stawki podatku dochodowego

Ogldasz odpowiedzi wyszukane dla hasa: stawki podatku dochodowego





Temat: Emiraty Arabskie

Kaska dla informatyków jest niezła i to chyba bez podatków....
Czy aby znaleźć tam pracę potrzebuję starać sie o wizę czy inny work


permit?

Coz, znalezc posade dla siebie mozesz tam i bez pozwolenia na prace. Ono
jest potrzebne aby ta prace podjac ;-)
Ale to prawda - w znakomitej wiekszosci stawka podatku dochodowego wynosi
zero! W koncu w jakis sposob musza przyciagnac do tego dziwnego kraju
wyksztalconych ludzi...

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: kredyt hipotreczny na mieszkanie jaki bank?

On Sat, 10 Dec 2005 11:54:20 GMT, "XYZ" <xx@xxx.wp.pl wrote:
Wg mnie jest to tak samo prawdopodobne jak nowy kodeks pracy ktory daje
38dni wolnego.


I obniżka stawek podatku dochodowego.

PG

PS. Najbardziej mnie rozbawiła informacja, że nad nowym kodeksem pracy
ministerstwo pracuje od 3 lat, a będzie jeszcze rok :)

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: leasing


Czy wiecie coś dokładniej o zmianie w lisingu samochodu na firme. Byłam
wczoraj w salonie samochodowym i już nie mają samochodów na ten rok bo
szaleństwo ze względu na zmiane przepisów od nowego roku.


Ma być jakaś zmiana w związku z wejściem do UE. Jest dyrektywa UE, wg której
odliczyć VAT można tylko od samochodów typu ... no właśnie, to było jakoś
nazwane, postaram sie znaleźć link do artykułu w Rzeczpospolitej. W gruncie
rzeczy chodziło o auta typu van, furgon, ... Wszelkie osobówki z kratką
odpadają.

Druga sprawa to to, że być może chodzi o stawkę podatku dochodowego - 19%.
Wtedy leasing nie będzie az tak bardzo opłacalny.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Jak to w koncu jest?


Dzisiejsza Gazeta Wyborcza podaje, ze najprawdopodobniej w przypadku lokat
rentiersko-podobnych odsetki przelewane na konto beda oprocentowane.
Ostanio
jest taki mlyn, ze juz sam nie wiem, ktora lokata jest bezpieczna (nie
liczac oczywiscie tych, w ktorych odsetki wyplacane sa od razu w calosci).
Czy np odsetki z lokaty obronnej Lukasa beda opodatkowane w przypadku
okresowego przekazywania odsetek na konto? I ktore dostepne obecnie lokaty
wydaja sie byc bezpieczne od belkowania?
Myslalem tez o funduszu inwestycyjnym, ale wyglada na to, ze jest to
rozwiazanie tylko na dwa lata. Jako ze oprocentowanie gieldy ma wejsc
bodajze w 2003, to zyski funduszy prawdopodobnie tez beda poobcinane, tym
bardziej ze ostatnie doswiadczenia pokazuja, ze nikt nie przejmuje sie
czyms
takim jak respektowanie praw nabytych.


Bo o żadnych prawach nabytych nie ma mowy. To, że podpisujesz umowę o prace
dziś, gdy najniższa stawka podatku dochodowego wynosi 19% nie przesądza, że
nie może się ona w przyszłości zmienić.

Pozdrawiam,
BaLab

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: podatek liniowy

W.W. napisał(a) w wiadomości: <7gom3h$9s@info.nask.pl...

Andrzej Lawa napisał(a) w wiadomości:


<375b5725.21661@news.tpnet.pl...


[...]
| Chodzi o to, że milionera stać na większe wydatki na utrzymanie
| państwa.

Z cala pewnosci. Ale to nie powod, aby za to samo placil wiecej niz
inni.


Na wstepie zaznacze, ze podoba mi sie idea podatku liniowego (a
wlasciwie mowimy tu o podatku plaskim). Jaki jest powod, ze
dotychczas bogatsi placa wiecej (przynajmniej w teorii)?

Tworcy podatkow progresywnych uzasadniaja koniecznosc zroznicowania
stawek podatku dochodowego malejaca krancowa satysfakcji
(uzytecznosci). Sprowadza sie to do tego, ze osobie posiadajacej
100pln nastepne 100pln przyniesie wiecej satysfakcji niz dodatkowy
1000pln osobie posiadajacej 1000pln. Zasada dziala rowniez w odwrotna
strona. Stad uzasadnia sie koniecznosc nieproporcjonalnych podatkow,
ktore beda w rzeczywistosci rownym obciazeniem dla biednych i
bogatych.

Drugim czynnik uzasadniajacy progresywnosc podatkow to chec
zatrzymania rozwierajacych sie nozyc miedzy bogatymi i biednymi. Ich
nadmierne rozwarcie jest szkodliwe z punktu widzenia spolecznego.

Trzeci czynnik to solidarnosc spoleczna - czyli bogaci pomagaja
biednym.

-- Kamil     <kamil@cheerful,com    ,=.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: mBiznes Max - po co to ?
(...)


Od eMaxa płaci się zdaje się 20% zaś od mBiznes Max 19 ,30 , lub 40% więc gdzie
jest tu sens zakładać mBiznes Max skoro wszyscy którzy mają konto mBiznes mogą
sobie założyć eMaxa (...)


Belkowe jest odciągane z automatu, natomiast stawki podatku dochodowego
od osób fizycznych dotyczą sum, które można optymalizować. Belkowego
nikt nie zwraca, jak zrobisz debet - przy braku dodatniego wyniku
finansowego DG otrzymujesz zwrot podatku.

Pzdr: Dogbert

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Nowy podatek w UK dla obcokrajowcow - ryczalt 30.000 funtow (60.000 $) rocznie
On Apr 4, 1:32 pm, fatso <fatso60@ntlworld.comwrote:


Darius wrote:
| Kto mieszkal w UK 7 lat i deklarowal rezydencje podatkowa za granica,
| teraz, od 6 kwietnia, musi placic w UK podatek od globalnych dochodow,
| a jezeli chce tego uniknac, musi placic podatek ryczaltowy 30.000
| funtow (60.000 $ ) rocznie.

| Czyli umowa PL-UK o unikaniu podwojnego opodatkowania przestaje
| obowiazywac 7-letnich rezydentow UK.
| 30.000 funtow podatku rocznie to ponad 120.000 zl rocznie, to 10.000
| zl miesiecznie podatku ryczaltowego.
| Jezeli kogos stac na taki podatek, to nie musi mieszkac w UK, bo to
| naprawde sa duze pieniadze.

| Interesujace jest ilu Polakow zostanie objete tym podatkiem i zaczna
| ddeklarowac w UK calosc dochodow z UK i PL  do podatku.

a pewnie, jak Pan Rysio K. czy ten Kulczyk chca sie u nas chowac przed
pazernym polskim fiskusem to niech placa za ten przywilej,

f


Dubaj daje 0% stawke podatku dochodowego.
Z UK ucieknie srednia klasa rezydentow do Dublina.
Okolo 115.000.
Wielu opusci Londyn, opuszcza, sprzedadza domy, biznesy przeniosa do
Dublina.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: podatek od akcji 'pracowniczych'
-=# Cait Sith #=- <CaitS@friko6.onet.plnapisał(a) w artykule <cqPf3.2922$S3.34@news.tpnet.pl...


Ile procent podatku placi sie od tzw. akcji pracowniczych?
I kiedy sie go placi? W roku, w ktorym sie otrzymalo akcje,
w roku, w ktorym minal termin zezwalajacy na sprzedawanie akcji na
gieldzie czy tez w roku, w ktorym sie te akcje wreszcie sprzedalo?


Do 20 nastepnego miesiaca po uzyskaniu dochodu (czyli sprzedazy akcji). Wedlug obowiazujacych stawek podatku dochodowego.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: podatek od akcji 'pracowniczych'
"Leszek A. Wieliczko" <wieli@uran.ip.krakow.plwrote:


| Ile procent podatku placi sie od tzw. akcji pracowniczych?
| I kiedy sie go placi? W roku, w ktorym sie otrzymalo akcje,
| w roku, w ktorym minal termin zezwalajacy na sprzedawanie akcji na
| gieldzie czy tez w roku, w ktorym sie te akcje wreszcie sprzedalo?
Do 20 nastepnego miesiaca po uzyskaniu dochodu (czyli sprzedazy akcji). =
Wedlug obowiazujacych stawek podatku dochodowego.


Czyli traktuje sie to jak normalny dochod w momencie sprzedazy.
I liczy sie podatek od ceny sprzedazy? Right?

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: newsy, PAP itd itp

wlasnie uslyszałem ze Kolodko chce prostytutki opodatkować  ....

inwestorzy ..  kiedy to słowo padnie z jego ust ?  :))  hossa juz jest


......wiec ....?  :))



Przed chwilą to zdementowano 50% podatek
[...]
MF dementuje pogłoski o planach wprowadzenia 50 proc. stawki PIT

27.11.Warszawa (PAP) - Resort finansów zdementował w środę
pogłoski prasowe o planach resortu finansów wprowadzenia nowej 50
procentowej stawki podatku dochodowego dla osób osiągających
najwyższe dochody.

 "Dementuję plotki o wprowadzeniu 50 proc. stawki podatku. (...)
Wydaje się, że Puls Biznesu traci granice rzetelności i rozsądku" -
 powiedział PAP Jarosław Skowroński, rzecznik resortu finansów.

 W środę Puls Biznesu napisał, że resort finansów zamierza
wprowadzić 50-proc. stawkę podatku dla najbogatszych.

 Skowroński dodał, że w MF nie trwają żadne prace nad
wprowadzeniem 50-proc. stawki podatku dochodowego, natomiast
resort intensywnie pracuje nad reformą finansów publicznych.

 Również minister pracy oraz rzecznik rządu poddają w wątpliwość
zamierzenia dotyczące wprowadzenia 50-proc. stawki podatku.

 "Nie są mi znane żadne rządowe ustalenia dotyczące tej kwestii" -
powiedział minister pracy Jerzy Hausner na środowym briefingu,
odpowiadając na pytanie o plany wprowadzenia 50 proc. stawki
podatkowej dla najbogatszych.

kb

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: II Irlandia - jestem ZA a nawet PRZECIW

"Alkor" <s@alkortrade.bizwrote in message


Tusk chce u nas budowac II Irlandie.

Czy bo Irlandzkim "nie" dla Traktatu,
Tusk stanie sie rowniez przeciwnikiem Traktatu?
Pytanie retoryczne.

Czy Tuska interesuje co dzieje sie w Irlandii?
To byl raczej chwyt marketingowy, jeden z wielu jego chwytow bez pokrycia.
On nawet nie widziale jakie sa tam stawki podatku dochodowego (a sa wyzsze
niz u nas).
Duch

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: II Irlandia - jestem ZA a nawet PRZECIW
On 5 Lip, 16:24, "Duch" <no-u@net.comwrote:


Czy Tuska interesuje co dzieje sie w Irlandii?
To byl raczej chwyt marketingowy, jeden z wielu jego chwytow bez pokrycia.
On nawet nie widziale jakie sa tam stawki podatku dochodowego (a sa wyzsze
niz u nas).


Nominalnie wyzsze, w praktyce sporo nizsze (kwota wolna, ulgi
prorodzinne i inne). I do tego ubezpieczenia spoleczne dla
przedsiebiorcow liczone proporcjonalnie do dochodu, a nie minimum na
poziome 800 zlotych miesiecznie.

Dla przykladu - samotny osobnik, zero ulg odsetkowych i innych,
zarabiajacy 18 tysiecy EUR rocznie zaplaci ZERO podatku PIT.

Wieslaw

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Kuczyński - od opozycjonisty do SLD


Na marginesie uwazam ze podatek liniowy powinien byc jak najbardziej
wprowadzony + ulgi na dzieci (jedyny wyjatek moim zdaniem
dopuszczalny)
Natomiast co do VAT-u to zdania sa podzielone najlepsze jest to ze PO
ponoc wyliczenia co do tego ze 3x15 ma sie "zbilansowac" wzielo z
sufitu
tzn. kiedy sie pytano Antczaka dlaczego nie np. 3x14 albo 16 to
Biedak nie

iedzial (chyba zalosowali a najprowdopodobniej to taka "rowna liczba"
wiec im

spasowala).


To że Antczak nie wiedział nie oznacza że nie może być 15% stawki VAT :

http://www.money.pl/podatki/wiadomosci/20041020/78277/#
"...Minister powiedział, że gdyby usunąć wszystkie ulgi, stawka podatku
VAT mogłaby wynieść 16% i można by dodatkowo obniżyć stawki podatku
dochodowego od osób indywidualnych (PIT). Przypomniał też, że na
Słowacji obowiązuje 19-procentowa stawka podatków VAT, PIT i CIT."

PO zaklada wzrost obrotów po ujednoliceniu VAT na poziomie 15% a więc
brak uszczerbku dla budżetu.

Anatol

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Indywidualna dzialalnosc czy jednoosobowa Sp. z o.o.?
baaardzo dziekuje za odpowiedz. :)
czegos tu jednak nie rozumiem...
do podatku dochodowego 28% w sp. z o.o. nalezy jeszcze chyba dodac 20%
podatku od dywidendy, wiec wychodzi wiecej niz nawet najwyzsza stawka
podatku dochodowego od osob fizycznych...
pozdrawiam
Kasia

"CHANI" <ch@chani.orgwrote in message Kasia Paszulewicz <kasia_paszulew@wp.plpisze:

| czy ktokolwiek z grupowiczow spotkal gdziekolwiek jakikolwiek material
| rozwazajacy wymieniona w tytule kwestie...?
| jesli tak bede do i pozgonnie wdzieczna za namiar :)

Niestety, jednoosobowa sp. z o.o. wg nowego kodeksu spółek handlowych
ma wiele ograniczeń. Np. wiele czynności prawnych wymaga zwołania
walnego zgromadzenia (mimo że udziałowiec jest jeden), co wiąże się
z kosztami opłat notarialnych.
Polecam po prostu lekturę kodeksu spółek handlowych.

Za spółką z o.o. przemawia niższy podatek w przypadku wysokich
zysków i fakt ograniczonej odpowiedzialności finansowej udziałowców.
Za działalnością gospodarczą - mniej formalności i biurokracji,
prostsza procedura założenia, możliwość korzystania z uproszczonych
metod ewidencji operacji gospodarczych.

--
CHANI


Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: DE>PL podatki


Jak się  tłumaczy persĂśnliche Einkommenssteuer? Indywidualny podatek
dochodowy? Znalazłam coś takiego jak Individual Income Tax...


podatek dochodowy od osób fizycznych


Mam takie pytanie pisemne do Komisji:
KÜnnte die Kommission die Spitzensätze der persÜnlichen Einkommenssteuer
in
allen Mitgliedstaaten sowie die jeweiligen Einkommensschwellen -
ausgedrĂźckt
sowohl in Euro und als auch als Prozentsatz der medianen Einkommen - ab
denen diese Spitzensteuersätze angewandt werden, auflisten?


czy komisja mogłaby podać górne stawki podatku dochodowego od osób
fizycznych we wszystkich krajach członkowskich wraz z przynaleznymi progami
podatkowymi, które byłyby wyrażone zarówno kwotowo w euro jak i w stawkach
procentowych jako medianę dochodów od których stosuje się górne stawki
podatkowe?

o ile pamiętam, to mediana to wartość środkowa, np. 3, 5, 7, 9, 11 (7 to
mediana)

pozdrowienia
Staszek Gurgul

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Reklama w 28 Days Later
In <bhb9i6$k8@news.onet.pl***aL***  wrote:


| Postaci. I gimme a break, nawet dla nauczycielki parę dych to tylko
| parę  dych. Jeśli jej _zależy_, to się szarpnie. Przecież nie mówimy
| o zwykłym  ucieszeniu się (ja też się ucieszę z butelki whisky),
| tylko o "o jejku!  zawsze marzyłam ale nigdy nie miałam".

Rany Julek, chyba za bardzo oderwales sie od rzeczywistosci.
Sadzisz, ze nauczycielki w 1995 roku, byly grupa docelowa reklamy
Triumpha ?


Ustalmy jedno: grupa docelowa Triumpha musiała mieć duże pokrycie z
grupą docelową filmu "Tato", inaczej p.p. nie miałby sensu, prawda? I
jak myślisz, kto był targetem polskiego filmu sensacyjnego - sami tylko
płatnicy górnej stawki podatku dochodowego? W 1995 sam byłem sforą
budżetową, a jednak wysupłanie paru dych na coś fajnego nie było dla
mnie problemem.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Reklama w 28 Days Later
Dnia 2003-08-12 20:00, Użytkownik Wojciech Orlinski napisał :


In <bhb9i6$k8@news.onet.pl***aL***  wrote:

| Postaci. I gimme a break, nawet dla nauczycielki parę dych to tylko
| parę  dych. Jeśli jej _zależy_, to się szarpnie. Przecież nie mówimy
| o zwykłym  ucieszeniu się (ja też się ucieszę z butelki whisky),
| tylko o "o jejku!  zawsze marzyłam ale nigdy nie miałam".

| Rany Julek, chyba za bardzo oderwales sie od rzeczywistosci.
| Sadzisz, ze nauczycielki w 1995 roku, byly grupa docelowa reklamy
| Triumpha ?

Ustalmy jedno: grupa docelowa Triumpha musiała mieć duże pokrycie z
grupą docelową filmu "Tato", inaczej p.p. nie miałby sensu, prawda? I
jak myślisz, kto był targetem polskiego filmu sensacyjnego - sami tylko
płatnicy górnej stawki podatku dochodowego? W 1995 sam byłem sforą
budżetową, a jednak wysupłanie paru dych na coś fajnego nie było dla
mnie problemem.


Moze miales inna strukture wydatkow niz samotna nauczycielka?
aL

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Reklama w 28 Days Later
In <bhbal5$me@news.onet.pl***aL***  wrote:


| Ustalmy jedno: grupa docelowa Triumpha musiała mieć duże pokrycie z
| grupą docelową filmu "Tato", inaczej p.p. nie miałby sensu, prawda? I
| jak myślisz, kto był targetem polskiego filmu sensacyjnego - sami
| tylko  płatnicy górnej stawki podatku dochodowego? W 1995 sam byłem
| sforą  budżetową, a jednak wysupłanie paru dych na coś fajnego nie
| było dla  mnie problemem.

Moze miales inna strukture wydatkow niz samotna nauczycielka?


Nie aż tak inną. Zrekapituluję swoje stanowisko: albo pgpD (nie pamiętam
imienia tej kobiety, zostanę przy skrócie "postać grana przez Dancewicz")
to kompletnie zwisało, a wtedy nie powinna tak zareagować; albo było to
jej wielkie marzenie, a wtedy wyskrobałaby te parę dych. Jeśli dasz mi w
prezencie flaszkę Glenfiddich, ja się oczywiście ucieszę, ale nie tonem
"o jejku! prawdziwy Glenfiddich! tyle o tym marzyłem! nigdy nie piłem! z
rozkoszą się za to oddam!", jakim pgpD przywitała ten stanik. Jeśli mi
dasz flaszkę koniaku, podziękuję uprzejmie, ale bez wielkiego entuzjazmu,
bo it ain't my kink. Glenfiddich lubię, więc nie mam problemu z
wyskrobaniem dwóch stów; za koniakiem nie przepadam, więc ich nie
wyskrobuję. pgpD powinna pasować do jednego z tych dwóch schematów, bo
nie zarabia AŻ TAK mało, żeby parę dych było dla niej problemem.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.
M.Tankard napisał(a):


Naturalna to była obniżona stawka VAT na internet - 7%,


Bzdura. Naturalna bylaby stawka VAT na wszystko w wysokosci 12%
i jedna dla wszystkich stawka podatku dochodowego 20%. Bez zadnych
ulg i innych kombinacji.

j.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.
Dnia Sun, 24 Oct 2004 13:33:31 +0200, januszek napisał(a):


Bzdura. Naturalna bylaby stawka VAT na wszystko w wysokosci 12%
i jedna dla wszystkich stawka podatku dochodowego 20%. Bez zadnych
ulg i innych kombinacji.


Może dla ciebie bzdura, ja tam wolałem płacić 7% niż 22, skoro ty
lubisz płacić więcej, to już twój problem

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.


M.Tankard napisał(a):

| Naturalna to była obniżona stawka VAT na internet - 7%,

Bzdura. Naturalna bylaby stawka VAT na wszystko w wysokosci 12%
i jedna dla wszystkich stawka podatku dochodowego 20%. Bez zadnych
ulg i innych kombinacji.


NTG ?

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.
On 2004-10-24 13:33, januszek wrote :


Bzdura. Naturalna bylaby stawka VAT na wszystko w wysokosci 12%
i jedna dla wszystkich stawka podatku dochodowego 20%. Bez zadnych
ulg i innych kombinacji.


Socjalista!  Naturalna to byłaby stawka podatku dochodowego w wysokości
~1500 zł rocznie od pełnoletniego obywatela i żadnego VAT. :-))
Tak, to już NTG.

T.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.


Tomasz Finke <t@ict.pwr.wroc.plwrote:
Socjalista!  Naturalna to byłaby stawka podatku dochodowego w
wysokości ~1500 zł rocznie od pełnoletniego obywatela i żadnego VAT.
:-))


Moge dac i 10000 rocznie, i tak mi sie oplaci. Oczywiscie zadnych VAT-ow,
akcyz i podatkow dochodowych. "Opieke" zdrowotna tez mogą sobie wsadzic.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.


Przemyslaw Popielarski wrote:
| Socjalista!  Naturalna to byłaby stawka podatku dochodowego w
| wysokości ~1500 zł rocznie od pełnoletniego obywatela i żadnego VAT.
| :-))

Moge dac i 10000 rocznie, i tak mi sie oplaci. Oczywiscie zadnych VAT-ow,
akcyz i podatkow dochodowych. "Opieke" zdrowotna tez mogą sobie wsadzic.


Eh, pomarzyć dobra rzecz.-((

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.
Sun, 24 Oct 2004 17:02:21 +0200, w <pan.2004.10.24.15.02.21.156494@g_zeta.pl,
"M.Tankard" <tanakard@g_zeta.plnapisał(-a):


| Bzdura. Naturalna bylaby stawka VAT na wszystko w wysokosci 12%
| i jedna dla wszystkich stawka podatku dochodowego 20%. Bez zadnych
| ulg i innych kombinacji.

Może dla ciebie bzdura, ja tam wolałem płacić 7% niż 22, skoro ty
lubisz płacić więcej, to już twój problem


Masz problemy z logicznym myśleniem?

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.
januszek <janus@polska.irc.plwrote :


Bzdura. Naturalna bylaby stawka VAT na wszystko w wysokosci 12%
i jedna dla wszystkich stawka podatku dochodowego 20%. Bez zadnych
ulg i innych kombinacji.


AMEN !
Jest jeden problem - duzo osob stracilo by prace.

Pozdrawiam.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.
<logisty@pf.plnapisal(a):


| Bzdura. Naturalna bylaby stawka VAT na wszystko w wysokosci 12%
| i jedna dla wszystkich stawka podatku dochodowego 20%. Bez zadnych
| ulg i innych kombinacji.

AMEN !
Jest jeden problem - duzo osob stracilo by prace.


Tia...

- Ilu keynesistów potrzeba do wkręcenia żarówki?
+ Wszystkich, bo wtedy spada bezrobocie!

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.
RusH pisze:


| Bzdura. Naturalna bylaby stawka VAT na wszystko w wysokosci 12%
| i jedna dla wszystkich stawka podatku dochodowego 20%. Bez zadnych
| ulg i innych kombinacji.

AMEN !
Jest jeden problem - duzo osob stracilo by prace.


Wręcz przeciwnie.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.
Użytkownik Neas napisał:

RusH pisze:

| Bzdura. Naturalna bylaby stawka VAT na wszystko w wysokosci 12%
| i jedna dla wszystkich stawka podatku dochodowego 20%. Bez zadnych
| ulg i innych kombinacji.

| AMEN !
| Jest jeden problem - duzo osob stracilo by prace.

Wręcz przeciwnie.


kolega mial na mysli, urzad skarbowy - nie mieli by duzo roboty

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Ile za metr płytek????


Dnia Sat, 28 Jun 2008 23:19:14 +0200, gasper napisał(a):

| ja zaliczke? jak on świadczy usługe to zaliczki jego problem - ma firme,
| a że
| pracuje na etacie to zus ma nikły :-)

jeżeli podpisaliście umowę zlecenie lub umowę o roboty budowlane to
zapłata
zaliczki na podatek dochodowy jest TWOIM obowiązkiem

nieważne, czy gość ma firmę czy nie, czy pracuje na etacie czy jest
bezrobotny


To po co On ma firme i placi te podatki, jezeli inwestor musi go zatrudnic i
placic za nie go zaliczki?? Moze sie myle, ale wydaje mi sie to nieco
dziwne. Jak jade taksowka to nie place zaliczki za kierowce.
Co do tych kosztow paliwa, narzedzi i kwot netto: Jezeli rozliczasz sie na
zasadach ogolnych to zapewne wszelkie zakupy narzedzi, paliwa, wod
gazowanych dla pracownikow stanowia Twoj koszt uzyskania przychodu ktory to
jest opodatkowany odpowiednia stawka podatku dochodowego. Oczywiscie od
pensji pracownika odprowadzisz 19% jezeli nie przekroczy pierwszego progu,
ale jego pensja obniza twoj podatek. Wyliczenie stawek robocizny nie jest
takie proste i oczywiste.

Pozdro.. TK

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: O wyposażeniu F-16 dla Polski

"Antey" <an@o2.plwrote in message



Akurat jako kroplówka na dotrwanie lepiej posłużyłby Gripeny
- w oczekiwaniu na JSF.


Możliwe, możliwe. Ale będziemy mieli F-16 i to też jest kroplówka.


UK wysłało do Zatoki ok 20x tyle żołnierzy co my i własnym sumptem.


Ale i tak mamy strefę i sporo wojska - a żabojady i niemiaszki - nic, a
przecież mogli jechać, zamiast potem obrażać się na bezczelnych Polaków.


| albo że Polska jako członek UE będzie miała realny wpływ na politykę
| podatkową RFN :)

A co paliłeś i gdzie to można dostać ? :)


Czytaj prasę - po wielu miesiącach wygrażania paluszkiem i pełnych oburzenia
napomnień i pogróżek nie tylko nie udało się Schroederowi zmusić nas do
podwyższenia stawek podatku dochodowego od firm, ale musiał obniżyć go w
Niemczech - a przecież to zasadniczy zwrot w polityce podatkowej tego pana.
Ja wiem, że oprócz Polski miały na to wpływ i inne kraje, w których podatek
od firm był niski, ale to Polska właśnie była najbardziej atakowana z tego
powodu.

T.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: O wyposażeniu F-16 dla Polski


Możliwe, możliwe. Ale będziemy mieli F-16 i to też jest kroplówka.


No własnie. Do obrony, to może 48 F-22 by się przydało...
...lub choć SuperHornetów. To podobnie jak KTO czy Spike'i
to jest zakup interwencyjny, żeby się wojsko do reszty nie
rozleciało. Przypomnę tylko, że np. Turcja doprowadzi do
zbliżonego do naszych 16 standardu ponad 200 swoich maszyn,
ZEA kupiły 80 bl. 60, Hindusi być może kupią 120 równie nowoczesnych...
...


Ale i tak mamy strefę i sporo wojska - a żabojady i niemiaszki - nic, a
przecież mogli jechać, zamiast potem obrażać się na bezczelnych Polaków.


Mogli jechać. Tyle że pomoc Polski nie ma żadnego znaczenia militarnego.
Wyłącznie polityczne, i to bardziej dla nas, niż dla USA.


nie udało się Schroederowi
zmusić nas do podwyższenia stawek podatku dochodowego od firm, ale
musiał obniżyć go w Niemczech


I tak by musiał, prędzej czy później.
Przypomnę również, że nie miał takiego prawa - mógl sobie
tylko radośnie sugerować. Sugerował, sugerował... no i przestał.
I obecnosć Polski w UE nie miała z tym NIC wspólnego.

Pozdrawiam, Antey

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: We Francji ON juz po 89 centow
Uwazasz ze jesli nie wstapili bysmy do unii cena ropy utknela by na
okolicach 3pln???

Szanowny kolego, nie wiem czy wiesz, ale ja o czekajacych nas podwyzkach
informowalem grupe rok temu jeszcze przed referendum.
Podwyzki sa i beda bo tego wymaga Europejska Dyrektywa do ktorej musimy sie
dostosowac. Na pocieszenie mamy dosc dlugi okres przejsciowy.
Oczywiscie ze zaobserwowane akurat we Francji podwyzki sa wyzsze niz
nakazana przez UE minimalna stopa akcyzy, jednak znamienne jest ze podczas
debaty w Europarlamencie deputowani uwazali ja za duzo za niska, o czym
rowniez informowalem grupe.
Co gorsza podczas ostatnich Swiat Wielkanocnych w Niemieckich mediach
pojawialy sie dosc powazne rzadania ustalenia minimalnej stawki podatku
dochodowego na poziomie 25%.
Generalnie kierunek dzialan dwoch Europejskich poteg Niemiec i Francji jest
taki, zeby nie robic reform u siebie, a za to zlikwidowac niekorzystna
konkurencje.

Oczywiscie mozesz glosowac na Holowczyca, tylko radzilbym ci najpierw
zaznajomic sie z uprawnieniami i sposobem dzialania Europarlamentu.

Pozdrawiam

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: We Francji ON juz po 89 centow
Podwyzki sa i beda bo tego wymaga Europejska Dyrektywa do ktorej musimy
sie
dostosowac.

Ciekawosc, czy wymaga ona w szczegolnosci wliczania w cene paliw podatku
drogowego i autostradowego jednoczesnie? (w sumie chyba z 20 gr, wiec nie
tak malo).

Swoja droga ciekawa ta Dyrektywa
Art.1 Maja byc podwyzki.
Art.2 Patrz Art.1

Oczywiscie ze zaobserwowane akurat we Francji podwyzki sa wyzsze niz
nakazana przez UE minimalna stopa akcyzy,


AIK Polska rowniez osiagnela juz minimalny poziom akcyzy, przynajmniej dla
benzyn.

Co gorsza podczas ostatnich Swiat Wielkanocnych w Niemieckich mediach
pojawialy sie dosc powazne rzadania ustalenia minimalnej stawki podatku
dochodowego na poziomie 25%.


żądania znaczy??

Lepper da wszystkim po 900PLN, moze i Niemcy sie zalapia, to im sie wyrowna.

Pozdrawiam
V

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: We Francji ON juz po 89 centow

Ciekawosc, czy wymaga ona w szczegolnosci wliczania w cene paliw podatku
drogowego i autostradowego jednoczesnie? (w sumie chyba z 20 gr, wiec nie
tak malo).


No coz, akurat w tej kwestii podnoszenia podatkow, to gornej granicy nie
ustalono

Swoja droga ciekawa ta Dyrektywa
Art.1 Maja byc podwyzki.
Art.2 Patrz Art.1


Szczegoly znajdziesz tutaj http://www.google.pl

Oczywiscie ze zaobserwowane akurat we Francji podwyzki sa wyzsze niz
nakazana przez UE minimalna stopa akcyzy,

AIK Polska rowniez osiagnela juz minimalny poziom akcyzy, przynajmniej dla
benzyn.


No nie do konca, zasiegam siegniecia do zrodla

Co gorsza podczas ostatnich Swiat Wielkanocnych w Niemieckich mediach
pojawialy sie dosc powazne rzadania ustalenia minimalnej stawki podatku
dochodowego na poziomie 25%.

żądania znaczy??


Wybacz ma pomylke

Lepper da wszystkim po 900PLN, moze i Niemcy sie zalapia, to im sie

wyrowna.

Biorac pod uwage zasob wiedzy ktory prezentujesz, proponowalbym jednak
odstawic choc na jeden dzien gazety ktore zwykle czytasz, wylaczyc TV i
radio i siegnac do zrodel i samemu je zweryfikowac. Na dzien dzisiejszy
posiadasz calkowicie nieprawdziwe informacje o programie gospodarczym
Leppera.

 Pozdrawiam

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: We Francji ON juz po 89 centow

"esperanto" <esperanto@nosam_poczta.fm wrote in message



Uwazasz ze jesli nie wstapili bysmy do unii cena ropy utknela by na
okolicach 3pln???

Szanowny kolego, nie wiem czy wiesz, ale ja o czekajacych nas podwyzkach
informowalem grupe rok temu jeszcze przed referendum.


a o wzroscie plac tez poinformowales?


Podwyzki sa i beda bo tego wymaga Europejska Dyrektywa do ktorej musimy
sie
dostosowac. Na pocieszenie mamy dosc dlugi okres przejsciowy.
Oczywiscie ze zaobserwowane akurat we Francji podwyzki sa wyzsze niz
nakazana przez UE minimalna stopa akcyzy, jednak znamienne jest ze podczas
debaty w Europarlamencie deputowani uwazali ja za duzo za niska, o czym
rowniez informowalem grupe.
Co gorsza podczas ostatnich Swiat Wielkanocnych w Niemieckich mediach
pojawialy sie dosc powazne rzadania ustalenia minimalnej stawki podatku
dochodowego na poziomie 25%.


Nie wiem jak Niemcy, ale we Francji to jest absolutnie niemozliwe. przy
minimialnej placy okolo 1000 euro placi sie okolo 10% podatku, wiec szybciej
slon przejdzie przez ucho igielne niz ludzie zgodza sie podwyzszyc sobbie
podatek dwu i pol krotnie.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: We Francji ON juz po 89 centow

On Thu, 22 Apr 2004 12:43:42 +0200,  Arturo wrote:
Co gorsza podczas ostatnich Swiat Wielkanocnych w Niemieckich mediach
pojawialy sie dosc powazne rzadania ustalenia minimalnej stawki podatku
dochodowego na poziomie 25%.

Nie wiem jak Niemcy, ale we Francji to jest absolutnie niemozliwe. przy
minimialnej placy okolo 1000 euro placi sie okolo 10% podatku, wiec szybciej
slon przejdzie przez ucho igielne niz ludzie zgodza sie podwyzszyc sobbie
podatek dwu i pol krotnie.


No tak, ale 1000 euro to tam zarabia iles %.
Tych co zarabiaja wiecej moze byc wiecej % :-)

J.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Syrena za 78 000 zł!!!!!


Użytkownik  wrote:
Tue, 28 May 2002 00:16:33 +0000, ro@silesia.pik-net.pl (RoMan
Mandziejewicz) pisze:


[ciach]


To gdzie jest ten drapieżny kapitalizm???? Że niby w Polsce?
Problemem jest to, że tego kapitalizmu jest za mało. Że za
pieniadze pracujacych utzrymuje się mase bezrobotnych,
urzędnikow i dofinansowuje się nierentowne fabryki. Gdyby
pracujacy nie musieli utrzymywać tych darmozjadów, stworzyliby
miejsca pracy dla tych, ktorzy chcą pracowac...


A takich jest bez watpienia duzo... Zadna praca nie hanbi. Przynajmniej ja
tak uwazam.


Kolejny, który nie rozumie, czym jest wolny rynek...


Slyzales moze o tym ze 95% podatnikow placilo podatki w/g 19% stawki podatku
dochodowego (zrodlo:CBOS). A najzabawniejsze jest to ze od pozostalych 5%
zalezy glownie tworzenie nowych miejsc pracy.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: podatek od sprzedaży


On Thu, 3 Jan 2002 18:54:39 +0100, "ja" <p@eranet.plwrote:
zaplacisz 570 zl

| | Cześć
| Może ktoś wie czy się płaci podatek gdy sprzedaje auto drożej niż kupiłem.
| Kupiłem rozbite za ok10 tys, a sprzedałem za 13tys zł, nie mam rachunków
na
| naprawę.
| Dzięki za odpis.


Podatek od dochodu z roznicy ceny nabycia i zbycia ruchomosci placi
sie jesli zbycie nastapilo przed uplywem pol roku od daty nabycia.
Znaczy - jak miales ten samochod mniej jak pol roku i kwitow na
poniesione naklady nie masz to musisz na koniec roku wpisac dochod w
PIT i podatek odprowadzic (normalny, wedlug stawek podatku dochodowego
od osob prawnych). Jesli miales dluzej jak pol roku - nie ma sprawy,
nic sie fiskusowi nie nalezy.
Oczywiscie nie ma to wszystko wplywu na podatek od czynnosci
cywilno-prawnych (PCC) - ten placony jest solidarnie przez strony
umowy (znaczy - jak sie umowia w PCC-1 tak powinni zaplacic, jak nie
zaplaca - US moze sciagac z dowolnie wybranej strony umowy niezaleznie
co w PCC-1 wpisano).

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Czy to jakiś żart?


Krzysztof Zietara wrote:
On Thu, 05 Oct 2006 10:59:38 +0200, Piotr Woszczyński wrote:

| Tak sobie poszukałem i znalazłem ciekawostkę.. W Generalnej Guberni
| podatek dochodowy wynosił.. Auć.. 2-3% od dochodu rocznego.. Porównując
| do obecnego w wysokości ~20% + 22%VATy na prawie wszystko + ZUS-y itp..
| Hm.. Nie wiem, ale daje to do myślenia. Ciekawe czy ktoś odważyłby się
| poprzeliczać wszystko do kupy i porównać. [1]

I co właściwie ma z tego wynikać? W USA w roku 1955 roku najwyższa stawka
podatku dochodowego wynosiła 91%. Czy to znaczy że Eisenhower wyzyskiwał
Amerykanów bardziej niż Gierek Polaków? :-


Może.. a z resztą.. mówisz o najwyższej stawce..

Piotr

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Sluzbe zdrowia - brak mi slow ...
BLE_Maciek <spam-no-spam-i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.orgw wiadomości
news:isiqt0h0mqkuii2quv14vpt6dj8feq7ho2@4ax.com napisał(a):
[...]


| - a odplatnie?
| - dzis na 11, 11:30, 12, 13:30 [i tak mi wymienila z pól dnia wolnych
| terminów]

Zgroza ...


  Zgroza, to jest to, że żaden polityk nie powie wprost, że tak
(może nieco lepiej...) musi być: "darmowe" (czyli z podwyższanych *)
podatków) ma swoje ograniczenia w wysokości podatków. Pytanie tylko,
co za te podatki powinno być "na już", a co z terminami rzędu miesięcy.
Wielokroć wałkowane...

*) Pytanie - jak wygląda obecnie realna stawka podatku dochodowego?
19%/30%/40%? Otóż nie - w 2004 było to 19,5%/30,5%/40,5%, w tym
roku 19,75%/30,75%/40,75%. Te 0,75% to część obowiązkowej daniny
publicznej zwanej "składką zdrowotną", obliczaną i pobieraną tak
samo jak podatek dochodowy, na którą to część nie przysługuje ulga
od podatku dochodowego. Piętno za ten i kilka innych pomysłów
"pełzającego" podwyższania podatków... Docelowo ma być
20.25%/31.25%/41.25% PIT.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Dodatek do wątku wazelinka dla Holandii
On Wed, 4 Apr 2001 14:20:34 +0200, "Joanna Gacka"


<jga@wyrzuc.to.obywatel.plwrote:
a tak mamy cos gorszego od niewolnictwa
malenki quiz
ile godzin dziennie pracowal niewolnik w rzymie?


I cos gorszego od feudalizmu. Za wypasanie wieprzy w lesie, zwlaszcza
jak bukiew dojrzewala (dla niezorientowanych - orzeszki bukowe,
wieprze to lubia...) kmec musial oddac panu co dziesiatego wieprza. Za
siedzeniew panskiej wsi co dziesiaty snopek z pola - reszta jego.
Niesmialo przypominam ile wynosi najnizsza stawka podatku dochodowego
- ze o innych obciazeniach nie wspomne...

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Prezydenta RP
Zacznę od tego, że od jakiegoś czasu w samochodzie słucham PR 1, albo ja
się starzeję albo wszystko schodzi na psy, co szczególnie mocno słychać
w PR 3 i Radiostacji.
Otóż w tejże Jedynce wracając rano z pracy usłyszałem wywiad z
prezydentem, który m.in. był łaskaw wyrazić pogląd, że w związku z
wysokim poziomem usług medycznych w Polsce, a także ze względu na fakt,
że ludzie żyją coraz dłużej celowym jest podniesienie składki na
ubezpieczenie zdrowotne.

Pomijam już fakt, że po ostatnim podniesieniu składki de facto stawki
podatku dochodowego wynoszą nie 19, 30 i 40%, a 21, 32 i 42%, ale to
grzebanie w naszych kieszeniach w celu finansowania źle zarządzanych
instytucji ma chyba jakieś granice?

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Prezydenta RP
Marek Strzelecki <spam-no-spam-m.strzele@atc-poznan.w.plw wiadomości
news:btm4cd$a09$1@topaz.icpnet.pl napisał(a):
[...]


Pomijam już fakt, że po ostatnim podniesieniu składki de facto stawki
podatku dochodowego wynoszą nie 19, 30 i 40%, a 21, 32 i 42%, ale to
grzebanie w naszych kieszeniach w celu finansowania źle zarządzanych
instytucji ma chyba jakieś granice?


  W zasadzie nie. Można opodatkować nawet i 110%. Ale to na pewno
przestanie działać przy 100%. Ludzie nie będą zap... za darmo. A jak
jeszcze coś jednak dla nich zostanie, to może niektórzy będą jeszcze
pracować...
  Choć pewnie około 85-95% w najniższej stawce (sumując wszystkie
podatki, czyli ZUS i okolice, "składkę" zdrowotną itd.) będziemy
mieć barykady na ulicach.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Prezydenta RP


Marek Strzelecki wrote:
Pomijam już fakt, że po ostatnim podniesieniu składki de facto stawki
podatku dochodowego wynoszą nie 19, 30 i 40%, a 21, 32 i 42%, ale to
grzebanie w naszych kieszeniach w celu finansowania źle zarządzanych
instytucji ma chyba jakieś granice?


Granicą dolną jest objetość kieszeni naszych koryciarzy - musimy zapłacić
tyle, żeby im się nie pogorszyło, a może nawet, żeby się polepszyło...
Granicą górną jest koszt glanów, których w końcu trzeba będzie wykopać
to towarzystwo + odbudowa z ruin....

LFC

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Idą wybory
MinFin chce "wkrótce" przedstawić wizję strategii podatkowej

Warszawa, 10.02.2005 (ISB) – Ministerstwo Finansów chce wkrótce
przedstawić wizję systemu podatkowego za trzy lata, który zakładałby
jednolitą stawkę podatku od towarów i usług (VAT), obniżenie stawek
podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) lub wprowadzenie podatku
liniowego oraz likwidację ulg, poinformował w czwartek wiceminister
finansów Jarosław Neneman.

(za bankier.pl)

Dalej jest ciekawiej, bo to już większości elektoratu nie dotyczy:

  ‼Strategia podatkowa zakłada likwidację ulg i obniżkę stawek (dla osób
fizycznych), ale parlament ostatnio zrobił inaczej. [...] Jedna stawka
VAT, ograniczenie progresji w PIT lub nawet podatek liniowy, niższe
składki na ZUS, podatek katastralny, likwidacja/ograniczenie podatku od
spadków i darowizn” – dodał.

Baaardzo mi się podoba podatek katastralny. Na świecie od jakichś
promili do max 2% wartości _katastralnej_ (czyli z grubsza połowy
wartości rynkowej).

Niech zgadnę, i pręgierzan biorę na świadków: w jakiej wysokości i od
jakiej wartości będzie liczony w PRL?

3% od rynkowej?

No to będę robił tylko na podatki.

(jak się wywaliło kodowanie, to nie moja wina)

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: SLOWACJA - od 2004 podatek liniowy 19 %
Na Słowacji będzie tylko jedna stawka podatku dochodowego i VAT
(PAP, JB/27.05.2003, godz. 16:11)

Od przyszłego roku na Słowacji będzie tylko jedna stawka podatku
dochodowego - 19 procent, taką samą wysokość będzie miał podatek od wartości
dodanej (VAT) - uzgodnili we wtorek liderzy partii tworzących koalicję
rządową.

Obecnie Słowacy mają pięć progów w związku z płaceniem podatku od uzyskanych
dochodów (10, 20, 28, 35, 38 proc., osoby prawne - 25 proc.) i dwie stawki
VAT (14 i 20 proc.).

Wicepremier, minister finansów Ivan Miklosz ocenia, iż po wprowadzeniu
nowych stawek podatkowych deficyt budżetu państwa w 2004 roku zwiększy się z
3,4 do 3,9 proc. PKB i w roku 2005 konieczne będzie zmniejszenie wydatków
państwa, tak aby w roku 2006 deficyt nie przekraczał 3 procent.

Uzgodniono także zwiększenie od 1 lipca podatku akcyzowego na używki;
półlitrowa butelka piwa będzie droższa o koronę (ok. 10 groszy), o tyle samo
litr benzyny lub ropy naftowej, a o 9 koron (ok. 90 groszy) paczka
papierosów. Wszystko po to, aby budżet państwa jeszcze w tym roku wzmocnić o
3,7 mld koron.

Rząd w Bratysławie liczy, że obniżenie VAT-u (większość towarów ma obecnie,
20-procentową stawkę), a zwłaszcza podatku od osób prawnych, spowoduje
przypływ kapitału zagranicznego.

Potwierdza to przykład z Czech, gdzie międzynarodowe korporacje i firmy
miejscowe w ciągu ostatnich tygodni postanowiły stworzyć swoje filie na
Słowacji, aby tu móc płacić podatki.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: 2 małe pytania
Witam

Może mógłby mi ktos wytłumaczyć czym różnią się warianty rachunku zysków i
strat, oprócz różnicy w ujmowaniu kosztów.

Drugie pytanie jest dość banalne, gdyż interesują mnie stawki podatku
dochodowego od osób prawnych w 2002 i 2003 roku.

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.

Łukasz Kuryłowicz

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: 2 małe pytania
Dnia Thu, 6 Jan 2005 18:16:55 +0100, LK napisał(a):


Witam

Może mógłby mi ktos wytłumaczyć czym różnią się warianty rachunku zysków i
strat, oprócz różnicy w ujmowaniu kosztów.


niczym, tylko innym układem kosztów.


Drugie pytanie jest dość banalne, gdyż interesują mnie stawki podatku
dochodowego od osób prawnych w 2002 i 2003 roku.


2002: 28%
2003: 27%.

K.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: PIT 8%
Co wy na to: SLD proponuje 8% stawkę podatku dochodowego
od najuboższych.
 http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,2170763.html

To może w ogóle zwolnić najuboższych z płacenia podatków,
w mig okaże się że w Polsce tych biednych jest kilkakrotnie
więcej niż w najczarniejszych statystykach :-)))

MM, oburzony

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: PIT 8%

Użytkownik "Marek Masztalerz" <marek.masztal@ae.poznan.plnapisał w
wiadomości
Co wy na to: SLD proponuje 8% stawkę podatku dochodowego
od najuboższych.
 http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,2170763.html

To może w ogóle zwolnić najuboższych z płacenia podatków,
w mig okaże się że w Polsce tych biednych jest kilkakrotnie
więcej niż w najczarniejszych statystykach :-)))


jeśli bo to przeszło to z drugiej strony byłby podatek 50%. Przy czym w
sumie podatki byłyby wyższe.

Gaston

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Ekonometryczny model gospodarki
Witam!

Mamy taką listę zmiennych opisujących przykładową gospodarkę (dane z
kilkunastu poprzednich lat):

dochód potencjalny
dochód rzeczywisty
konsumpcja
inwestycje
wydatki rządowe
eksport
import
przyrost zapasów
stawka VAT
stawka podatku dochodowego
dochody do budżetu
wydatki budżetowe na rzecz bezrobotnych
wydatki budżetowe na rzecz gospodarstw domowych
saldo budżetu
podaż pieniądza
stopa procentowa
stopa bezrobocia
stawka płac
inflacja
inflacja zagraniczna
przepływy kapitałowe
bilans płatniczy
kurs wymiany

Może ktoś wie gdzie mogę znaleźć program lub sam opis modelu
ekonometrycznego opistującego jak zmienią się te zmienne pod wpływem zmian
wydatków rzadowych, stawki podatku VAT, stawki podatku dochodowego i podaży
pieniądza? Może ktoś korzysta z takiego programiku na laborkach na jakiejś
uczelni ekonomicznej?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Ekonometryczny model gospodarki


Witam!

Mamy taką listę zmiennych opisujących przykładową gospodarkę (dane z
kilkunastu poprzednich lat):

dochód potencjalny
dochód rzeczywisty
konsumpcja
inwestycje
wydatki rządowe
eksport
import
przyrost zapasów
stawka VAT
stawka podatku dochodowego
dochody do budżetu
wydatki budżetowe na rzecz bezrobotnych
wydatki budżetowe na rzecz gospodarstw domowych
saldo budżetu
podaż pieniądza
stopa procentowa
stopa bezrobocia
stawka płac
inflacja
inflacja zagraniczna
przepływy kapitałowe
bilans płatniczy
kurs wymiany

Może ktoś wie gdzie mogę znaleźć program lub sam opis modelu
ekonometrycznego opistującego jak zmienią się te zmienne pod wpływem zmian
wydatków rzadowych, stawki podatku VAT, stawki podatku dochodowego i podaży
pieniądza? Może ktoś korzysta z takiego programiku na laborkach na jakiejś
uczelni ekonomicznej?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Ekonometryczny model gospodarki
Jakub Bryl <jb@poczta.onet.plnapisał(a):


Witam!

Mamy taką listę zmiennych opisujących przykładową gospodarkę (dane z
kilkunastu poprzednich lat):

dochód potencjalny
dochód rzeczywisty
konsumpcja
inwestycje
wydatki rządowe
eksport
import
przyrost zapasów
stawka VAT
stawka podatku dochodowego
dochody do budżetu
wydatki budżetowe na rzecz bezrobotnych
wydatki budżetowe na rzecz gospodarstw domowych
saldo budżetu
podaż pieniądza
stopa procentowa
stopa bezrobocia
stawka płac
inflacja
inflacja zagraniczna
przepływy kapitałowe
bilans płatniczy
kurs wymiany

Może ktoś wie gdzie mogę znaleźć program lub sam opis modelu
ekonometrycznego opistującego jak zmienią się te zmienne pod wpływem zmian
wydatków rzadowych, stawki podatku VAT, stawki podatku dochodowego i podaży
pieniądza? Może ktoś korzysta z takiego programiku na laborkach na jakiejś
uczelni ekonomicznej?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: PIT liniowy- czy warto?

Użytkownik Darek W. <axel@poczta.pop.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8t4l0h$da@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
W efekcie dwa identyczne

przedsiebiorstwa rozniace sie jedynie forma prawna (s.c. i sp.z o.o.)
placa
drastycznie rozne stawki podatku dochodowego - 40 i 30%.


Prywatni placa 0, 19,30 i 40% w okreslonych przedzialach dochodu.
CIT jest prawdopodobnie liniowy bez kwoty wolnej. ( prosze poprawic jesli
źle)

Zatem SC dopiero przy gigantycznym dochodzie zaplaci podatek wyzszy niz ZOO.
Adam

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Obni¿ka CIT przynios³a wy¿sze o 50% od prognoz fiskusa dochody bud¿etowe
Kolejny dowod ze obnizka podatkow w naszych warunkach to nie spadek a wzrost
dochodow budzetowcyh

"Artykuł pochodzi z "Podatkowego przeglądu prasy" przygotowanego przez
PricewaterhouseCoopers

Gazeta Prawna

Redukcja stawki podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) spowodowała
wzrost podatkowych przychodów budżetu o 2 mld zł, czyli o 50 proc. więcej
niż zakładano w prognozach resortu finansów - poinformował w Londynie
minister finansów Andrzej Raczko.

Z początkiem tego roku stawka CIT została obniżona z 27 proc. do 19 proc.

Minister finansów poinformował również o lepszych wynikach budżetu po
pierwszym kwartale br. w porównaniu z poprzednimi latami. Andrzej Raczko
wyjaśnił, że deficyt budżetu po pierwszych trzech miesiącach 2004 r. wyniósł
26,1 proc. planu przyjętego na cały rok.(...)

Krzysztof Tomaszewski

Gazeta Prawna

Przegląd ma charakter informacyjny. Odpowiedzialność za treść powyższych
artykułów ponoszą wydawcy czasopism. PricewaterhouseCoopers nie bierze
odpowiedzialności za merytoryczną poprawność informacji zawartych w
przeglądzie prasy. Więcej informacji podatkowych, opracowań i komentarzy
specjalistów Działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers znajdą
Państwo w serwisie internetowym taxonline.pl "

http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?article_id=1107285

pzdrw,
And
----
www.akcje.net

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Umowa zlecenie - 18% czy 19%
Dnia 06-02-2009 o 20:16:29 Czaq <weronika_1@o2.plnapisał(a):


Witam,

Poczytałem trochę i mam mętlik.

Czy w umowach zlecenia od 2009 obowiązuje zmieniona - 18% stawka podatku
dochodowego, czy tak jak było dawniej - 19%?

Może ktoś kompetentny się wypisać?


18%, ale ja jestem niekompetenty (nie jestem doradcą podatkowym
a ta odpowiedź to jedynie moje wyobrażenie o sprawie a nie rzetelna wiedza
licencjonowanego doradcy po państwowym egzaminie).

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Umowa zlecenie - 18% czy 19%


On Fri, 6 Feb 2009, Tomek wrote:
Dnia 06-02-2009 o 20:16:29 Czaq <weronika_1@o2.plnapisał(a):

| Witam,

| Poczytałem trochę i mam mętlik.

| Czy w umowach zlecenia od 2009 obowiązuje zmieniona - 18% stawka podatku
| dochodowego, czy tak jak było dawniej - 19%?

| Może ktoś kompetentny się wypisać?

18%, ale ja jestem niekompetenty (nie jestem doradcą podatkowym


  To ja też niekompetentnie dorzucę podstawę:
http://www.przepisy.gofin.pl/5,36,28354,8.html
...w art.41

pzdr, Gotfryd

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Szwecja chce podwyżki podatków... w Polsce
Kolejna lekcja ekonomii dla Tomsona.
Jest coś co się zwie Krzywą Laffera. Jest to wykres w kształcie garbu. Na osi pionowej są dochody do budżetu a na poziomej obciążenia fiskalne. Otóż wzrost podatków tylko do pewnego punktu powoduje wzrost dochodów do budżetu (szczyt garbu). Po przekroczeniu tej bariery wpływy maleją a rośnie szara strefa (opadanie garbu). W Polsce podatki są o wiele wiele za wysokie i tylko ich obniżenie spowoduje wzrost dochodów do budżetu. Szwedzi widać tego nie rozumieją (albo raczej nie chcą zrozumieć) i liczą tak jak u siebie - ale krzywa Laffera nie jest stała ale różna dla różnych krajów. Niższe podatki u nas spowodują odpływ kapitału do Polski i dlatego Szwedzi się tak szarpią. Na szczęście UE nie ma odgórnie ustalonych stawek podatku dochodowego :)
To są podstawy ekonomii.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Rosja: Chodorkowski znów w izolatce
do broly110 - ile masz lat ? bo jesli mniej niz 40-50, to szkoda mojego pisania.
ja mam 57 ,i o zadnej w polsce ^komunie^ nie slyszalem, a w sredniej szkole w
1962r. na lekcjach W.O. uczyli nas, ze Polska jest krajem demokracji ludowej
budujoncym socjalizm - i to by sie mniej-wiencej zgadzalo -ALE -wprowadzone
przez premiera Cyrankiewicza stawki podatku dochodowego od osob cywilnych byly
-najnizsza - 2 % /tak - dwa %/, potem 18-scie progow i najwyzsza - 15% /tak -
pientnascie % !!! A przy tym - rodziny z 2 dzieci - mialy 25% ulgi, z 4 dzieci -
50% ulgi - a z 6 Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Superkadry PiS
zapomniales webusiu o kilku rzeczach:)
Pozwol ze odswieze ci twoj maly rozumek w temacie tego co obiecal pis: 4 mln
mieszkan, likwidacja KRUS i PFRON, likwidacja podatku od lokat i oszczednosci,
obnizka VAT, obnizka stawek podatku dochodowego dla osob fizycznych, obnizka
CIT, tanie panstwo, zmniejszenie wydatkow na administracje :)
Jakies wiesci na ten temat, webusiu? :)

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Rokita ratuje honor PO i daje nadzieję na lepsze
Przeczytałam Gwiazdowskiego...
Nie będę z nim polemizowac, bo to on sie lepiej zna na gospodarce w skali makro
niz ja.
Sam zapis w konspekcie programowym przedstawionym przez Rokitę brzmi bardzo
sensownie.

- Przebudowę budżetu i finansów publicznych: wprowadzenie budżetu zadaniowego,
w którym finansuje się zadania stojące przed państwem, a nie instytucje, które
dostają pieniądze, zastąpienie jednoletniego planowania budżetu pięcioletnią
perspektywą, likwidacja funduszy i agencji celowych, szybkie wprowadzeni euro,
oraz jednolitej stawki podatku dochodowego wraz z „głębokimi” ulgami
rodzinnymi. -

W ogóle, każdy z ośmiu punktów, wydaje sie być gruntownie przemyslany,
wyważony... a cała ósemka (punktów) akurat skrojone na dzisiejszy stan państwa.
(Stan państwa w zapaści?)
Jasne, ze diabeł śpi w szczególach. I gospodarke trzeba tak ustawiać by
wystarczyło na naukę i edukacje, zawodową armię, służby mundurowe, i zdrowie.
Kolejnośc w jakiej wymieniłam obszary do finansowania z budżetu, nie jest
istotna. Wszystkie one są jednako ważne. Nalezy jeszcze dodać - niezbędną
pomoc społeczną.


Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Balcerowicz to.....
kimmjiki napisał(a):

> No tak, reforma podatkow przygotowana przez niego za rzadow Buzka (uchwalona
> wprawdzie w skandaliczny sposob i potem zawetowana) niesamowicie te podatki
> podwyzszala, tylko nie wiem w ktorym miejscu.

To co zawetowal Kwasniewski dotyczylo tylko najwyzszych stawek podatku
dochodowego, czyli stosunkowo niewielkiej grupy podatnikow.
Podatnicy ci i tak mocno zyskali
na reformie ZUS. Najwazniejsze jest jednak co innego, Balcerowicz
chcial odzyskac "utracone" pieniadze podnoszac VAT i akcyze. Z p-tu
widzenia przecietnego Polaka podatki WZROSLY a nie spadly (wodka, benzyna
papierosy, samochody, VAT na telekomunikacje, czasopisma itd. itp).
Belcerek przykrecil srube do tego stopnia, ze pomimo wzrostu stawek podatkowych
ogolne wplywy od niektorych towarow zaczely wrecz malec (vide wodka). Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: +++ Do sympatyków UPR +++
znowu wykazujesz niedojrzałość i niewiedzę
Wiesz człowieku jakie są stawki podatku dochodowego w USA? Dochodzą do 50%.
Ciekawe skąd by się wziął tam ten potężny budżet, jakim dysponuje rząd USA- na
obronę, badania naukowe, szkolnictwo. Pełno ulg podatkowych, ich spis zajmuje
ok. 1000 stron (można pobrać w ambasadzie amerykańskiej).

Przy okazji: w stanach dyskusja o obniżeniu podatków (ale nie do liniowego)
zaczeła sie dopiero teraz, gdy Clinton doprowadził do likwidacji potężnego
deficytu budżetowego. Amerykanie zastanawiają się, czy zmniejszyć teraz
podatki, czy przeznaczyć pieniądze na edukację. Bo poziom edukacji w USA jest
fatalny. Tylko imigracja wykształconych ludzi z zachodu ich ratuje. Ew. jadą do
USA robić doktorat, bo tylko studia doktoranckie i laboratoria są na wysokim
poziomie. Edukacja poniżej tego szczebla jest fatalna, mimo takich podatków w
USA. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: +++ Do sympatyków UPR +++
Gość portalu: Luke napisał(a):
> Wiesz człowieku jakie są stawki podatku dochodowego w USA? Dochodzą do 50%.
> Ciekawe skąd by się wziął tam ten potężny budżet, jakim dysponuje rząd USA- na
> obronę, badania naukowe, szkolnictwo. Pełno ulg podatkowych, ich spis zajmuje
> ok. 1000 stron (można pobrać w ambasadzie amerykańskiej).
> Przy okazji: w stanach dyskusja o obniżeniu podatków (ale nie do liniowego)
> zaczeła sie dopiero teraz, gdy Clinton doprowadził do likwidacji potężnego
> deficytu budżetowego.

Tak to juz jest: Clinton doprowadzil do podwyzki podatkow co doprowadzilo do
wzrostu dochodow, gospodarka to wytrzymala m.in. dlatego ze Clinton trafil akurat
na czasy hossy wywolanej "new economy". lecz teraz gdy Clinton ustepowal a hossa
zwiazana z nowa ekonomia skonczyla sie, gospodarka USA znalazla sie nagle na
skraju recesji i dlatego gdy wygral Bush....

> Amerykanie zastanawiają się, czy zmniejszyć teraz
> podatki, czy przeznaczyć pieniądze na edukację.

...amerykanie zmniejszyli podatki.

> Bo poziom edukacji w USA jest
> fatalny. Tylko imigracja wykształconych ludzi z zachodu ich ratuje. Ew. jadą do
> USA robić doktorat, bo tylko studia doktoranckie i laboratoria są na wysokim
> poziomie. Edukacja poniżej tego szczebla jest fatalna, mimo takich podatków w
> USA.

ano wlasnie a wiesz dlaczego? bo szkolnictwo nizszego szczebla jest panstwowe

a zreszta i tak USA sa najwieksza potega gospodarcza, militarna, naukowa... na
swiecie :)) Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Samoobrona chce systemu prezydenckiego
Jestem rozczarowany. Oczekiwalem conajmniej 75% stawki podatku dochodowego dla tych ktorzy w miesiacu maja wyzszy dochod, niz ich pracownicy zarabiaja
przez cale zycie. Uwazam ze i 95% nie byloby za duzo dla tych czlonkow kapitalistycznej nomenklatury, ktorzy doprowadzaja firmy do ruiny i na odchodne kasuja
kilkanascie (lub nawet kilkadziesiat - patrz sprawa ABB) milionow dolarow. W Polsce juz tez to mamy - jestesmy postepowi i otwarci na reformy idace z zachodu.
Moze Samoobrona jeszcze zmieni zdanie i podwyzszy stawki, ale tak czy inaczej bede na nia glosowal. Nie mam innego wyjscia. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Belka: nie dla poparcia za ustępstwa
Kiedy???!!!
Jak w 1993 doszlo do wladzy, to podnioslo (!) stawki podatku dochodowego!!!
Jak w 2001 doszlo do wladzy, to nie dosc, ze pozamrazalo progi, to jeszcze
opodatkowalo oprocentowanie oszczednosci!!!
Gdzie to obnizenie podatkow??? Inaczej mowiac: co ty, kurna, pieprzysz??? Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Musimy odzyskać polskość banków !!!!!!!!
Musimy odzyskać polskość banków !!!!!!!!
Rządząca naszym krajem grupa obcych pachołków wyprzedała polskie banki w
obce ręce. Co zrobić aby je odzyskać ?????

1) NBP powinien zbierać depozyty od ludności

2) Banki z udziałem większościowym udziałem kapitału obcego opodatkować
wyższą stawkę podatku dochodowego

3) OPodatkować supermarkety od obrotu i wprowadzić podatek importowy. Za
uzyskane wpływu utworzyć fundusz państwowy mający jeden cel: wykupywać na
WGPW akcje banków przejętych przez obcych aby nad nimi kontrole przejął
naród polski Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Musimy odzyskać polskość banków !!!!!!!!
Argentyna tez ma narodowe banki. Nie ma forsy.
Kapital was nie potrzebuje tak jak wy potrzebujecie kapital. To bedzie
jednorazowa operacja, a potem BANKRUCJA NARODOWA.
lepper55 napisał(a):

> Rządząca naszym krajem grupa obcych pachołków wyprzedała polskie banki w
> obce ręce. Co zrobić aby je odzyskać ?????
>
> 1) NBP powinien zbierać depozyty od ludności
>
> 2) Banki z udziałem większościowym udziałem kapitału obcego opodatkować
> wyższą stawkę podatku dochodowego
>
> 3) OPodatkować supermarkety od obrotu i wprowadzić podatek importowy. Za
> uzyskane wpływu utworzyć fundusz państwowy mający jeden cel: wykupywać na
> WGPW akcje banków przejętych przez obcych aby nad nimi kontrole przejął
> naród polski
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: UW: Rokita i Kaczyński to populiści
Jestem za, a nawet przeciw

Przewodniczący Uniii Wolności Władysłałw Frasyniuk określił jako "myślenie
bolszewickie" propozycję konfiskowania majątków polityków, którzy nie
potrafiliby udowodnić, że zostały zdobyte legalna drogą. "Tego typu hasła
przypominają czasy Rewolucji Październikowej" - dodał Frasyniuk.

**************************************

Macie rację Frasyniuk.
Żyjemy w państwie prawa i będziemy stosować metody prawne, a nie bolszewickie.

Wierzymy politykom, że nieudokumentowane dochody polityków pochodzą z darowizn
lub znalezienia skarbu.

I nie chcemy stawiać ich w niezręcznej sytuacji, bo jeszcze ktoś pomyśli, że kradną.

Wystarczy, że od tych darów losu zapłacą podatek.

Sądzę więc, że wobec 50% stawki podatku dochodowego od osób fizycznych, które
dokumenty na swe wysokie gaże mają, stawka 80% przy braku dokumentów będzie w
sam raz.


Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Jan Kulczyk nie stawił się przed komisją
spalmy na stosie....
spalmy na stosie wszystkich Kulczyków i Gudzowatych, a po co nam oni będziemy
mieli uczciwą równą biedę. Wprawdzie bieda uczciwości nie sprzyja, ale tym
będziemy się martwić jak to Polacy po szkodzie. Dziwi mnie durnota naszych
parlamentarzystów wywołujących nagonki na jedynych ludzi, którzy potrafią w tym
kraju zarabiać pieniądze, dając miejsca pracy, płacącym ogromne sumy do
budżetu. Wprowadźmy 100% stawki podatku dochodowego, a potem wypowiedzmy wojnę
Chinom (a co nas nie stać), urrrra chej kto Polak na bagnety.
Smutna pointa - głupi ten naród, który pozwala "sr.." na ręce go karmiące. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Centrum nie chce głosować
W artykule napisano prawdę. Jestem człowiekiem o poglądach liberalnych, zarówno
w wymiarze ekonomicznym, jak i - powiedzmy - społecznym. I nie mam na kogo
głosować. W wyborach do Europarlamentu w akcie desperacji zagłosowałem na PO,
choć to był głos na Piskorskiego (w Warszawie). Ale Platforma to dziś jest
partia, która jedyna ma odwagę nie poprzeć 50% stawki podatku dochodowego (co
jej się chwali), ale jest to też partia, która ustami p. Rokity i nie tylko
staje się coraz bardziej radykalna i włącza się w licytację z PiS i LPR, kto
będzie radykalniejszy. I ta ewolucja PO, w połączeniu z jej konserwatywnymi
poglądami na kwestie społeczne, sprawia, że to już nie jest partia dla mnie.
Na "borówki" nie nabiorę się, bo pamiętam, skąd pochodzą. UP - to samo, a poza
tym z poglądami ekonomicznymi tej partii zupełnie mi nie po drodze. Zostaje
Unia Wolności, która jednak w sondażach nie istnieje, a w mediach też nie za
bardzo. I na kogo ma głosować ktoś, kto jest za naprawą państwa, ale w
granicach istniejącego prawa (bez rewolucyjnych propozycji Kaczyńskiego) i ma
ogólnie liberalne poglądy ??? Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Most aresztowany
konstytucje w zakresie rownego dostepu do towaru
roznych podmiotow gospodarczych
nie mowiac o mozliwych patologiach w takich uslugach
jak zwiekszona liczba oszustw, nie wykonania uslugi zgodnie z zamowieniem
itp
to sie nadaje do TK a nie 50% stawka podatku dochodowego dla biurwokracji
urzedniczej (tak bolszewicki rzad za pieniadze podatnikow dba o swoje interesy)
ty oszczedzasz, wykonujesz sam roboty placisz 22% vatu
a biurwa o dwoch lewych rekach i koslawym umysle najmuje i ma oszczednosc
15%
a ciebie podatkuja oczywiscie od twojej pracy na wlasny uzytek
co bylo celem takich uregulowan podatkowych

biurwa nie bedzie miala klopotow z sadem w skazaniu ewentualnych oszustow bo
tam pracuja jej krewniacy- biurwy sadowe
ty bedziesz tracil czas i pieniadze na rozprawach
a w koncu i tak przegrasz gdy oszust majac twoje pieniadze
zaplaci wieksza lapowke

wiec kolego dobrze pomysl zanim: nie pojdziesz wybierac
a jak pojdziesz dobrze pomysl czy wybierasz wlazacych w tylek bogatym
czy takich ktorzy chronia twoj tylek przed takimi dobroczyncami od likwidowania
50% podatku dochodowego


Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Kaczyński: poprę Tuska w drugiej turze, jeśli b...
KOMU TUSK I PO ZROBI DOBRZE ?
Po wyborach parlamentarnych Platforma Obywatelska szykuje prezent dla grupy
najzamożniejszych Polaków w postaci 5 mld 800 mln zł. Tyle bowiem szacunkowo
zaoszczędzi 270 tys. obywateli płacących obecnie najwyższą stawkę podatku
dochodowego po wprowadzeniu czołowego postulatu PO – podatku liniowego. Z
prezentu skorzystają zresztą sami ludzie Platformy, wśród których nie brakuje
milionerów i ludzi wielkiego kapitału.
Ostatnio do partii Donalda Tuska i Jana Rokity zapisał się 48. na liście stu
najbogatszych Polaków tygodnika „Wprost” –ęJanusz Palikot, który ma być
lokomotywą lubelskiej listy PO do Sejmu. Palikot to potentat w branży
gorzelnianej. Jego majątek szacuje się na 330 mln zł, a przychody jego firm –
na ok. 900 mln zł rocznie.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Kaczyński: poprę Tuska w drugiej turze, jeśli b...
jacek3142 napisał:

> Po wyborach parlamentarnych Platforma Obywatelska szykuje prezent dla grupy
> najzamożniejszych Polaków w postaci 5 mld 800 mln zł. Tyle bowiem szacunkowo
> zaoszczędzi 270 tys. obywateli płacących obecnie najwyższą stawkę podatku
> dochodowego po wprowadzeniu czołowego postulatu PO – podatku liniowego. Z
>
> prezentu skorzystają zresztą sami ludzie Platformy, wśród których nie brakuje
> milionerów i ludzi wielkiego kapitału.
> Ostatnio do partii Donalda Tuska i Jana Rokity zapisał się 48. na liście stu
> najbogatszych Polaków tygodnika „Wprost” –ęJanusz Palikot, kt
> óry ma być
> lokomotywą lubelskiej listy PO do Sejmu. Palikot to potentat w branży
> gorzelnianej. Jego majątek szacuje się na 330 mln zł, a przychody jego firm 
> 211;
> na ok. 900 mln zł rocznie.

O co ci wlasciwie chodzi?
Zalisz sie czy placzesz? Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Awantura o Kulczyka w reklamówce PiS-u
palestrina2005 napisał:

> Mówiłem tu o podatku dla osób fizycznych. Mój porzedmówca mówił że jak PiS
> dojdzie do władzy to zarządzi 50% podatek. Jest to demagogia i zupełna bzdura.

Jezeli to ja byłem tym przedmówcą, to protestuję. Nie jest to żadna demagogia
ani bzdura - nie dalej jak rok temu, podczas ożywionej dyskusji na temat
wprowadzenia dodatkowej, 50% stawki podatku dochodowego dla najlepiej
zarabiających, jeden z Kaczorów (nie pamiętam już który, ale to w sumie wsio
ryba) w wywiadzie radiowym powiedział wyraźnie, że taki podatek jest konieczny.
A że do kampanii wyborczej było jeszcze daleko, więc tę wypowiedź w tym czasie
należało potraktować poważnie.
Kaczory niestety tylko mają się za prawicowców - w aspekcie ekonomicznym to
niestety lewactwo czystej wody...

> A poza tym dlaczego SLD i Cimoszenko nie dbają o drobnych przedsiębiorców.
> Przecież to oni w dużej mierze odpowiadają za wzrost gospodarczy.

No - to pytanie pozostawiam bez odpowiedzi, bo w ten sam sposób X lat temu
pytałem, jak byłem mały: "A poza tym dlaczego u nas jest gorzej niż w RFN,
skoro nasz ustrój jest lepszy?" Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Niektórzy krytykują PO że słabo w 100 dniach
Ja bym tak marzył:) o Polsce w której liberalna pro-wolnorynkowa opozycja PO
(skoro już jest poza rządem, bo myslałem że PiS się zajmie czyszczeniem, a PO
gospodarzeniem) otóz o Polsce w której liberalna opozycja PO 3x15% (potem 3 x
16%:) przypomina wciąz rządącej partii że wygrała z programem, w którym było
zapisane -

1/zniesienie podatku od zyskow kapitałowych (tzw. p. Belki)
2/ max stawka podatku dochodowego od osób fiz 30 czy 32%

Zamiast tego mamy walkę PO o becikowe...to rozczarowuje... Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Podatki nie zadowalają - min. Gilowska z PiS
Podatki nie zadowalają - min. Gilowska z PiS
Zmniejszenie - fakt że idiotycznego - haraczu na renty (idiotycznego bo duzy
odsetek bioracych renty w tym Kraju to złodzieje) i drobna korekta progów to
mało, mało.

Podatek od zyskow kapitalowych zero oraz dwie, niższe niz obecnie stawki
podatku dochodowego to podstawa.

PiS i pani Minister mówią że becikowe, polityka prorodzinna zbyt wiele
kosztują by można było już od 2007r. coś więcej w podatkach poprawić. Otóż -
becikowe...................W programie PiS na pierwszym miejscu była troska o
dzieci już żyjąca a niedożywione. Zamiast tam w pierwszej kolejności
skierować grube miliony (na dożywianie dzieci), skierowano je na...becikowe
dla jeszcze nie narodzonych. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Reforma finansów obniżka kosztów, podatków
W poprzednim sejmie umoczeńcy z PiSu głosowali
za 50% stawką podatku dochodowego oraz wcześniejszymi emeryturami górniczymi. Za czasów AWSu (p)osłowie związkowego skrzydła tego ugrupowania (obecnie w PiS) wprowadzili najbardziej restrykcyjny kodeks pracy, który w połączeniu z deficytem spowodował gwałtowny wzrost bezrobocia. Ci sami (p)osłowie zablokowali wcześniej powstanie prywatnych kas chorych co raz na zawsze zlikwidowałoby problemy służby zdrowia, ci sami nie zgodzili się na likwidację ZUSu.

W znacznej więc mierze PiS musi po prostu naprawić to co wcześniej zepsuł.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: List do pajaca Jan Nowickiego.
No dobrze, wytykasz mu hipokryzję i być może masz rację(moja wiedza w temacie
nie jest zbyt duża, więc się nie wypowiadam). Ale co z marnością obecnego rządu?
Bo jak widzę, to mimo wszystko jednak ten temat postanowiłeś wygodnie przemilczeć.

Artykuł Nowickiego sprawia wrażenie dość nieprzemyślanego, ale nie znaczy to, że
wszystko jest w porządku(sporo w Twoim liście "ad personam"). Cytując to, co
wcześniej mówiłeś o motywach swojego popracia dla PiS, mógłbym dodać, że nie
widzisz, iż ekipa sprzątająca, którą wynająłeś do swojego domu wlecze się jak
cholera, rozsiadła się na środku dużego pokoju, wyciągnęła flaszkę i zaczęła
grać w karty. Przy tak "imponującym" tempie, to choćby kwestia dwóch stawek
podatku dochodowego pojawi się gdzieś tak koło 2020.

Kwestię takiej sobie estetyki świadomie pomijam jako trzeciorzędną.

> Nawet nie mam zamiaru pisać o czasach wolnej Polski.

No tu generalnie zgoda.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Podatki: Polska - 42%, Irlandia - 8%
Głupie moj niemal ucieszny :)
mozesz wskazać odnośny passus, gdziej a twierdze lub chocby zgadzam sie z
twierdzeniem, ze irlandia zabiera 8% dochodu obywatela w formie obciążen
podatkowych? :))))
A to ze nie rozumiesz ze % udzial dochodów z podatków w dochodach budżetu i
stawki podatku dochodowego od osób fizycznych to nie to samo, to juz doprawdy
nie moja wina :)


Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Podatki: Polska - 42%, Irlandia - 8%
> mozesz wskazać odnośny passus, gdziej a twierdze lub chocby zgadzam sie z
> twierdzeniem, ze irlandia zabiera 8% dochodu obywatela w formie obciążen
> podatkowych? :))))

Nigdzie tak nie napisałem, jeśli tak, to przepraszam:)

> A to ze nie rozumiesz ze % udzial dochodów z podatków w dochodach budżetu i
> stawki podatku dochodowego od osób fizycznych to nie to samo, to juz doprawdy
> nie moja wina :)

Ja tylko sugeruje Ezomirowi, że przy takich stawkach PIT i VAT (a przecież są
jeszcze inne podatki) jest to NIEMOZLIWE, by państwo zabierało 8%.



Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: CBOS: 30 proc. poparcie dla SLD, 13 proc. - dla...
Gość portalu: biznesmen napisał(a):

> Z mojego punktu widzenia najlepszy bylby skrajny
> kapitalizm. Im mniejsze podatki a co za tym idzie mniejsze
> swiadczenia socjalne tym lepiej. Mozna by spytac dlaczego nie
> glosuje na PO. Moim zdaniem w tej partii jest najwieksza
> korupcja z SLD, PO, PIS, UW juz o AWS nie wspominajac. PIS to
> dla mnie grupa oszolomow i demagogow wiec zostaje tylko SLD i UW.

czy ty biznesmenie naprawde jestes taki glupi - czy tylko na chwile?
od 1989 roku nie bylo w Polsce rzadu, ktory w sposob tak beszczelny narzuca (lub probuje narzucac) kolejne obciazenia na
podatnikow (zamrozenie stawek podatku dochodowego, zwiekszenie skladki zdrowotnej, podatek od oszczednosci, winiety,
likwidacja ulgi za odplatne leczenie - ze wymienie te nabardziej dotkliwe). wiec albo wazne sa dla ciebie niskie podatki i mniejsze
wydatki socjalne budzetu - albo korupcja/oszolomstwo/demagogia - zdecyduj sie. postawe SLD w sprawie podatkow wszyscy
podatnicy wlasnie odczuwamy - to kwestie korupcji/oszolomstwa/demagogii w wykonanie SLD powoli poznajemy - patrz RywinGate Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: PiS jak wino, coca-cola jak PO?
Mój portfel mówi mi, że zmniejszenie składki rentowej coś mu jednak dało :)

No cóż, każda obniżka obciążeń podatkowych, czy parapodatkowych szkodzi
budżetowi, styczniowa obniżka stawek podatku dochodowego również nie będzie
obojętna.

Czy przypadkiem Ci sami ekonomiści nie rozpaczali wcześniej nad horrendalną
wysokością pozapłacowych obciążeń wynagrodzeń? Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Gigantyczne duńskie podatki od aut - zgodne z u...
CZERWONA HOLOTA RZADZI UE...
Porownanie: podatek VAT (lub od sprzedazy) - Dania 25%, USA 0-7%;
maksymalna stawka podatku dochodowego - Dania 59%, USA 35%;
podatek od nowego samochodu - Dania 180%, USA 15%; ubezpieczenie
emerytalne - Dania 30% (obowiazkowe), USA 7.65% (nieobowiazkowe).
Dania jest srednim krajem UE, w Szwecji i Holandii obciazenia sa
srednio jeszcze wyzsze. Ale idioci z polskich "elit" wola
wstapic do UE (zamiast tylko do EOG jak np. Szwajcaria), a nie
do NAFTA czy grupy Cairns... Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Gigantyczne duńskie podatki od aut - zgodne z u...
Maksymalna stawka podatku dochodowego - Dania 59%, USA 35%;

Dziecko, sprawdz dane jesli probujesz je uzyc jako argument.
Jesli chodzi o maks. stawke podatku dochodowego, to w przypadku
USA nie jest to 35 a ponad 38% podatku federalnego + x% podatku
stanowego.

Dla przykladu, jesli mieszkasz w Kaliforni, to twoj maksymalny
podatek dochodowy (za 2002) wyniesie 47,9%.

Dodaj do tego fakt, ze ten podatek nawet ci nie zapewnia
bezplatnej opieki medycznej. Nie placi rowniez na policje, straz
pozarna czy pogotowie, ktore jest oplacana z podatku od
nieruchomosci, ktory np w Polsce praktycznie nie istnieje.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: W 2003 roku we Włoszech też będzie abolicja pod...
Gość portalu: zib napisał(a):

> 50% podatku abolicyjnego to rozumiem.

Zib, czytaj uważnie - 50% należnej stawki podatku dochodowego

Czyli co kilka lat abolicja dla tych co grzeszą ale mają
poczucie wizy.

A w nagrodę, że tak skutecznie robili w jajo fiskusa - o połowę
mniejsze podatki.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Gospodarka według PO-PSL
Nie warto umierać za podatek liniowy
byłby dobry, ale jesli zrobią oprócz 15% jeszcze np 25-30 dla bardzo dużo
zarabiających nic się nie stanie, łatwiej będzie to sprzedać opinii i prezio z
pisem nie będą mogli skrzeczeć. Dużo ważniejsze jest uproszczenie procedur,
zmniejszenie innych obciążeń lub ich likwidacja. To jest dla gospodarki duuużo
ważniejsze niż to czy będzie 1 czy 2 stawki podatku dochodowego. Ważne, żeby
obinżać CIT.
Z tego artykułu wynika, że w większości kwestii powinni się dogadać.
Co prawda uważam psl za partię mało sensowną, nie wychodziły z niąkoalicję, ale
pmiętajmy że generalnie te koalicje były z lewicą. Może z PO pójdzie im lepiej.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Bury o spotkaniu Pawlak-Tusk: Ustalono 80 proc....
Zniesienie podatku Belki ewidentnie sprawi że żyło sie bedzie lepiej
milionom milionom oszczędzających w funduszach inwestycyjnych i
bankach

Natomiast jedna stawka podatku dochodowego ewidentnie pogorszy
samopoczucie milionów ponieważ - bardzo znana prawidłowość z zakresu
psychologii społecznej - ludzie bardziej interesują się relacją
swoich zarobow (netto) do zarobków sąsiadów niż bezwględną ich
wielkością Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Lucjan Karasiewicz wystąpił z PiS-u
> > I wisi mi jakis papież. A Jaroslaw Kaczynski nie tylko nie
> zeszamcil sie rzadza
> > ale jeszcze pokazal jakim sprawnym jest politykiem realizujac
> wybporcze
> > obietnice chociaz mial bardzo ciezka sytuacje w sjemie i z mediami
>
> tak tak zrealizował 3 miliony mieszkań. Jedyne co mu się udało to
> zlikwidować wsi (zastąpił go harcerzami macierewicza) i zniewolenie
> wszystkich publicznych jednostek.
.

Zrealizowal wiele obietnic
1. Obnizenie stawek podatku dochodowego do 18 i 32 % (wchodzi od 2009)
2. Wprowadzili obiecana ulge na dzieci
3. Obnizyli skladke rentowa (wiecej pieniedzy w kieszeniach Polakow)
4. Obnizyli akcyze na paliwo (o 25 gr na litr)

i wiele innych

> PS. po co ja gadam z kretynami?? ;-)

sam jestes kretyn

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Paryż chce ujednolicać podatki w UE
wskazuje to na to,że nie masz pojęcia o czym mówisz.
W Polsce,mimo że stawki podatku dochodowego są i były niższe niż w
RFN, firma może płacić dużo wyższe podatki.
Jest wiele wydatków, które w RFN są wliczane w koszty uzyskania
przychodów i pomniejszają podstawę opodatkowania, a w Polsce nie.
Ale żeby się wypowiadać,należy mieć w tej materii trochę wiedzy, a
nie rzucać hasełka rodem z epoki ZSRR. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Posłowie rozpoczęli obrady od kłótni
maciek9192 napisał:

> Czeski parlament zatwierdził wprowadzenie od 2008 r. podatku
> liniowego.
> Jedna stawka podatku dochodowego od osób fizycznych na poziomie 15%.
>
> Krowy doić!

A u nas "ciemny lud" głosuje za solidarnym państwem, które kroi wszystkich
prawie solidarnie - "prawie", bo polityków i urzędasów jakby znacząco mniej. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Wywiad z 2001 roku zaszkodzi Obamie?
Cóż, bo stawki podatkowe w PL
są znacznie wyższe niż w Irlandii i jedne z najwyższych w Europie. W każdym
razie opodatkowanie płac. Problem polega na tym, że ignorant Sierakowski nie
rozumie, że maksymalne stawki podatku dochodowego i problem obciążeń fiskalnych
to zupełnie nie to samo. Innymi słowy tak jak i ty nie rozumie o czy mówi
Gwiazdowski. Cóż, zapewne podobnie jak większość społeczeństwa, która nie
rozumie wiadomości w TV. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Wywiad z 2001 roku zaszkodzi Obamie?
Obciążenia podatkowe w Irlandii są znacznie
niższe niż w PL. Mądrale z KP a ty za nimi powtarzacie banialuki. Znam
system podatkowy w Irlandii ze względu na moją pracę i zapewniam, że wiem co
piszę. Maksymalne stawki podatku dochodowego to małe piwo. A co z kwotami
wolnymi? CO z podatkiem socjalnym (w Polsce zwanym "składką ZUS"? O tym Mr
Sierakowski i jego wielbiciele już nie wiedzą. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Najnowszy spot PiS: Trzy kobiety i Kaczyński
Najnowszy spot PiS: Trzy kobiety i Kaczyński
za ostatnich rządów SLD powstało prawie 2 mln miejsc pracy, z Unii pozyskano
60 mld zł, stawka podatku dochodowego dla osób prawnych spadła z 27% na 19%.
Tusk rządzi od roku, zmniejszył stawkę podatku z 19 na 18%, uzyskał od unii 60
mld ale EURO, już w tej chwli mamy podpisane umowy na prawie 6 mld EURO czyli
24 mld PLN.
Kiepsko PiS wypada w tel wyliczance Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Wyróżnienia "Polityki": nagrodzeni i... skarcen...
Pare przykladow z brzegu co zrobili:
-obnizeniu stawek podatku dochodowego na 18 i 32
-obnizenie skladki rentowej
-wprowadzenie ulgi na dzieci

Co oznacza wiecej kasy w kieszeniach podatnikow, wiekszy wzrost gospodarczy itd.
Palikot poki co nie zrobil nic, a minelo juz tyle samo czasu.
Dobra musze isc spac, jutro do szkoly :) I czekam na laptopa od Tuska, bo
obiecal i cos nie daje jak dotad :D Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Gorący dzień w Sejmie - relacja na żywo
konrad.ludwik02 napisał:
> Dlaczego Pan Prezydent nie oponował, kiedy rząd p. Tuska
zlikwidował najwyższy próg podatkowy

"Rząd p. Tuska" nie ma z tym nic wspólnego.
Nawyższy próg podatkowy zlikwidował rząd PiS. Fragment komunikatu MF
z 31.03.2006:
"Ministerstwo Finansów proponuje, aby dwie stawki podatku
dochodowego od osób fizycznych (PIT) na poziomie 18% i 32% zostały
wprowadzone od 2009 roku".
Powyższe zostało uchwalone przez Sejm RP w Ustawie z dn. 16
listopada 2006r. (Dz.U. Nr 217; poz. 1588). W roku 2006 rządził
PiS
. PiSowski prezydent miałby wetować PiSowską ustawę?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Nędza merytoryczna dotarła na Bankier.pl -E.Szweda
Panu Emilowi wychodzi, że średnio warszawiak zarabia 5200 brutto. To
chyba prawie 1000 zł więcej niż podaje GUS. Może on liczył średnią ze
swojego własnego otoczenia?

Poza tym jaki jest sens liczenia płac brutto skoro w każdym kraju są
inne stawki podatku dochodowego, VAT (w Polsce mamy jeden z wyższych)
i inne cuda.

Mieszkania są przewartościowane, to chyba wie każdy. Lepiej zróbcie
analizy o złodziejskich marżach deweloperów czy też warunków
kredytowych Polaków i obywateli zachodnich krajów. To dopiero by
wyszły ciekawe dane. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pawlak: rząd powinien pomagać klientom w zdobyc...
Zgadzam się! ale tylko rolnikom!
Urealnijmy ten świetny pomysł! Rolnikom trzeba pomóc! Dopłaćmy im do mieszkań. Zaniedbaliśmy tę sferę. Dopłacamy do paliwa. Do nawozów. Do uprawiania. Do nieuprawiania. Do rent i emerytur. Dopłaćmy jeszcze do mieszkań (domów). No i nie podnośmy rolnikom stawki podatku dochodowego. Stawka ZERO nie jest zbyt wygórowana. Rolnicy się właściwie zgadzają na taka stawkę, jednak SPRAWIEDLIWE jest aby mieli ulgi podatkowe jak "zwykli, dorośli ludzie". To znaczy jeśli miastowy podatnik ma odliczenie, to wiejski NIEpodatnik powinien dostać równowartość. Od pielęgniarki, bo te maja za dobrze! Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Deweloperzy bankrutują i proszą rząd o pomoc
Deweloperzy bankrutują i proszą rząd o pomoc
W sądach znajduje się ponad 100 wniosków o otwarcie postępowań upadłościowych
firm deweloperskich - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Deweloperzy nie mogąc dostać kredytu z banku, opóźniają płatności generalnym
wykonawcom, a ci z kolei nie płacą w terminie podwykonawcom, którymi są
zazwyczaj małe firmy.

Zdaniem ekspertów to dopiero początek nadciągającego kryzysu.

Branża deweloperska sama sobie nie poradzi, dlatego w liście do premiera prosi
o pomoc proponując m.in. obniżenie stawki VAT od materiałów i usług
budowlanych z 22 do 18 proc. i specjalną, obniżoną stawkę podatku dochodowego
od firm zajmujących się budownictwem mieszkaniowym.

Zmiany te mogą powstrzymać falę bankructw.

biznes.onet.pl/0,1885153,wiadomosci.html Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: watpliwosci laika :/
Tu jest super strona dla prowadzących handel w sieci:

www.ehandel.pit.pl/pages/i/929.php
Tam znajdziesz właściwie wszystko, więc odpowiadam z grubsza:

> 1. jesli dolicze koszty przesylki do ceny za ksiazke i umieszcze to pod jedna
> pozycja to wszystko bedzie opodatkowane 3% ?

Skąd Ci się wzieły te 3%? Nie mieszasz aby ryczałtowej stawki podatku dochodowego z VAT?

- kasy fiskalnej nie musisz mieć dopóki nie przekroczysz limitu obrotów (dla roku rozpoczęcia działalności jest to 20 000, a dla kolejnego 40 000)
- jeżeli przekroczysz limit, to możesz się obejść bez kasy, ale tylko przy wpłatach przelewem bankowym i przesyłkach pocztowych "za pobraniem"; nie wolno Ci natomiast przyjmować wpłat gotówkowych ani - uwaga! - płatności kartą.
- jeśli już "dorobisz się" kasy, paragon dołączasz do wysyłanego towaru

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Liniowy PIT kusi przedsiębiorców
> i tutaj chcialbym zasugerowac obnizenie podatkow do 3 % (o kolejne 16) co
> powinno dac wzrost na poziomie 3%.

Chyba niewiele zrozumiałeś, stąd te mało błyskotliwe przytyki. Jest bardzo
proste i obrazowe wyjaśnienie. Jeżeli zrobić wykres zależności wpływów do
budżetu (oś Y) od stawki podatku dochodowego (oś X) to zaczyna się on od zera -
zero wpływów przy zerowej stawce, i kończy się na zerze - zero wpływów przy
100% stawce, bo wtedy nikt nie pracuje. Skoro jednak pomiędzy tymi wartościami
brzegowymi COŚ jest, to mamy funkcję, która ma w jakimś punkcie maksimum i cały
problem to znaleźć się jak najbliżej niego, bo interesuje nas maksymalizacja
wpływów do budżetu państwa. Jeżeli mamy stawkę zbyt niską to po podniesieniu
jej wpływy wzrosną, jeśli mamy zbyt wysoką to wpływy wzrosną po jej OBNIŻENIU.
Ponieważ mamy w Polsce do czynienia z tym ostatnim zjawiskiem (wzrost wpływów
podatkowych po obniżeniu stawki) oznacza to, że stawki podatkowe są zbyt
wysokie i biedni dokręcając śrubę bogatym działają na _własną_ szkodę.
Obserwacje empiryczne wskazują, że maksimum efektywności stawki podatkowej
mieści się pomiędzy 10 a 20%. Pytanie za 5 punktów: kto proponował stawkę
podatkową 15%?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Polska rajem podatkowym?
Podatki bezposrednie (dochodowe) to nie wszystko ile mamy przeciez podatkow
posrednich (jak VAT) . Zerowa stawka podatku dochodowego jest swietnym
pomyslem! Gospodarka ruszyla by od razu z kopyta. Panstowo nie mailo by tyle
kasy na rozdawnictwo - gruntowne zmiejszenie korupcji.... w zasadzie nie widze
minusow :-)

TReneR Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Firmy nie stracą na stratach?
Mozna nadal. Ale wlasnie o to chodzi, zeby nowy system podatkowy pozostawial
decyzje podatnikowi, co chce robic - czy konsumowac (np. przejadac pieniadze
mini-firmy z rodzina na wakacjach), czy inwestowac. W pierwszym przypadku jest
to dzialanie zmierzajace wylacznie to obnizenia efektywnej stawki podatku
dochodowego, ale wlasnie wtedy urzad skarbowy moze zainteresowac sie poziomem
wydatkow (kosztow) delikwenta i sprawdzic, czy zostaly prawidlowo zaksiegowane.
Np. nie da sie przejechac setek tysiecy kilomentrow prowadzac uslugi
stomatologiczne, chyba, ze jezdzi sie leczyc tubylcow w dzungli. W normalnych
krajach dzialaja systemy komputerowe, ktore spasowuja dane z roznych zrodel i
wylapuja anomalie podatkowe - podatnikow, z ktorych sprawdza sie kilka procent
i to juz wystarczy, bo inni zaczynaja dostrzegac ryzyko wpadki. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Z podatkiem Belki aż do śmierci
W Afryce nie ma podatkow.
Moj bank w Szwajcarii od wszystkich zyskow kapitalowych odciaga Quellensteuer,
jest to maksymalna stawka podatku dochodowego. Te pieniadze rozliczam w
oswiadczaniu podatkowym. Placi sie tez podatek od majatku z wyjatkiem bizuterii,
a wiec akcje, nieruchomosci, zloto, gotowka w banku i w domu, obrazy (jako
lokata kapitalowa) i wszystko inne. W Niemczech tez placi sie podatek od
dochodow kapitalowych. Nie wiem jak to wyglada w innych krajach Europy Zach. ale
przypuszam ze podobnie. Jezeli nie chcecie placic podatkow proponuje wyjazd do
Afryki. Tam sa kraje gdzie nie trzeba placic podatkow, a nawet wiecej sa tam
rejony gdzie nie istnieje zadne panstwo ktore bedzie Was okradac.
Czekam na posty potepiajace te straszliwe komunistyczne wymysly w Szwajcarii. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Fiskus liczy na 1 mld zł z nowego podatku od aut
Strrrrasznie preferencyjne te stawki. Promocja?
Za Chryslera 3,3 z 91-2 zaplacilbym 13200 PLN podatku. To wiecej niz kosztuje kupno+sprowadzenie. Znowu Państwo dorzuca 50% swojego haraczu. Pewnie to ta niedoszła stawka podatku dochodowego.

BTW: Czy ktos wie czy/jak mozna zarejestrowac autko w innym kraju (a po PL jezdzic na zasadzie "Zielonej Karty"? Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Bogacz po polsku
Niestety, muszę cię rozczarować.

> Wreszcie bogaci w USA placa duzo nizsze podatki, niz ci u nas

Stawki podatku dochodowego w USA są znacznie wyższe niż w PL (po zmianach). W
przypadku PIT najwyższa to 35%. Podobnie jest w przypadku podatku
korporacyjnego. Oczywiście paleta ulg i odliczeń jest znacznie większa niż u
nas, więc może się zdarzyć, że w indywidualnym przypadku ktoś może zapłacić
mniej. No i naturalnie nie mówimy o oszustach wyprowadzających pieniądze do
"rajów podatkowych".

Ciekawostka - najniższa stawka podatku w Stanach to 10% PIT i 15% CIT. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Balcerowicz krytycznie o nowelizacji budżetu
Kolejny mitoman widze. Pewnie też powtarzasz za swoimi idolami hasło "uproszczenia podatków"?! Otóż w Luxemburgu jest 17 stawek podatku dochodowego i 3 CITu ! A Polsce wciąż słychać że podatki trzeba uprościć! A Polacy to debile jacyś? Jeśli chodzi o kwotęwolną od podatku to dla klasy 1 (a są trzy) wynosi 10 335 euro, natomiast dla dwóch pozostałych 20 670 euro. Z tym że oprócz podatku i tzw. składek zdrowotnych ( składki na ubezpieczenie zarówno po stronie pracownika, jak i pracodawcy wynoszą 13 proc. w przypadku pracowników fizycznych oraz 10,80 proc. w pozostałych przypadkach, natomiast osób prowadzących własną działalność gospodarczą 21,60 proc.) płaci się jeszcze 2,5-proc. obliczonego podatku dochodowego na rzecz funduszu dla bezrobotnych. Ponadto podmioty gospodarcze są opodatkowane podatkiem lokalnym , którego średnia wysokość wynosi 7,5 proc. podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym. VAT wynosi 15% (niektóre towary objęte są niższym vatem). Prowadzenie działalności w pewnych gałęziach gospodarki wymagać może uzyskania odpowiedniego pozwolenia (a więc również jest koncesyjność). To tak na początek jak przetrawisz te wiadomości to pogadamy dalej. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Obama uratuje amerykańską gospodarkę?
"Zgodnie z postulatami Obamy stawki podatku dochodowego miałyby
zostać zwiększone z 33 i 35 proc. do 36 i 39,6 proc. "

Gdyby mu się to udało, to po dodaniu do podatku federalnego podatków
stanowych, to USA miałoby chyba najwyższe stawki podatkowe na
świecie, które nawet nie zapewniają powszechnej służby zdrowia czy
szkolnictwa wyższego (rok na uniwersytecie w USA to opłata rzędu 20
tyś. dolców).

Np w Kaliforni górna stawka by wynosiła 48,9% (9,3% podatku
stanowego w Kaliforni zaczyna się gdy dochód przekroczy niewiele
ponad 40 tyś).

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jakub791.xlx.pl



  • Strona 1 z 4 • Wyszukano 267 rezultatw • 1, 2, 3, 4  

    Powered by WordPress dla [Wywiadowka]. Design by Free WordPress Themes.