą - 2 razy, mechanizm ustwienia świateł,
wydech końcowy po 3 latach, sprężyny gazowe tylnych-5 drzwi), ale serwis
jest tragiczny (nie tylko we Wrocławiu).
Ostatniej zimy przyjechałem z urwanym cięgnem temperatury do ASO (bo blisko
a szyby mi zamarzały:) i poczekałem jakieś 2 godziny zanim zajęli się moim
SC (byłem umówiony na godz.). Panowie mechanicy rozebrali co trzeba i poszli
do magazynu po części (linkę) - po czym stwierdzili, że nie ma jej w
magazynie:( Przyjechałem jeszcze raz za 3 dni....
Mowa o ADF Auto na Karkonoskiej we Wrocławiu, ale z licznych opinii (google,
centomania.pl, znajomi itd.) wnioskuję, że takie kwitaki są na porządku
dziennym.

JR

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Ople i nie tylko - WAŻNA MODYFIKACJA
Jakub Zawiła-Niedźwiecki napisał:


Piotr Bochaczyk wrote:

| bo już DS'a miała hydro i jest ono o niebo lepsze od sprężyny

Niezależnie od tego czy auto ma sprężyne gazową (jak cytryna) czy
mechaniczną to ma spręzynę. Więc nie mąć ludziom w głowach.


nie dość, że tendencyjnie wyciąłeś cytat, to jeszcze przekręcasz moją
wypowiedź:/

zastanawiałem się jakiż to ten 'wysoki' model Citroena (stąd najstarszy
hydrowóz DS'a), a nie udawadniałem że hydro to nie sprężyna. Miałem na
myśli to, że sprężyna *stalowa* nie dorówna hydro w każdej postaci nawet
w takim zabydku jak Citroen DS.

A skoro już dyskutujemy o sprężynach i niesprężynach.

To co nazwałeś 'sprężyną gazową' to tak naprawdę sfera z membraną. Z
jednej strony olej z drugiej gaz - azot. Pracująca membrana powoduje
akcję i reakcję gazu z cieczą. Ma to tę zaletę, że rozbujana sprężyna
wygina się w tę i spowrotem kilka razy, a hydro robi jeden ruch w dół
(ewentualnie w górę) i natychmiast wraca do położenia równowagi ciśnień.
Stąd znika znane ze sprężynowców 'bujanie'. A przechyły podłużne i
poprzeczne załatwiają korektory wysokości.

Wskaż mi jeszcze gdzie ty tą sprężynę w sferze hydropneumatycznej
widzisz...:

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: siłowniki gazowe


Na siłowniku jest wydrukowana siła z jaką jest wypychane tłoczysko.


Pewnie chodzilo mu raczej o to jak obliczyc sile w miejscu mocowania
silownika znajac wage calego skrzydla.

Proponuje zadac to pytanie na pl.sci.inzynieria tam powini podrzucic jakies
wzory. Mozesz zasugerowac sie samochodami i zastosowac ta czesc od np
transita w wersji z klapa do gory lub udac sie do sklepu gdzie sprzedaja
sprezyny gazowe i zapytac sprzedawcy.

Picasso

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: "Uzupełnianie" klimatyzacji?


On Sat, 21 Jun 2008 10:03:37 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:
On Sat, 21 Jun 2008 00:34:21 +0200, "*piotr'ek*"
| Jakie sztywne? Miedź jest bardzo elastyczna i giętka więc będzie się ładnie wyginała w takt silnika.... a może się mylę?

No bedzie. I po kilku minutach będzie ładnie ułamana zmęczeniowo.


W sumie to i kompresor w lodowce wibruje a rurki sie nie urywaja.
Podobnie jak kabelki do silnika czy rury wydechowe.

Podejrzewam ze zrobic by sie dalo, ale:

-kompresor jest nieszczelny, byc moze nie na sensu patrzec sie na inne
  polaczenia, skoro przez uszczelke walka ucieka.

-jak to zamotowac ? Upchane w samochodzie, nie ma jak podejsc z
lutownica ..

P.S. ale np takie "sprezyny gazowe" .. uszczelki budza moj respekt.

J.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: dobijanie amorkow


Leszek Jozefowski wrote:
[ciach farmazony]

Odczep się i pretensje to miej do siebie, bo Twój post był
nieprecyzyjny. Wątpię, by ktokolwiek zajarzył że pisząc "amorki"
chodziło Ci o "teleskopy tylnej klapy".


A mowiac dokladniej to "sprezyna gazowa pokrywy bagaznika"

pozdr
wuz

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: twardy pedał hamulca :-)


On Tue, 6 Mar 2007 23:34:32 +0100,  loli wrote:
| Czy to objaw zapowietrzania się układu?

| nie, to jest brak wspomagania

| Czyli jak najbardziej zapowietrzenia ukladu ... ale wspomagania :-)

nie slyszalem jeszcze o zapowietrzonym ukladzie wspomagania hamowania
(tam tylko jest powietrze ;))


Ale jak sie dostanie powietrza wiecej to wspomagania nie ma,
co kolega wlasnie obserwuje :-)

P.S. Jak sa zrobione "sprezyny gazowe", ze uszczelki trzymaja gaz
przez 20 lat ?

J.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Regeneracja sprężyn gazowych -gdzie w DC


"Robert Klein" <terp@eranet.plwrote in message



Jak w temacie.  Podobno są w Warszawie miejsca, gdzie regenerują sprężyny
gazowe (teleskopy klapy bagażnika). Jeśli ktoś wie gdzie, proszę o
kontakt.

Robert


sprezyny gazowe - pierwsze slysze

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Regeneracja sprężyn gazowych -gdzie w DC


Jak w temacie.  Podobno są w Warszawie miejsca, gdzie regenerują sprężyny
gazowe (teleskopy klapy bagażnika). Jeśli ktoś wie gdzie, proszę o
kontakt.


O ile wiem, to tych sprężyn się nie regeneruje (przynajmniej jakieś 3 lata
temu nikt się do tego nie przyznawał). Zresztą przy cenie ok. 50zł (dla
większości popularnych modeli) nie chciałoby mi się w to bawić.

Pozdrawiam
Czabu

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: (Gdzie w Warszawie) Sprężyny gazowe - Teleskopy
Witam,
Czy ktoś mi by mógł polecić jakiś sklep w Warszawie,
w którym jest duży wybór różnego rodzaju
sprężyn gazowych (takie teleskopy jak do tylnej
klapy w Polonezie i innych samochodach).
Zależy mi na szerokiej gamie, ponieważ napewno
nie znajdę takich jakie muszę wymienić, więc
może przynajmniej dobiorę coś na zastępstwo...

Pozdrawiam

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Siłowniki tylnej klapy
Był 10 czerwiec (czwartek) godz. 13:55, gdy scx napisał(a) na
pl.misc.samochody:


Gdzie coś takiego można dostać i ile to może kosztować? Po internecie
szukałem, ale jakoś nic nie wygugliłem, pewnie nie tak to się nazywa.


Spręzyna gazowa pokrywy bagaznika.
W InterCarsie w Bydgoszczy na Fordonskiej 44
Stabilus 1875DT cena okolo 91zl.
Moze byc jeszcze Lesjofors 81 667 11 za 115zl. ale nie dostepna w IC at
this time.

Popytaj w sklepach w Toruniu.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: sprężyny gazowe do forda


Może ktoś zna miejsce w Wawie lub okolicach gdzie można nabyć sprężyny
gazowe
klapy bagażnika do Mondeo kombi.
PS. Adresy ASO znam .
Pozdrawiam


Sprawdz w:
Firma TAG
Czesci Zamienne Ford
osobowe i dostawcze
oryginalne i zamienniki
Al. Krakowska 100
Sekocin Stary
tel 715 715 1
cynne 9-17, sob. 9-13
Jest to za Jankami w polowie drogi miedzy Ikea a hotelem Cezar.
Widac duzy napis.
pozdrowienia
BoBs
Ford Mondeo

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Obliczenie pewnego kata
R.M.M <rm@op.plnapisał(a):

mam uklad zlozony z 3 "pretow", jak na rysunku:
http://stancja.homeip.net/~rmm/ifa-silownik.gif


Producenci sprężyn gazowych podają na swoich stronach
sposób liczenia różnych przypadków, może coś będzie pasować.
http://www.bansbach.de/englisch/startseite_englisch_3.htm

WM

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: dobór amortyzatora
pasek <p@sek.plnapisał(a):


Witam,

nie wiem czy z powyższym to dobra grupa, ale spróbuje:

Otóż mam chcę dobrać amortyzator, który będzie działał podobnie jak ten przy
podnoszeniu klapy silnika (bez dodatkowego podparcia tej klapy po otwarciu).
Kąt rozwarcia około 90 st. waga "klapy" około 120-150 kg. Położenie w
spoczynku "__" po rozłożeniu "_|".
Generalnie chodzi mi ozasadę czyli czego i jak szukać.


Z tego co mi wiadomo to takie coś jak potrzebujesz nazywa się sprężyna gazowa.
Ma w zasadzie stalą siłę od początku do końca skoku. Wartość siły jaką rozwija
drukowana jest na obudowie. Produkuje się wiele odmian różniących się siłą i
skokiem. Szukaj w sklepach motoryzacyjnych. To element powszechnie używany
przy tylnych klapach. Najmniejszy jaki miałem w ręku rozwijał siłę na poziomie
2kG największy 160 kG.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: dobór amortyzatora

Użytkownik " sok marchwiowy"


Z tego co mi wiadomo to takie coś jak potrzebujesz nazywa się sprężyna
gazowa.


Zawsze mnie zastanawiało jak to jest uszczelnione. Bo ciśnienie pewnie nie
małe a i nie rzadko 10 lat trzyma ciśnienie.

Robert

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: dobór amortyzatora
Robert Wańkowski <rob@wp.plnapisał(a):


Użytkownik " sok marchwiowy"
| Z tego co mi wiadomo to takie coś jak potrzebujesz nazywa się sprężyna
| gazowa.

Zawsze mnie zastanawiało jak to jest uszczelnione. Bo ciśnienie pewnie nie
małe a i nie rzadko 10 lat trzyma ciśnienie.

Robert


Ja też się zastanawiałem i rozebrałem takiego cudaka. A w środku O ringi.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pytanko do znających sie na samochodach !!!!
gsmx napisał:

> mam pytanko bardzo potrzebuje takiej informacji.
>
> Jaką siłe ma amortyzator w zwykłym samochodzie kompaktowym(np.Toyota Avensis)
> wazacym około 1000kg ????????????

Nie ma takiego parametru. Sila oporu amortyzatora zalezy od predkosci
przylozenia sily zewnetrznej. I jest rozna w zaleznosci od kierunku dzialania i
pozycji tloka w cylindrze amortyzatora.

Amortyzator to nie sprezyna gazowa trzymajaca klape bagaznika.

BTW Avensis ma mase wlasna ok 1350 kg.

MfG

C.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pytanko do znających sie na samochodach !!!!

Być może żle to ujełem,
musze poprostu zrobić zamodelować działanie zawieszenia w samochodzie.
wiec potrzebne mi informacje na temat sprezyny:
K - wyrazona w N/m, czyli chyba jej siła
Lenght - długość takiej spreżyny

Damper tłumik drgań wyrazona w N-s/m

>
> Nie ma takiego parametru. Sila oporu amortyzatora zalezy od predkosci
> przylozenia sily zewnetrznej. I jest rozna w zaleznosci od kierunku dzialania i
> pozycji tloka w cylindrze amortyzatora.
> Amortyzator to nie sprezyna gazowa trzymajaca klape bagaznika.
>

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Parkowanie na biegu
A Ty myslisz, tylko ze potem
Stajesz na pochylosci, gasisz silnik, wkladasz pierwszy bieg, puszczasz
> sprzeglo i hamulec. Samochod toczy sie kilka..kilkanascie centymetrow, az w
> jednym z cylindrow cisnienie powietrza wzrosnie do wartosci, przy ktorej
moment
> oporowy silnika odpowiada momentowi wywieranemu przez ciezar samochodu na
> spoadku poprzez kola i transmisje na wal wejciowy skrzyni biegow.

Jezeli samochod stoczy sie te kilka centymetrow po puszczeniu hamulca noznego,
to znaczy ze bieg jako zastepstwo hamulca recznego NIE DZIALA.
Jezeli faktycznie kompresja w silniku zatrzyma toczacy sie samochod, to na jak
dlugo? Trzy sekundy? Po czym cisnienie w tym cylindrze spadnie (bo to jest
silnik a nie sprezyna gazowa) i samochod znow ruszy, po czym zwolni, znow ruszy
itd az do konca spadku.
Jeszcze raz powtarzam: Kompresja utrudnia (zwalnia) staczanie samochodu
pozostawionego na spadku na biegu zamiast recznego. Tarcie statyczne w
mechanizmie a nie kompresja trzyma samochod w bezruchu.

Podobno przyslowia sa madroscia narodow. No wiec w Polsce istnieje takie
przyslowie "Nie ucz ojca jak robic dzieci".

Koles, spada moje zainteresowanie dalsza dyskusja z Toba.
Poczekam, moze odezwie sie niejaki Zgryzliwy. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Parkowanie na biegu
> Konsekwentnie unikasz odpowiedzi, dlaczego zostawiony na biegu i popchniety
> lekko samochod drga raz lub dwa w ta i z powrotem, a nie zatrzymuje sie
> natychmist w nowym polozeniu bez powracania do punktu wyjscia. Zachowanie dla
> hamowania tarciowego zupelnie nietypowe. Typowe natomiast dla ukladow
> sprezystych :->

Typowe dla ukladow sprezystych tlumionych tarciem (drga tylko raz lub dwa)i ja
tego nie kwestionuje, tyle ze to nie na temat.

Jeszcze raz, po raz ostatni. Samochod stoi na pochylosci, na biegu czy na
recznym, bo jest w tym stanie utrzymywany przez tarcie statyczne. Na recznym
tarcie jest duze, a na biegu male. Dlatego moze sie zdarzyc ze jak samochod
jest na biegu i go popchniesz reka to on moze sie przesunac. Raz jeszcze
powtarzam, jak samochod sie rusza to nie stoi. Dopiero jak samochod pchniesz i
on sie przesuwa to do oporow tarcia, juz nie statycznego, dojda inne opory, na
przyklad na skutek sprezania powietrza w cylindrach.
Kazdy moze powiedziec czy napisac jakas banialuke. Problem jest jak ktos wie ze
sie pomylil ale wymysla coraz bardziej zawile teorie niby udowadniajace ze ma
racje. Jak chociazby to ze silnik jak sprezyna gazowa trzyma kompresje
dluuuuugo. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Ford Mondeo/Opel Insignia
Forda Mondeo (mark 2) mialem 8 lat od nowego. Silnik 2.5 V6 - b.
dobry. Jedyne 'awarie' przez te 8 lat to akumulator i sprezyna
gazowa piatych dzrwi. Po 7 latach zauwazylem odpadanie lakieru w
miejscy zgrzewania progow (byl tam taki podluzny szew i z niego
miejscami lakier pozlazil). Po odkryciu tego nawet sie zdziwilem ze
to nie rdzewieje w tak szybkim tempie jak na fiatach.
Zaklajstrowalem bitumikiem i bylo OK.

z
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Może być Mondeo ?????
Mialem 5-cio drzwiowe z 1998 roku (jako nowe) do 2006r. Wersja Ghia, V6 2.5.
Jedyna awaria to zepsuta sprezyna gazowa tylnej klapy. Po 6 latach na
elementach zawieszenia pojawil sie rdzawy nalot (nie byla to jeszcze rdza a
jedynie nalot) Nalezalo by popryskac wszystko jakims srodkiem ale nim sie na to
zdecydowalem - mondek poszedl do ludzi.
Auto bylo bardzo komfortowe i zwawe (170 KM)
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: nowa 407 - warto?
IMHO nie.

Moje wrazenia:
- ciasnota z tylu - nie przystoi klasie sredniej
- jakosc detali - np. plastik na slupku srodkowym wyraznie odstawal od
tapicerki z jednej strony, nie chcial lezec na swoim miejscu; brak sprezyny
gazowej podtrzymujacej maske - w tej klasie chyba wszyscy maja

Jak wspomniala babka z salonu, auto ma piekna sylwetke i dlatego jest ciasne.
Typowy francuz jednym slowem - na pokaz ;-) Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Amortyzatory??
xwodas1 napisał:
> Czy wymiana amortyzatorów coś da i jakiej firmy?

Wymiana amortyzatorow (=czesci zawieszenia pojazdu) nijak ma sie do klapy
bagaznika, bo amortyzatory nie maja wplywu na zachowanie sie klapy bagaznika na
postoju.

Natomiast wymiana sprezyn gazowych bagaznika jak najbardziej moze poprawic sytuacje

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Tylna klapa – ciężko otwiera się
Jeśli klapa ciężko sie otwiera i zamyka to raczej nie jest zużycie
(rozszczelnienie)sprężyny gazowej. Przy zużytej sprężynie (tym
teleskopie) klapa by sie ciężko otwierała ale bardzo łatwo zamykała
(nawet sama spadała). Zwłaszcza w niskich temperaturach (spada
cisnienie gazu w sprężynie). Sprawdź, czy nie masz
zasyfionych/skorodowanych zawiasów klapy. Możesz spróbowac oczyścić
i przesmarować tłoczyska tych sprężyn, ale przede wszystkim zobacz,
czy któryś teleskop nie jest wygięty. Możesz na próbe odczepić jedną
sprężynę i poruszać klapą, potem to samo zrobić z drugą. Jak masz
zatarty teleskop to powinienes wyczuc róznicę Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Dramatycznie spada sprzedaż nowych aut w Europie
OEM procudent
Dodatkowo 40 - 60 % części dostarczanych jest przez producentów OEM a ci są
przyciskani przez wytwórców samochodów by oszczędzać oszczędzać oszczędzać.
Generalnie odbija się to na jakości.
Sami producenci aut też oszczędzają jak się da. W najnowszym Mondeo dla
przykładu maska silnika nie ma już własnego zamka i sprężyn gazowych ale
zwyczajne cięgno i kawał pręta jak w pierwszym lepszym kompakcie.
Mało tego pozbyto się nawet korka wlewu paliwa montując jakiś dziwaczny
plastikowy automatyczny patent. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Opadający bagażnik Alfa 146
Opadający bagażnik Alfa 146
Witam,
kilka dni temu kupiłem sobie alfe 146. Bardzo mi się podoba:)

Ma jednak kilka małych usterek. Jedną z nich jest opadający bagażnik.
Przypuszczam, że zepsute są te siłowniczki (nazywa się to chyba sprężyny
gazowe) trzymające bagażnik.

Czy wiecie gdzie mogę takie (tanio) kupić w internecie?
CZy jest to jakiś problem je wymienić?

Pozdrawiam
Kuba Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Siłowniki podnoszące klapę w AR 156 SW
Można to dokupić. Ja ostatnio nabyłem w celkarze. Z daleka od ASO
goście chcieli ode mnie 125 zł za sztukę (AR 145). W intercarsie nie
mieli a w celkarze bez problemu za 42 zł sztuka

Nazywa się to sprężyna gazowa. Zanim spróbujesz to kupować na jakimś
allegro to sobie dokładnie sprawdź oznaczenia.

Pozdrawiam
Krechu
AR 145 1.4 Bx Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Teleskopik
Teleskopy (sprezyny gazowe) sa nierozbieralne i nie wolno ich naprawiac. Sa w srodku wypelnione olejem i gazem pod duzym cisnieniem i mozna sie powaznie uszkodzic przy probie rozbierania.
Prawde mowiac, to masz duze szczescie, ze zepsul sie teleskop, a nie ze wyrwalo mocowanie w klapie - bo tak sie najczescie to konczy :(

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: A to Ci dopiero patent!
ZASTAVA 1100p / Fiat 128
- koło zapasowe i podnośnik w komorze silnika, na wierzchu
- ręczny gaz z możliwością zablokowania
- trójkątne uchylane szybki z przodu
LADA 2011/F124
- sprzęgło nie na linkę, lecz na hydraulikę
- wielkie, prostokątne, znakomite reflektory
- zapas w bagażniku ale pionowo, z boku
PEUGEOT 505
- deska i konsola dwukolorowa: brąz/beż
POLONEZ Caro
- regulacja pauzy wycieraczek
- wymuszenie sprawdzającego naciśnięcia hamulca (migająca kontrolka)
CITROEN Xsara I
- sygnalizacja akustyczna pozostawionych świateł
- regulacja kierownicy w dwu płaszczyznach
- regulacja (ograniczona) położenia lusterka wewnętrznego
- zamykane schowki w podłokietnikach drzwi przednich
- filtr p.pyłkowy wentylacji
- samoczynne wyłączanie ogrzewania tylnej szyby
- zabezpieczenie przed dziećmi (otwarcie tylnych drzwi od środka) z sygnalizacją wizualną stanu
- pokrywa silnika na sprężynach gazowych Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: sprężyny gazowe-camping
poszukuję sprężyn (siłowników) gazowych do dachu firmy syro.długość
rozciągniętych 97-100 cm.czy ma ktoś takie ustrojstwo,lub wie gdzie można
dostać (szukałem w różnych firmach i nic)? waldek
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Polonez 1.4 vs. Cinq 700

Witam,
Po zasiegnieciu Waszych rad kilka tygodni temu przeszedlem do intensywnej
eksploatacji obu samochodow (Polonez 1.4 1993 i Fiat CC700 1994), z ktorych
jeden mam sobie zostawic do jezdzenia. W tym czasie kazdym z nich
przejechalem ok. 1700 km. Wrazenia:
Cienki: jak to Cienki - niedawno dostal nowe amory to mu dobrze patrzy z
zawieszenia. Poza tym nic rewelacyjnego, nic przykrego.
Polonez: z tym bylo trzeba przyznac ciekawiej:
1. Przy kazdej probie hamowania wszystkie mozliwe wlosy sie jeza.
2. Tarcze hamulcowe do wymiany (bicie) - 41000 km!
3. Przekorodowala rura stalowa odprowadzajaca plyn chlodzacy do chlodnicy -
sik na cala komore silnika - rura 38PLN, plyn chlodz 36PLN, robocizna
44PLN. Dobrze, ze w pore zauwazone i silnik nie przegrzany.
4. O malo nie zgubilem przedniego kierunkowskazu (wysunal sie z mocowania i
dyndal na przewodzie).
5. Przerywacz kierunkowskazu kuleje i czasami sie zupelnie zawiesza. Trzeba
w takiej sytuacji "zresetowac" samochod. Z tego tytulu zaplacilem mandat.
Kierunkowskaz sie zawiesil, ja tego nie zauwazylem, a misie, ktore za mna
jechaly uznaly mnie za notorycznego nieuzywacza kierunkowskazow. Jak im
wytlumaczylem przyczyne to chcieli zabrac dowod rej. Wybralem 100PLN.
6. j.w. dotyczy wycieraczek tylko w druga strone - z wlasnej inicjatywy sie
wlaczaja i nie ma sposobu, zeby je wylaczyc (poza "resetem").
7. dmuchawy nie mozna uzywac, bo zaglusza wszystko, a na niskich obrotach
(bezstopniowa) perfekcyjnie zakloca radio.
8. skorodowaly 4-ro letnie alufelgi,
9. biegi najlepiej przelacza sie na "podwojnym sprzegle" jak w starym Zuku -
polecam!
10. Sprezyny gazowe w tylnych drzwiach pochodza chyba jeszcze z modelu z
mniejszymi drzwiami - efekt - chcialy mi zjesc palec.
11. Rozsypal sie ogranicznik otwarcia drzwi kierowcy. To juz siodmy w
historii tych drzwi.

podsumowanie: zostawiam sobie Cienkiego (na razie).
pozdrawiam
Marek

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Polonez 1.4 vs. Cinq 700

"Marek Szczerba" <ma@sound.eti.pg.gda.pl wrote:
[...]
Polonez: z tym bylo trzeba przyznac ciekawiej:
1. Przy kazdej probie hamowania wszystkie mozliwe wlosy sie jeza.
2. Tarcze hamulcowe do wymiany (bicie) - 41000 km!
3. Przekorodowala rura stalowa odprowadzajaca plyn chlodzacy do chlodnicy -
sik na cala komore silnika - rura 38PLN, plyn chlodz 36PLN, robocizna
44PLN. Dobrze, ze w pore zauwazone i silnik nie przegrzany.
9. biegi najlepiej przelacza sie na "podwojnym sprzegle" jak w starym Zuku -
polecam!
10. Sprezyny gazowe w tylnych drzwiach pochodza chyba jeszcze z modelu z
mniejszymi drzwiami - efekt - chcialy mi zjesc palec.


Czy, jak by to ujal Kolega Kierownik z 60 min/h, 'posiadasz zabezpieczona
pewnosc', ze ten samochod ma 41, a nie 141 tys km  przebiegu ?  Powyzsze
objawy sugeruja ta druga wartosc.

5. Przerywacz kierunkowskazu kuleje i czasami sie zupelnie zawiesza. Trzeba
w takiej sytuacji "zresetowac" samochod. Z tego tytulu zaplacilem mandat.
Kierunkowskaz sie zawiesil, ja tego nie zauwazylem, a misie, ktore za mna
jechaly uznaly mnie za notorycznego nieuzywacza kierunkowskazow. Jak im
wytlumaczylem przyczyne to chcieli zabrac dowod rej. Wybralem 100PLN.
6. j.w. dotyczy wycieraczek tylko w druga strone - z wlasnej inicjatywy sie
wlaczaja i nie ma sposobu, zeby je wylaczyc (poza "resetem").
7. dmuchawy nie mozna uzywac, bo zaglusza wszystko, a na niskich obrotach
(bezstopniowa) perfekcyjnie zakloca radio.
8. skorodowaly 4-ro letnie alufelgi,


A moze ma jednak 41 tys, ale przezyl w ubieglym roku powodz ?

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsz@bptnet.pl gregb@free.polbox.pl

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Polonez 1.4 vs. Cinq 700

"Kirjentaaja" <janc@kki.net.pl wrote:
Marek Szczerba napisał(a) w wiadomości: <6f66hb$hg@sunrise.pg.gda.pl...
[...]
Polonez: z tym bylo trzeba przyznac ciekawiej:

5. Przerywacz kierunkowskazu kuleje i czasami sie zupelnie zawiesza. Trzeba

w takiej sytuacji "zresetowac" samochod.

Co to znaczy????


Domyslam sie, ze chodzi o wylaczenie zaplonu i zasilania instalacji.

[...]
7. dmuchawy nie mozna uzywac, bo zaglusza wszystko, a na niskich obrotach
(bezstopniowa) perfekcyjnie zakloca radio.

???????????????Bezstopniowa?


Standard od 1993 roku.
Co do zaklocania radia - polecam kondensator 0.5 uF na zaciskach
alternatora. Pomaga rowniez na zaklocenia od silnika wycieraczek
i regulatora napiecia.

Radio w Polonezie? No co ty, nie masz na co pieniedzy wydawac?


Czyms trzeba zagluszyc tylny most i skrzynie biegow :-)

10. Sprezyny gazowe w tylnych drzwiach pochodza chyba jeszcze z modelu z
mniejszymi drzwiami - efekt - chcialy mi zjesc palec.

Moze trzeba bylo je przesmarowac silikonem?


Tylko i wylacznie wymienic. Nie wiem, czy jakas porzadna firma
produkuje sprezyny do tylnej klapy Poldka - krosnienskie sa
zdecydowanie do niczego. Podobnie jak amortyzatory, ale tu sa do
wyboru Sachsy albo Monroe.

11. Rozsypal sie ogranicznik otwarcia drzwi kierowcy. To juz siodmy w
historii tych drzwi.

Rdza? Nie zrobilo sie zabezpieczenia, co? Nie wolno zalowac Bitexu.


Co ma Bitex do ogranicznika otwarcia drzwi ???  

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsz@bptnet.pl gregb@free.polbox.pl

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: sprezyny gazowe klapy bagaznika
Witam!

Wlasnie zaczely mi skrzypiec sprezyny gazowe przy klapie od bagaznika, czy
da sie to jakos przesmarowac, wstryknac tam np. dexron? w jaki sposob?

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: jak się gamoń do poprawek bierze ( POMOCY)


"cihy" <x@poczta.onet.plwrote:
Tyle ,że u mnie przestało skrzypic po psiknięciu i przestały działać
siłowniki.


panowie to sie nazywa fachowo sprezyna gazowa :)

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pytanko dot. siłownika od klapy.

On 1 Dec 2005 19:36:18 +0100
"Tomek" <kogut@vp.plnapisał(a):

| Zastanawiam się jak to działa. Tam jest jakaś membrama powietrzna
| blokująca zamknięcie? Oczywiście siłownik do wymiany, bo nic się z
| tym nie da zrobić?
| Tylko czasami nie rozbieraj. Bo jak nie wiesz jak działa to pewno nie
| wiesz jaka bomba jest w środku.

Ale dlaczego? :) Skoro i tak jest zdecydowany wymienić na nowy, to
rozbierając stary raczej szkody sobie już większej nie zrobi, a
przynajmniej ma dużą szansę zobaczyć "jak to działa"! ;)

Pozdrawiam :)

W.


Taki siłownik w technice niemotoryzacyjnej nazywa się sprężyna gazowa. W środku
są dwa tłoki. Jeden polączony z tłoczyskiem a drugi pływajacy. Miedzy tym
pływającym a dnem znajduje się azot pod ciśnieniem zależnym od średnicy cylindra
i wymaganą siłą jaką spreżyna dysponuje. Ciśnienia czasami dochodzą do
100atmosfer. Uszkodzenie niekoniecznie wiąże się z rozszczelnieniem i ucieczką
gazu napędowego. Przewiercenie dna może skutkować jego rozerwaniem. Widziałem
taką rozerwaną sprężynę gazową. Gdyby nie to że była zamocowana solidnie w dużym
imadle to by odfrunęła. Ten co wiercił dziure był bardzo mocno przestraszony.
Ostrzeżenie drukowane na takim siłowniku żeby nie otwierać wcale nie jest
przesadzone. Również otwieranie od strony uszczelnienia nie jest bezpieczne.
Taka spreżyna może się po prostu zatrzeć i dlatego nie działa z pełną siłą.
Otworzenie od strony uszczelnienia może spowodować ze tłok zostanie wypchniety w
sposób niekontrolowany. Przy siłowniku dysponujacym siłą np. 80 kG mozna zostać
 przebitym na wylot. Nie znam nikogo kto by utrzymał pręt fi8 zasuwajacy z
prędkością swiatła. Ogólnie otwieranie moze być niebezpieczne. W tych
siłownikach które otwierałem uszczelnienia były zrobione na O ringach. Tomek

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: jak "uciszyæ" prowadnice baga¿nika?
Chodzi o sprezyny gazowe oczywiscie.Sorry.
Serdeczne dzięki. Smarowałem jak radzisz, ale potem znów zgrzytało. Widac
ten typ tak ma mieć ! Pozdrowienia
Krzysztof K
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Regeneracja sprężyn gazowych -gdzie w DC
Jak w temacie.  Podobno są w Warszawie miejsca, gdzie regenerują
sprężyny gazowe (teleskopy klapy bagażnika). Jeśli ktoś wie gdzie,
proszę o kontakt.

Robert

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: sprężyny gazowe do forda
Może ktoś zna miejsce w Wawie lub okolicach gdzie można nabyć sprężyny gazowe
klapy bagażnika do Mondeo kombi.
PS. Adresy ASO znam .
Pozdrawiam
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Parkowanie na biegu
dewulot1 napisał:

> Stajesz na pochylosci, gasisz silnik, wkladasz pierwszy bieg, puszczasz
> > sprzeglo i hamulec. Samochod toczy sie kilka..kilkanascie centymetrow, az
> w
> > jednym z cylindrow cisnienie powietrza wzrosnie do wartosci, przy ktorej
> moment
> > oporowy silnika odpowiada momentowi wywieranemu przez ciezar samochodu na
> > spoadku poprzez kola i transmisje na wal wejciowy skrzyni biegow.
>
> Jezeli samochod stoczy sie te kilka centymetrow po puszczeniu hamulca noznego,
> to znaczy ze bieg jako zastepstwo hamulca recznego NIE DZIALA.

Twierdzenie odwazne, ale zupelnie nie poparte praktyka. Juz pisalem, ze samochod
toczy sie troszke rowniez do momentu zadzialania hamulca recznego. A nawet
oparty lekko o kamien potoczy sie centymetr albo dwa, az opona dozna
wystarczajacego ugiecia.

Zreszta te kilka centymetrow do wytworzenia cisnienia to dowod na slusznosc
mojej wersji. Tarcie musialoby bowiem dzialac natychmiast i bez wstepnego
naprezania.

> Jezeli faktycznie kompresja w silniku zatrzyma toczacy sie samochod, to na jak
> dlugo? Trzy sekundy? Po czym cisnienie w tym cylindrze spadnie (bo to jest
> silnik a nie sprezyna gazowa)

Gdybasz i spekulujesz, a ja wiem. To jest roznica. Cisnienie wytworzone przez
sprezenie w cylindrze trzyma sie znaaaaacznie dluzej, niz kilka sekund.

> i samochod znow ruszy, po czym zwolni, znow ruszy
> itd az do konca spadku.

Praktyka codzienna co innego pokazuje.

> Jeszcze raz powtarzam: Kompresja utrudnia (zwalnia) staczanie samochodu
> pozostawionego na spadku na biegu zamiast recznego. Tarcie statyczne w
> mechanizmie a nie kompresja trzyma samochod w bezruchu.

Wiec bujnij taki stojacy samochod. On przesunie sie o kilka centymetrow do
przodu, a pozniej kilka do tylu. Gdyby wylacznie tarcie dzialaloby, nie mialby
prawa sie cofnac.


> Podobno przyslowia sa madroscia narodow. No wiec w Polsce istnieje takie
> przyslowie "Nie ucz ojca jak robic dzieci".
>
> Koles, spada moje zainteresowanie dalsza dyskusja z Toba.
> Poczekam, moze odezwie sie niejaki Zgryzliwy.

Primo nie jestem Twoim kolesiem i wypraszam sobie takie poufalosci. Secundo
zgryzliwy nie jest alfa i omega fizyczno-techniczna (mimo pewnych jego w tym
kierunku pretensji). A tertio na razie jestes jak jajo, co od koguta madrzejsze
byc udaje. Tyle, ze podstaw mu nieco brakuje.

MfG

C.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Kiedy się "piłuje" silnik?
W innym miejscu dowiedzieliśmy się jak to zaparkowany samochód używa sprężyny gazowej. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Tylna klapa – ciężko otwiera się
rafallski83 napisał:

> Pewnie nawalają amortyzatory pokrywy bagażnika.

Nie sadze, zeby tam byly fabrycznie mocowane jakiekolwiek amortyzatory.

Moga byc co najwyzej sprezyny (gazowe).

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Toyota Gó... Zerań
Jak dobrze zrozumiałem wypowiedź, to w pełni profesjonalny sposób
został Panu sprzedany samochód z wadami. Ja bym miał pretensję do
sprzedawcy a nie do serwisu. A może, nie zapoznał się pan
szczegułowo z instrukcją obsługi samochodu, co naraża Pana na stratę
gwarancji z powodu użytkownia samochodu nie zgodnie z zaleceniami
producenta.
Wypowiedź pana jest bardzo nieprecyzyjna tu pozwolę sobię
zacytować: "Samochod chodzi bez zarzutów, ale zawsze coś sie
znajdzie." - to jest dobrze , czy jest żle?...
Cytuję "Zgloszone teleskopy tylnej klapy ktore podnosza sie do 3/4
wysokosci normalnie a reszta to cale wieki tez sa normalne" - czyli
rozumiem, że wszystko jest wporzadku. "Teleskopy" jeśli chodzi o
ścisłość techniczną to są to "sprężyny gazowe" - w końcowej fazie
zwalniają otwieranie tylnej klapy by jej nie wyrwać z zawiasów, tak?
Może i miał Pan jakieś teleskopy w bagazniku, mógłby być to również
teleskop Hubble'a - ale serwisy samochodów osobowych nie serwisuja
takich rzeczy - jak już to prędzej kosmiczna agencja NASA.
Rozumiem również, że ma Pan pisemną zgodę od Pana Emila P. jak i od
Pana Darka J. na publikację ich nazwisk w internecie. Bo bedzie
musiał Pan zapłacić duże odszkodowanie po tak pięknym oszkalowaniu i
uderzeniu w dobra osobiste w/w Panów.
Osobiście jestem całkowicie zadowolonym posiadaczem toyoty i
klientem od 15 lat. zawsze serwisowałem sie w Markach a teraz mam
blieżej do Toyoty Żerań i jestem ich klientem od początku stacji.
Mam wielką nadzieję, że profesjonlny Serwis Toyoty na Żreaniu nie
będzie musiał gościć takich klientów jak Pan. Dzięki czemu Panowie
serwisanci będa mieli wiecej czasu dla mnie i dla mojego samochodu.
Proponuję Panu przesiąść się na markę Fiat.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Sprężyny gazowe bagażnika
Sprężyny gazowe bagażnika
Ponieważ na tylnej półce zamontowane mam dwa duże głośniki i klapa bagażnika
podnosi się teraz ze znacznym oporem, czy można jakoś wyregulować te
siłowniczki, aby były mocniejsze, czy też trzeba by je wymienić?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Panamera? Sprawdziliśmy jaka jest naprawdę
@Royal
Nie widziałeś sprężyny gazowej? To otwórz bagażnik i przyjrzyj się co klapę podnosi. W Panamerze "sprężyny gazowe" mają postać miechów - jak w ciężarówce... Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Polonez 1.4 vs. Cinq 700

Marek Szczerba napisał(a) w wiadomości: <6f66hb$hg@sunrise.pg.gda.pl...

Cienki: jak to Cienki - niedawno dostal nowe amory to mu dobrze patrzy z
zawieszenia.


Zawiecha to nie tylko amory. Bolesnie przekonal sie o tym moj sasiad, gdy po
wymianie tychze w Punto wymienil belke zawieszenia (2 miesiace po gwarancji)

Polonez: z tym bylo trzeba przyznac ciekawiej:
1. Przy kazdej probie hamowania wszystkie mozliwe wlosy sie jeza.
2. Tarcze hamulcowe do wymiany (bicie) - 41000 km!


To normalne. Za to kosztuja grosze. I od razu klocki!!


3. Przekorodowala rura stalowa odprowadzajaca plyn chlodzacy do
chlodnicy -
sik na cala komore silnika - rura 38PLN, plyn chlodz 36PLN, robocizna
44PLN. Dobrze, ze w pore zauwazone i silnik nie przegrzany.


Uklad chlodzenia to chyba pochodzi od 1,5/1,6 i nie nadaje sie do 1,4 - to
fakt

4. O malo nie zgubilem przedniego kierunkowskazu (wysunal sie z mocowania i
dyndal na przewodzie).


Eeee, w megane na osiedlu to samo.

5. Przerywacz kierunkowskazu kuleje i czasami sie zupelnie zawiesza. Trzeba
w takiej sytuacji "zresetowac" samochod.


Co to znaczy????

Z tego tytulu zaplacilem mandat.
Kierunkowskaz sie zawiesil, ja tego nie zauwazylem, a misie, ktore za mna
jechaly uznaly mnie za notorycznego nieuzywacza kierunkowskazow. Jak im
wytlumaczylem przyczyne to chcieli zabrac dowod rej. Wybralem 100PLN.
6. j.w. dotyczy wycieraczek tylko w druga strone - z wlasnej inicjatywy sie
wlaczaja i nie ma sposobu, zeby je wylaczyc (poza "resetem").
7. dmuchawy nie mozna uzywac, bo zaglusza wszystko, a na niskich obrotach
(bezstopniowa) perfekcyjnie zakloca radio.


???????????????Bezstopniowa? Radio w Polonezie? No co ty, nie masz na co
pieniedzy wydawac?

8. skorodowaly 4-ro letnie alufelgi,


ALUMINIUM SKORODOWALO??????????????????????????????
Chyba jezdziles po kwasie siarkowym!!!!!!!!!


9. biegi najlepiej przelacza sie na "podwojnym sprzegle" jak w starym
Zuku -
polecam!


W cienkim ktorym jechalem zmiana biegow tez miala cos z loterii, bo nie
wiadomo czy
"1", "3", czy "5"

10. Sprezyny gazowe w tylnych drzwiach pochodza chyba jeszcze z modelu z
mniejszymi drzwiami - efekt - chcialy mi zjesc palec.


Moze trzeba bylo je przesmarowac silikonem?

11. Rozsypal sie ogranicznik otwarcia drzwi kierowcy. To juz siodmy w
historii tych drzwi.


Rdza? Nie zrobilo sie zabezpieczenia, co? Nie wolno zalowac Bitexu.

podsumowanie: zostawiam sobie Cienkiego (na razie).


Inaczej: nie umiesz obchodzic sie z Polonezem.
Ale niektorzy moi kumple bali sie robic prawko nawet w cienkim, bo "za duzy"
i skladali sie w chinskie 8 zeby sie zmiescic do malucha.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Polonez 1.4 vs. Cinq 700

Kirjentaaja wrote in message <6f934n$ki@gemini.webcorp.com.pl...
1. Przy kazdej probie hamowania wszystkie mozliwe wlosy sie jeza.
2. Tarcze hamulcowe do wymiany (bicie) - 41000 km!

To normalne. Za to kosztuja grosze. I od razu klocki!!


Normalne? Chyba tylko w Polonezie. A wlosy przy hamowaniu jeza sie od
nowego.


5. Przerywacz kierunkowskazu kuleje i czasami sie zupelnie zawiesza.
Trzeba
w takiej sytuacji "zresetowac" samochod.

Co to znaczy????


Kuleje - wygrywa sobie rozne rytmy synkopowane. "Zresetowac" oznacza
wylaczyc
zaplon, odczekac ok. 20 s. i wlaczyc z powrotem.

7. dmuchawy nie mozna uzywac, bo zaglusza wszystko, a na niskich obrotach
(bezstopniowa) perfekcyjnie zakloca radio.

???????????????Bezstopniowa? Radio w Polonezie? No co ty, nie masz na co
pieniedzy wydawac?


Czyt. odpowiedz Grzegorza Bodaszewskiego.

8. skorodowaly 4-ro letnie alufelgi,

ALUMINIUM SKORODOWALO??????????????????????????????
Chyba jezdziles po kwasie siarkowym!!!!!!!!!


Aluminium podobnie jak inne metale nieszlachetne podlega utlenianiu. Rdza
(tlenek)
aluminium ma kolor ciemno szary (w przeciwienstwie do rdzawego tlenku
zelaza. Porzadne
obrecze aluminiowe wykonywane sa ze stopow aluminium z metalami szlachetnymi
i pokrywane specjalna warstwa lakieru bezbarwnego. W moim przypadku lakier
byl do
niczego, zluszczyl sie a i stop pewnie nie byl zbytnio uszlachetniony.
Efekt - obrecze
wygladaja jak krasula laciatka.

10. Sprezyny gazowe w tylnych drzwiach pochodza chyba jeszcze z modelu z
mniejszymi drzwiami - efekt - chcialy mi zjesc palec.

Moze trzeba bylo je przesmarowac silikonem?


Vide odpowiedz G.B.

11. Rozsypal sie ogranicznik otwarcia drzwi kierowcy. To juz siodmy w
historii tych drzwi.

Rdza? Nie zrobilo sie zabezpieczenia, co? Nie wolno zalowac Bitexu.


A robilo sie, robilo. Jak fabryka kazala dorocznie w ASO. I co z tego?


Inaczej: nie umiesz obchodzic sie z Polonezem.
Ale niektorzy moi kumple bali sie robic prawko nawet w cienkim, bo "za
duzy"
i skladali sie w chinskie 8 zeby sie zmiescic do malucha.


Ostatnie 3 linijki dotknely mnie do zywego. Odpowiedz w punktach:
1. Raczej Polonez ze mna. Nie uwazam, zeby norma byly opisane przeze
mnie usterki w 4-ro letnim samochodzi o stosunkowo niewielkim przebiegu.
Nie uwazam rowniez, zeby norma bylo przeznaczanie kilkunastu godzin
tygodniowo
na utrzymanie samochodu w stanie umozliwiajacym jego uzytkowanie.
2. Nigdzie nie napisalem, ze uwazam Poloneza za "zbyt duzy" samochod.
Tak sie sklada, ze mam dosc duze doswiadczenie w jezdzeniu sporymi
samochodami (z dostawczymi i vanami wlacznie, a i autobus zdarzalo mi
sie ganiac, choc przyznaje, ze nielegalnie). Na codzien zdarza mi sie
dosc sporo jezdzic (nie moimi) Avensis i E300 (tym drugim rzadziej).
3. Podejrzewam mojego adwersarza o relacje finansowe z koncernem DajEwo-FSO
lub tez o brak ewolucji obrazu rynku samochodowego od wczesnego dziecinstwa.
(punkt 3 tytulem zemsty).

pozdrawiam
Marek

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Parkowanie na biegu
Pomysl najpierw
dewulot1 napisał:

> No wiec jeszcze raz: Zeby zaistnialo sprezenie powietrza, KONIECZNY jest ruch
> tloka. W stojacym samochodzie nie ma ruchu tloka wiec NIE NASTEPUJE ZADNA
> KOMPRESJA.

Zapewne wiecz, co to jest sprezyna gazowa. Wyobraz sobie taka sprezyne
utrzymywana zewnetrzna sila w polowie skoku. Ruchu nie ma, sila jest.

Taka sprezyna jest cylinder z tlokiem (w danym polozeniu walu korbowego tylko
jeden). Stajesz na pochylosci, gasisz silnik, wkladasz pierwszy bieg, puszczasz
sprzeglo i hamulec. Samochod toczy sie kilka..kilkanascie centymetrow, az w
jednym z cylindrow cisnienie powietrza wzrosnie do wartosci, przy ktorej moment
oporowy silnika odpowiada momentowi wywieranemu przez ciezar samochodu na
spoadku poprzez kola i transmisje na wal wejciowy skrzyni biegow.

Albo zorganizuj sobie duza strzykawke. Napelnij ja powietrzem, zatkaj koncowke i
obciaz tlok ciezarkiem. Tlok zanurzy sie, az cisnienie wewnatrz osiagnie wartosc
odpowiednia do obciazenia i powierzchni tloka. I w tym stanie rownowago
pozostanie, az zdejmiesz obciaznik. A wtedy tlok pojdzie w gore.

> Czyzbys uwazal ze w stojacym samochodzie cisnienie powietrza w tym "jednym z
> cylindrow" jest inne niz w pozostalych cylindrach?

Dokladnie tak. Cisnienie w cylindrze, ktorego zawory stoja w pozycji sprezania,
jest w samochodzie na spadku i biegu wieksze od pozostalych cylindrow.

> A moze uwazasz ze sprezone
> powietrze w cylindrze pozostaje sprezone przez caly czas kiedy samochod stoi
> zaparkowany, i to wlasnie ono go trzyma w tej zaparkowanej pozycji?
> Z uporem maniaka upierasz sie przy niedorzecznej teorii. Jak nie potrafisz
> zrozumiec ze w stojacym samochodzie nie nastepuje sprezanie powietrza to po
> prostu uwierz mi na slowo.

Nie bede wierzyl w bzdury. Twoja teoria wynika z niezrozumienia zachodzacych w
zgaszonym silniku procesow, o ile na wal korbowy wywierany jest pewien moment.

> Sprezanie nastapi dopiero jak pokonasz tarcie i
> wprawisz ten samochod w ruch.
> Przed odkorkowaniem nastepnej butelki popatrz na korek w szyjce.

Nie wszystko, co kuleje, to porownanie.

> Najpierw mowisz Bzdura, co ma ruch do kompresji, a potem stwierdzasz ze
> KONIECZNE jest kilka centymetrow tego ruchu. No to ten ruch jest niepotrzebny
> czy moze konieczny?

Pewien ruch po zatrzymaniu i puszceniu masz zawsze. Nawet jak zaciagniesz
hamulec reczny, to jak puscisz nozny, samochod przesuwa sie kilka cm, aby
skasowac luzy i wytworzyc we wszystkich trzymajacych elementach odpowiednie do
obciazenia naprezenie. Tak samo jest na postoju na biegu.

MfG

C.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Volvo 850
Widzę, że jesteś odważnym człowiekiem :)

Po pierwsze - to samochód wyższej klasy i sa tylko dwa wyjścia: albo się taki samochód naprawia na porządnych częściach i płaci sporo, albo się naprawia na zasadzie uda (udo się albo się nie udo). Aut naprawianych w drugi sposób w Polsce jest znacznie więcej :(
Musisz wziąć pod uwaę, że takie samochody na Zachodzie były głónie używane w firmach (i prywatnie też) do dłuższych tras, więc realny przebieg takiego 12-letniego auta to powinno byc 300-400 tys.km, a tyle to dużo na każde auto. Właściwie po takim przebiegu wszystko ma prawo się spieprzyć :(

Dsyć moralizowania, teraz trochę nt. tego auta:
- silniki benzynowe są OK, ale bardzo źle znoszą gaz - maja mocno zaawansowane układy emisji spalin i mało które auto jeździ dobrze na gazie. Czasem padają sondy lambda i cewki zapłonowe (palcowe, każdy cylinder ma oddzielną). Przy delikatnej jeździe zamula sie rpzepustnica i trzeba ją czyścić
- turbo nie polecam - po takim przebiegu jest często powodem wielu problemów
- diesel 2.5 TDI od VW - bardzo dobry i oszczędny, chociaż mało kulturalny, przepływomierz wytrzymuje 150-200 tys.km, do tego ma rozrząd na 2 paskach i trzeba go ustawiać na czujniki zegarowe, co potrafią tylk oserwisy specjalizujące się w Violo - uwaga, ten sam silnik w Audi/VW ma inny naped rozrządu i mechanicy VW nie potrafią go ustawić!
- jeśli chodzi o rdzę, to egzemplarze bezwypadkowe sa praktycznie od niej wolne, sporadycznie rdza na tylnej klapie w kombi
- zawieszenie - trwałe, ale wahacze przód sa kompletne, bez wymiennych sworzni i tulejek. Górne mocowania MacPhersonów padają w polskich warunkach :(
- skrzynia biegów - automat jest długowieczny, ale gdy padnie, koszt naprawy może przekroczyć wartośc auta - lepiej manualna
- elektryka: ni miał jeszcze szyny CN, więc instalacja raczej nie sprawia problemów. Oczywiście trzeba się liczyć, że nie będą działać np. elektryczne szyby, częste problemy z pilotem centralnego zamka
- inne usterki: osprzęt silnika (sprężarka klimy, pompa wspomagania itp). Sprężyny gazowe tylnej klapy po ok. 200 tys.km odmawiają posłuszeństwa. Są schowane pod podsuitką w bagażniku, więc jest problem z zamiennikami
- i jeszcze hamulce: z tyłu sa tarczo-bębny i szczęki wytrzymują jakieś 100-150 tys.km i trzeba je koniecznie wymeiniac przy tarczach, bo moga się odklejać okładziny i uszkodzić zwrotnicę! Naprawa praktycznie niemożliwa i trzeba kupic nowa zwrotnicę - praktycznie niedostepna poza ASO. Do tego często zrywją się linki ręcznego (wiek roi swoje) i zacierają tłoczki hamulca - są dostępne zestawy naprawcze
- ukłąd kierowniczy - zaskakująco często robi się luz na drążkach kierowniczych - właściwie częsciej trzeba je zmieniac niż koncówki drązków. Same przekąłdnie sa racej długowieczne, choć po 400 tys. już ma prawo mieć spory luz :(
- w układzie wydechowym często zrywają sie wieszaki - wystarczy pospawać i będzie OK (o ile jest do czego spawać, choć tłumuki bardzo rzadko korodują)

Czyli podsumowując - doyć ciekawa oferta, ale rzeba sobie zdawać sprawę, że to już stary samochód i z racji wieku może zepsuć sie wszystko :(
Acha - bardzo ostrożnie z samochodami AWD - przeniesienie napędu na tył jest dosyć awaryjne przy brutalnej jeździe

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Numer 10/2003
Zawsze kupuję Auto świat i Auto Motor i Sport. Raz kupiłem
Wasze pimo i jest O.K. Nowe spojrzenie, ciekawe artykuły i
trochę nowości. Brawo. Niestety wkurzył mnie jeden artykuł.
Idea jego napisania jest jak najbardziej słuszna. Zanim stanie
się twoje... Tak się składa ,że od 1995 kupuję co jakiś czas
lagunę. Miałem ich pięć. Ostatnio, w zeszłym roku, w maju
kupiłem kolejną kombi w najlepszej linii wyposażenia Privilege
z dodatkowym systemem ESP i cruise control. Może wcześniej o
zaletach. Jest ładna, wygodna, doskonale wyposażona szczególne
słowa uznania za reflektory ksenonowe i ESP niestety za
dopłatą. Jak zwykle w Lagunie doskonały pomysł klapka
zasłaniająca radio sterowane ergonomiczym pilotem przy
kierownicy, komputer przypominający głosem o usterkach i może
na tym koniec bo komputer nie mówi po polsku a czytnik
niewygodnej, podatnej na pękniecie i porysowanej karty jest źle
umieszczony. Sam pomysł karty jest jednak dobry ale tylko tej
mojej nie wymagającej obsługi niewygownych przycisków a
najlepiej tak jak w nowym Meganie nie wymagającej w ogóle
umieszczenia w czytniku. Mam ją przy sobie i jadę. Zaczęło się
od tego,że samochód miał być sprowadzony na początku maja.
Samochód jest leasingowany ale jako osobowy, ustawodawca to
dopuszcza mnie się opłaca bo nie wożę trzeszczącej kratki a VAT
wliczam w koszty. Miał być leasingowany przez Renault leasing.
Leasing był bardzo opłacalny , najniższy przyrost kapitału,
raty malejące dodatkowo 3 lata gwarancji i ubezpieczenie
gratis. Dostawa samochodu się opóźniła z leasingu i bonusów
wyszły nici z pierwotnej kalkulacji wypadło 15 tys.zł. Nikt
nawet nie powiedział przepraszam. Po kilku miesiącach niezbyt
intensywnej eksploatacji pojawiły się stuki w układzie
kierowniczym, zaczęła trzeszczeć deska rozdzielcza, wystąpiły
opisane kłopoty z fotelem kierowcy. Tylko tę usterkę usunięto.
Ze zdziwieniem odkryłem,że mam poobijane przez skrajne pasy
błotniki. Tylne pasy nie ściągają się same. Usterka pomimo
wymiany w serwisie nawet się powiększyła.Gorzej ściągają nowe.
Sprężyny gazowe tylnej klapy również pomimo wymiany nie unoszą
jej, trzeba samemu dźwigać. Może to drobiazg ale spód tynej
klapy jest tak skonstruowany ,że zawsze gdy samochód jest mokry
np. po myciu czy w czasie opadów w czasie jej otwierania cała
woda spada na otwierającego klapę. Po pół roku elegancka
skórzano welurowa tapicerka na fotelu kierowcy i drzwiach
wytarła się jak jeans. Elektrycznie składane lusterka trzeszczą
jakby miały się urwać. Spryskiwacze ksenonowych reflektorów
pomimo wymiany na nowe nie chowają się. Ozdobna zatyczka
imitująca szycie na fotelu pasażera wypadła. Pomimo zgłoszenia
usterki w maju na gwarancji do dnia dzisiejszego jej nie
sprowadzono. Laser w odtwarzaczu CD przestał czytać płyty.
Wymieniano już stabilizator. Teraz przy przebiegu 43tys. Coś
wali z prawej strony. Gwarancja się skończyła. prawdopodobnie
to amortyzator. Przednie tarcze hamulcowe, pierwsze po
15tysiącach zaczęły bić, przetoczono je . Po 500 km. znowu .
Wymiana na gwarancji ale na mój koszt. Ekspert stwierdził ,że
nie były przegrzane. Nowe tarcze po przejechaniu 300 km zaczęły
bić. Na gwarancji obiecano mi wymianę na brembo lub inne nie
fabryczne ale jeszcze nikt nie zaczął ich produkować. Może
dodam tylko,że prawo jazdy mam ponad ćwierć wieku i
przejechałem już set tysięcy z pedałem hamulca potrafię się
obchodzić i bardzo często aby oszczędzać tarcze umiejętnie
hamuję silnikem. Silnik, mam motor 1.8 bo taki miałem w
poprzedniej lagunie. Jest na pewno cichszy ale pali srednio
11,6 po mieście. Jeżdżę na 99Vpower. Co jakiś czas pojawia się
równo od 4tys obrotów odgłos jak by włączającej się turbiny.
Zjawisko występuje tak przy przyspieszaniu jak i hamowaniu
silnikiem. Występuje sporadycznie ale występuje. Usterki nie
usunięto. Teraz tj. w dniu jutrzejszym odbywa się pierwsza
sprawa w sądzie. Samochód był wcześniej badany przez serwis i
specjalistów z Renault Polska. Serwis nie neguje występowania
usterek ale nie może ich usunąć bo np. problem klekotania
przekładni kierowniczej występuje w mniejszym lub większym
zakresie we wszystkich modelach laguny i nawet w Vel Satisie .
problemem jest zła konstrukcja tej przekładni. Tapicerki mi nie
wymieniono bo tak się dzieje a nowa kosztuję 35tys. zł .Pseudo
turbiny pomimo pozostawienia parę razy smochodu do dyspozycji
serwisu nie usunięto. Renault Poska natomiast twierdzi,że ten
typ tak ma i już. Ja z kolei pytam dlaczego we cześniejszych
modelach, mój syn jeździ taką laguną z przebiegiem blisko 100
tys.km opisane zjawiska nie występują. Tapicerka jest jak nowa.
Kolumna nie puka. Tarcze popond 80 tys. były wymieniane w tym
samym okresie kiedy kupiłem nowe auto. Też zaczęły bić .
Wymieniłem na nowe w Carmanie na nie oryginalne i nie biją.
Pasy w starej ściągają się idealnie, klapa podnosi a silnik
wprawdzie głośniejszy ale pracuje idealnie i pali poniżej 10l.
Teraz żonie kupiłem Yariskę 1,3sol z klimatyzacją na automat
musiałbym długo czekać. Piękny samochodzik przyspiesza lepiej
od Laguny prawie nic nie pali a opisywane przez was morze
plastiku mnie osobiście się podoba. Może mam uraz po
wycierającym się morzu miękiego wytartego weluru (masło maślane
ale prawda)i miękkich trzeszczących plastikach,ruszającej się
deski rozdzielczej luksusowej laguny za blisko 100tys. zł. A co
kupię? Na pewno nie Renault po 8 latach wierności marki tej mam
dosyć. Może któregoś z wielkiej trójki japończyków bo na
Mercedes czy BMW może mnie stać ale ta utrata wartości i znowu
warunki gwarancji specjalnie dla Polaków. Co trzy lata to nawet
nie dwa i ta legendarna jakość Toyoty. 15 lat temu miałem Mazdę
6. Super samochód tylko wtedy nie było dobrego serwisu ale się
nie psuła. Sprzedałem ją po przebiegu 280 tys.i czasami
jeszcze widzę jak jeździ po Łodzi. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jakub791.xlx.pl
  •  

    Powered by WordPress dla [Wywiadowka]. Design by Free WordPress Themes.