Ogldasz odpowiedzi wyszukane dla hasa: Stadion Zagłębia Lubin
Temat: Wasze ulubione stadiony zarówno polskie jak i zagraniczne...
TOP 5 Świat
1. Camp Nou
2. Estadio da Luz
3. Old Trafford
4. Signal Iduna Park
5. Anfield Road
TOP 5 Polska
1. Stadion Lecha Poznań
2. Stadion Korony Kielce
3. Stadion Wisły Kraków
4. Stadion Zagłębia Lubin
5. Stadion Śląski
a poza pilkarskimi to widzieliscie zuzlowa Motoarene w Toruniu???
http://www.stadion-dla-torunia.alstal.eu/content/blogcategory/23/50
http://img171.imageshack.us/img171/76/nowy1f.jpg
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Znowu budowlane i znowu Doktor
1/3/4 Wysłany: Dzisiaj 11:38 Wiem że to temat o naszym stadionie, ale chciałbym dla porównania wrzucić tutaj link do projektu stadionu Zagłębia Lubin. http://www.zaglebie-lubin...rt=nowy_stadion
nie ma już Zagłębia Lubin macso
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Znowu budowlane i znowu Doktor
1/3/4 Wysłany: Dzisiaj 11:38 Wiem że to temat o naszym stadionie, ale chciałbym dla porównania wrzucić tutaj link do projektu stadionu Zagłębia Lubin. http://www.zaglebie-lubin...rt=nowy_stadion nie ma już Zagłębia Lubin
Masz racje KGHM Zaglebie
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Gielda Lubin - gdzie i kiedy
Z Wrocławia dojeżdża się najprościej jak się da - po wjeżdzie do Lubina jeszcze jakieś 5 km (około). Widać od razu - przy głównej drodze (200 m) - na stadionie Zagłębia Lubin. - zjazdy dobrze widoczne Odbywa się w sobotę - cała razem, samochody + ogólna. Tylko się trzeba nastawić na tłumy ogromne..... ;-))))))))))
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: gielda w sobote we Wroclawiu?
"PNS" <p@box43.plnapisał Wiem, ze jest w Lubiniu, ale to jest kawalek, a ja nie mam samochodu ani pojecia gdzie to dokladnie jest.
Tuż przy koronie stadionu Zagłębia Lubin... by jednak coś kupić to trzeba być o 5:30-6:00 choć to już może być za późno. Nie wiem co konkretnie Cię interesuje ale zdarzają się takie zakupy że koszt dojazdu itd. przestają się liczyć. Ponoć w niedziele we Wrocławiu (na niskich łąkach) jest to samo... polecam...
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Hala Widowiskowo-Sportowa na pl. Celebry
witam. na stronie nafciarze.pl kibice poruszyli sprawe nazwy hali. z
tego co wiadomo to orlen rzuci jakies grosze do budowy tej hali,dla
przykladu stadion zaglebia lubin kosztowal 120 mln a kghm dalo 100
mln zl.czy kibice maja racje zeby za bezcen nie oddawac nazwy hali ?
zapraszam do newsa
www.nafciarze.pl/news/wybierzmy-nazwe-nowej-hali-368
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: 'Footballowe' inwestycje w Lubinie!
W dniu dzisiejszym zarząd KGHM podjął decyzję o przeznaczeniu 45 mln na
modernizację i przebudowę stadionu Zagłębia Lubin i budowę nowoczesnej hali
sportowej na około 2800 miejsc. Zarząd zatwierdził dziś tą decyzję i tym samym
inwestycja może ruszyć już w czerwcu (budowa).
Jednak te 45 mln zł, to będzie za mało, zeby zrealizować obie te inwestycje w
całosci, dlatego Zagłębie Lubin będzie sie starało o dotację na oba projekty w
Totalizatorze Sportowym...
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Nowy - "awaryjny" stadion dla Zagłębia Lubin?
Nowy - "awaryjny" stadion dla Zagłębia Lubin? Stadion awaryjny - tańszy o 10 milionów
01.08.2005
KGHM jest gotów wybudować od podstaw nowy obiekt dla Zagłębia za
hipermarketem Real
Przed rozpoczęciem sezonu piłkarze i działacze Zagłębia spotkali się z
fanami. To podczas tego spotkania Andrzej Krug, przewodniczący rady
nadzorczej Sportowej Spółki Akcyjnej, ujawnił, że gdyby nie udało się kupić
od miasta starego stadionu, KGHM wyłoży pieniądze na zbudowanie od podstaw
nowego. Miałby on powstać na 15 hektarach gruntów należących obecnie do gminy
wiejskiej Lubin, za osiedlem domków jednorodzinnych, stacją BP i Realem.
- Byłby on nawet o ok. 10 milionów złotych tańszy, bo zaoszczędzilibyśmy na
rozbiórce starego obiektu - twierdzi Andrzej Krug.
Wspomniana lokalizacja ma jednak kilka wad. Przede wszystkim brak uzbrojenia
terenu i infrastruktury: parkingów, dojazdów, itp. Inwestycja trwałaby też
znacznie dłużej niż przebudowa dotychczasowego stadionu Zagłębia Lubin, bo
trzeba by załatwić szereg formalności, takich jak np. przekształcenie gruntów
rolniczych w działkę budowlaną. Dlatego koncepcja, którą zdradził kibicom
Andrzej Krug, jest w KGHM i SSA traktowana na razie jako plan awaryjny - na
wypadek gdyby w ogłoszonym przez prezydenta Roberta Raczyńskiego przetargu na
kupno miejskiego stadionu wygrała oferta innego inwestora.
Więcej: Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
lubin.pl
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Ziobro chwali się nie swoimi sukcesami
Ziobro chwali się nie swoimi sukcesami "Wielokrotnie podkreślił też udział Lecha Kaczyńskiego w rozbiciu piłkarskiej
mafii. - To dzięki niemu są obecnie w Polsce przepisy pozwalające zwalczać
korupcję w sporcie."
Czy fakt że J. Kaczyński przybył i "uświetnił" swoją osobą podpisanie umowy na
budowę nowego stadionu Zagłębia Lubin nie jest sygnałem że najbardziej umoczony
w korupcje klub piłkarski w Polsce może dalej się nie przejmować prowadzonym
śledztwem?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Polar chce grać na Oporowskiej!
NIGDY, NIGDY, NIGDY DLA POLARU BRAWO GRZESIU SCHETYNA TO JEST
STADION ŚLĄSKA, POLAR NIECH SOBIE ROZGRYWA SWOJE MECZE NA
ZAKRZOWIE, TERAZ PRZYCHODZĄ W ŁASKI, A JAK ŚLĄSK CHCIAŁ ŻEBY MU
POMUC TO ODWRÓCILI SIE PLECAMI "DO NAS" NIECH SOBIE WYNAJMĄ
STADION ZAGŁĘBIA LUBIN I TAM NIECH ZAWOŻĄ SWOICH "KIBICÓW" I
PRACOWNIKÓW!!!!!! NIE MOŻNA DO TEGO DOPUŚCIĆ, GRZESIU NIE
POZWÓL NA TO!!!!!!!!! FORCA ŚLĄSK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Koncepcja stadionu Wisły na początku roku
Koncepcja stadionu Wisły na początku roku Negatywne opinie które czytam nt. tego pomysłu są dla mnie zupełnie
niezrozumiałe.Niektórzy chyba jeszcze nie wyszli ze swoją koparką na sznurku z
piaskownicy i zapomnieli ,że mamy XXI wiek - a cywilizacja idzie ciągle do
przodu.Stadion który mamy w Płocku może był fajny w 1990r. ale w tej chwili
wymagania licencyjne są - i słusznie - ciągle podwyższane.Aby im sprostać ,
poprostu musimy zmodernizować stadion na Łukasiewicza - dla własnej wygody i
tego żeby się nie wstydzić przed całą polską ,że nie stać nas na porządny
stadion.Ja osobiście wolę ,żeby zbudować z prawdziwego zdarzenia stadion, niż
żeby kasa rozeszła się niewiadomo na co.Inna sprawa ,żeby ten temat był
zrealizowany od początku do szczęśliwego końca - a nie tak jak jest u nas w
zwyczaju, tylko pomysł i nic więcej.Wszystkim krytykom należy przypomnieć, że w
tej chwili 80% drużyn z ekstraklasy (a raczej miasta) buduje nowoczesne
funkcjonalne stadiony i nie jest to żadna fanaberia tylko realna
potrzeba.Argument o słabej grze piłkarzy Wisły nic do tego nie ma - stadion ma
być zmodernizowany bo na to Płock zwyczajnie czeka.A Malkontenci jak to
malkontenci - byle by sobie poszczekać, choć zbytnio nie wiedzą nawet na jaki
temat.A wracając jeszcze do artykułu - myślę ,że koncepcja nr 1 była by dobra.A
wzorem niech będzie nowy stadion Zagłębia Lubin.Oby u nas był podobny.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Trzy firmy chcą zbudować halę
no właśnie ciekawe czy osiągnięcia architektoniczne? czy konstruktorskie? liczą
się do przetargu, bo jeśli architektoniczne to wszystkie firmy się kwalifikują :
przejżałem kilka stron o tych delikwentach co nam hale chcą zrobić :):):)
ATJ zrobiło wiele ciekawych projektów architektonicznych to fakt, Kuryłowicz
właściwie to już na emeryture może iść swoje w życiu dokonał :), a MCD
zdecydowanie swoim oryginalnym pomysłem wygrał projekt architektoniczny i
konstruktorski!!! Stadionu Zagłębia Lubin i Hali Widowiskowo Sportowej w Lubinie
(z cięgnowym dachem)- i to bylo ich największą referencją, było współałtorem
naszego Amfiteatru (konstrukcja obiektu i cięgnowy dach), zrobiło fają
koncepcję(cięgnową) stadionu Lech Poznań, zrobiło konstrukcję cięgnową dachu we
Włocławku......no właśnie architekci bez doświadczenia mcd nic nie wskurają w
tej dziedzinie cięgnowych konstrukcji......jeśli chodzi o konstruktorskie
referencje to wygrywa zdecydowanie firma mcd swoimi oryginalnymi pomysłami z
tymi cięgnowymi dachami :):):) hehehe zboczenie z tymi linami no ale nie ma co
ROBIĄ WRAŻENIE:) ..architekt nie potrafiłby takiego dachu zaprojektować bo tego
na architekturze poprostu nie uczą. Myślę że dzięki współpracy miedzy
architektami i konstruktorami, firma mcd zrobi to najżetelniej.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: GW niech promuje Szczecin dla kadry Leo
GW niech promuje Szczecin dla kadry Leo właśnie są targi gdzie będzie grała reprezentacja bo jest bezdomna ,
tymbardziej że są na winni mecz za polska-kolumbia z katowic. Lisowski może
jakaś akcją szanse są.
W meczach z San Marino (kwiecień), Irlandią Północną (wrzesień) i Słowacją
(październik) rozstrzygnie się los reprezentacji Polski w kwalifikacjach do
mistrzostw świata w RPA. Tymczasem działacze PZPN gorączkowo szukają stadionu,
na którym kadra Leo Beenhakkera rozegra kluczowe spotkania - czytamy w
"Przeglądzie Sportowym".
Modernizowane są stadiony Wisły Kraków, Legii Warszawa i Lecha Poznań. Inne
np. w Gdańsku czy we Wrocławiu, wciąż istnieją tylko na makietach. W związku z
kolejnym etapem modernizacji za pół roku zamknięty na kilkanaście miesięcy
zostanie Stadion Śląski.
W ostateczności mecze kadry można rozegrać w Kielcach. Wprawdzie nie spełnia
on wymogów FIFA (lotnisko oddalone jest o 120 km a przepisy dopuszczają 100
km) ale zważywszy na klasę rywala w najbliższym spotkaniu FIFA może przymknąć
na to oko.
Od biedy w grę wchodzą stadiony w Szczecinie i Bydgoszczy. - Pod uwagę
bierzemy nawet stadion Zagłębia Lubin - mówi wiceprezes PZPN Rudolf Bugdoł.
Więcej w "Przeglądzie Sportowym"
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Siejewicz: Popełniłem techniczny błąd
teraz jestem już przekonany - przekręcili ten mecz a pan Siejewicz pogubił się w zeznaniach. Po meczu mówił, że to
reakcja "sędziego-asystenta" nakłoniła go do zmiany decyzji. Teraz jak wyszło
na jaw, że asystent - zgodnie z prawdą - odpowiedział, że nie było żadnego
faulu.
Jako kibicujący w tej rywalizacji Zagłębiu Lubin apeluję do wszystkuich
decydentów - ZRÓBCIE DODATKOWY MECZ NA NEUTRALNYM STADIONIE - ZAGŁĘBIE LUBIN vs
BOT GKS BEŁCHATÓW i koniecznie sędzia z zagranicy.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: "The Times": w Groclinie i innych polskich klub...
CZY TEN ANGOL WIE, CO PISZE?! [+ dygresja ;-)] Chyba nie, bo "cytując przyśpiewkę ze stadionu Polonii "Oli,
Oli, cała Polska cię pier***" ośmieszył się w moich oczach
maksymalnie. Prawda jest taka: takie przyśpiewki były na
stadionie Zagłębia Lubin, kiedy grała z nim nasza Polonia. Do
tego obrzucili Emmanuela bananami. To co zrobiły te bezmózgi w
Lubinie nie ma nic wspólnego z Polonią. Jedynie to, że to był
mecz Zagłębie-Polonia i w naszych barwach grał właśnie Oli.
Jeszcze jedna kwestia. Zielone ludki z Łazienkowskiej nie mogły
nam przebaczyć upokorzenia jakiego doznali na własnym stadionie
(przegrali z KSP 0:3) i na Powiślu pojawiło się parę
napisów "Oli won". Własnoręcznie je zamazałem sprayem. Jednak
teraz zastanawiam się, czy dobrze postąpiłem zamazując te
napisy? Przecież byłby to widoczny znak, jakich eLka ma
kibiców...
Podsumowując:
Poloniści nigdy nie obrazili swojego czarnoskórego piłkarza -
Emmanuela Olisadebe. Były trener rezerw Polonii jest nadal
dobrym przyjacielem Olego. Warszawa przeprasza za Legię.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Liga Mistrzów blisko jak nigdy
Nie bądź cyniczny...
Chodziłem w Polsce na tę ruderę przy Oporowskiej we Wrocławiu, jeździłem na inne
stadiony w Polsce, to i mieszkając w Monachium chodzę na mecze. Nie tylko na
Bayern, ale nawet na mecze Bayern- czy też Kreis-Ligi (odpowiedniki naszej IV i
okręgowej).
Na każdy mecz chodzę albo w trykocie reprezentacji Polski, albo Śląska Wrocław,
szaliki dobieram na odwrót. Nawiązałem dzięki temu wiele fajnych znajomości z
kibicami z całej Europy.
I jako żaden tam Niemiec tylko polski kibic na emigracji powiem tak:
Czego jak czego, ale stadionów, kibiców i sukcesów możemy niestety Niemcom
pozazdrościć.
Stadion mojego lokalnego Falke (okręgówka) wygląda przy stadionie Zagłębia Lubin
jak Wahadłowiec Discovery przy rowerze marki Ukraina. Ale możecie mi uwierzyć,
że chciałbym żeby było odwrotnie i dlatego cieszę się, że Wisła modernizuje
stadion i chciałem się dowiedzieć, czy te śmieszne kolumienki sterczą tam gdzieś
jeszcze, czy wywieziono je w czorty żeby straszyły gdzie indziej.
Pozdrawiam kibiców Wisełki, Śląska, Lechii i Motoru... innych zresztą też.
Cześć
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Piłkarze Górnika Jastrzębie awansowali do III ligi
pamietasz sezon 1996/1997? na poczatek wiosny murawa byla rozmrazana.
naprawienie jej to nie jest raczej zbyt skomplikowana operacja. co do stadionu:
stadion Zaglebia Lubin jest w znacznie gorszym stanie, a o "dachu" jaki mamy
moga tylko pomarzyc... a licencja jest.
to fakt, ze od lat nic sie nie zmienilo, ale ja sie miastu nie dziwie. jesli na
stadion przychodzi nawet 3 tys. to bez problemu mieszcza sie ci ludzie na
krzeselkach i na trybunie kibicow. poza tym: po co inwestowac w stadion III
ligowego zespolu? zbudowaliby lepiej dobra hale dla siatkarzy ktorzy wyrosli na
wizytowke miasta, a jeszcze lepiej gdyby wreszcie zajesli sie remontem
osiedlowych boisk. w niektorych miastach sztuczna trawa to standard na kazdym
boisku... w jastrzebiu jest w co inwestowac i niekoniecznie jest to stadion.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: MPPL 07
Mega patch PL fifa 07
Jest to dodatek do gry FIFA 07 w którym została poprawiona Orange Ekstraklasa, dopracowano rozgrywki Pucharu Polski i Ekstraklasy. A to wszystko z aktualnymi na WIOSNE składami, ogromną ilością strojów dla polskich klubów i reprezentacjami, flagami, bandami, piłkami, czy twarzami.
ZAWARTOŚĆ MPPL Deluxe:
* Uaktualniona Orange Ekstraklasa
* Dodana druga liga!
* Aktualne składy na wiosnę 2007 dla polskich drużyn
* Aktualne składy w europejskich ligach
* Duża ilość twarzy
* Nowe puchary
* Koszulki domowe i wyjazdowe
* Bluzy bramkarskie
* Stroje alternatywne dla kilku drużyn
* Flagi
* Bandy
* Loga drużyn i lig
* Menusy
* Nowe piłki
* Minikitsy
* Popup Canal+ Sport
* Buty
* Przyśpiewki dla większości drużyn Orange Ekstraklasy
* Stadiony dla 11 drużyn OE
* Łatwy w obsłudze instalator
* MPPL Switcher
* I wiele więcej...
LISTA STADIONÓW:
o Allianz Arena (Bayern Monachium)
o Stadion Cracovii
o Stadion Górnika Łęczna
o Stadion im. Ernesta Pohla (Górnik Zabrze)
o Stadion im. Kazimierza Górskiego (Wisła Płock)
o Stadion im. Floriana Krygiera (Pogoń Szczecin)
o Stadion Groclinu
o Stadion Korony
o Stadion Widzewa
o Stadion Wisły Kraków
o Stadion Wojska Polskiego (Legia Warszawa)
o Stadion Zagłębia Lubin
Instalacja:
Program należy zainstalować do głównego folderu z grą!
po instalacji należy usunąć folder fifa 07 z moich dokumentów.
opis pożyczony.
KUNIEC
Pass
KUNIEC
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: PES6
Sciągąłem kitserver i stadion zaglebia lubin. Jak za pomocom kitservera mam dodac ten stadion??
Beda +++++++++
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Stadion Zagłębia Lubin
Stadion Zagłębia Lubin Ale bzdura!!! Od kiedy na stadionie o pojemności 16300 można
rozgrywać mecze ligi mistrzów?! Zawsze stadion musiał mieć pojemność
powyżej 25 tysięcy.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Prezydent Lubawski: Nie może być mistrzostw bez...
Jedno krótkie zdanie. Gdybyśmy budowali stadion teraz kosztowałby
nas ponad 100 mln pln tak jak np; budowany obecnie stadion Zagłębia
Lubin, a wtedy kosztował nas niecałe 50 mln - dofinansowanie unijne
!!!!!!!!! Widzisz różnice??????
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: giełda
....łatwiej kierować się na stadion Zagłębia Lubin....teraz widoczny bardziej
przez zamontowane sztuczne oświetlenie....:)))
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Przebudowa stadionu Zagłębia Lubin
Przebudowa stadionu Zagłębia Lubin Mam nadzieję że nie będzie tak jak we Wrocławiu gdzie od kilku lat
prezentowane są tylko plany a stadionu jak nie było tak nie ma. Może ktoś
wreszcie udowodni że w Polsce można wybudować jakiś cywilizowany stadion.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Wasilewski: Lech powinien awansować bez problemu
Wynająć stadion w lubinie !!!!!!!!!!!!!!!!!! Moim zdaniem władze kolejorza powinny sie postarać o wynajęcie
(przynajmniej na mecze pucharowe stadion Zagłębia Lubin), bo we
Wronkach to wstyd na takim stadioniku w Europie sie pokazywać...
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Tu zagra reprezentacja Polski?
niestety nie masz racji bo chodzilo o stadion w LUBINIE. Stadion Zagłebia lubin
KGHM i te sprawy.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Przyjeżdża kadra! Kielce wygrały Bułgarię
Motor Lublin na Dialog Arenie. Ciekawe Nie wiedziałem, że Motor Lublin gra na Dialog Arenie. Do tej pory 'wydawało'
mi się, że to stadion Zagłębia Lubin. Jest coś o czym nie wiem?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Nowy stadion Zagłębia Lubin
Nowy stadion Zagłębia Lubin Brawo LUBIN,to jest stadion...no i jeszcze awans do extraklasy.Pozdrawiam.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Oddala się przebudowa stadionu Zagłębia Lubin
Oddala się przebudowa stadionu Zagłębia Lubin fuck you Krug
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Znowu budowlane i znowu Doktor
1/3/4 Wysłany: Dzisiaj 11:38 Wiem że to temat o naszym stadionie, ale chciałbym dla porównania wrzucić tutaj link do projektu stadionu Zagłębia Lubin. http://www.zaglebie-lubin...rt=nowy_stadion prezentuje się znacznie ciekawiej niż projekt Kuryłowicza, a to wszystko za mniejszą kwotę - 100mln pln jax Dołączył: 03 Lut 2006 Skąd: Białystok Wysłany: Dzisiaj 14:58 vostel napisał/a: Wiem że to temat o naszym stadionie, ale chciałbym dla porównania wrzucić tutaj link do projektu stadionu Zagłębia Lubin. http://www.zaglebie-lubin...rt=nowy_stadion prezentuje się znacznie ciekawiej niż projekt Kuryłowicza, a to wszystko za mniejszą kwotę - 100mln pln Ale miejsc też jest parę tysięcy mniej. Nieczytany post Szczurson Dołączył: 14 Wrz 2006 Skąd: Wasilków Wysłany: Dzisiaj 17:02 jax napisał/a: vostel napisał/a: Wiem że to temat o naszym stadionie, ale chciałbym dla porównania wrzucić tutaj link do projektu stadionu Zagłębia Lubin. http://www.zaglebie-lubin...rt=nowy_stadion prezentuje się znacznie ciekawiej niż projekt Kuryłowicza, a to wszystko za mniejszą kwotę - 100mln pln Ale miejsc też jest parę tysięcy mniej. Te miejsca to w sumie nic, u nas 10000 trudno uzbierac ludzi wiadomo, że nowy stadion ich przyciągnie Mnie to podoba się w tym projekcie Zagłębia Lubin, że nie ma płotów, czuć Anglie _________________ Nieczytany post Varg Dołączył: 10 Paź 2004 Skąd: inąd Wysłany: Dzisiaj 17:36 chciałbyś żeby u nas było jak w Anglii? Nieczytany post Gin Dołączył: 03 Maj 2003 Skąd: Białystok Wysłany: Dzisiaj 17:38 Varg napisał/a: chciałbyś żeby u nas było jak w Anglii? A Ty byś nie chciał?? Hot dogi, popcorn, cola. Kwintesencja kibicowania. A na poważnie to ten projekt z Lubina nie jest aż tak mocno doskonały, może ma jednopoziomowe trybuny, ale już te przestrzenie za nimi są tragiczne. _________________ PIKNIK FROM SECOND SIDE Take me down to the paradise city Where the grass is green And the girls are pretty Nieczytany post Sauciu Dołączył: 29 Lis 2004 Skąd: że znowu! Ostrzeżeń: 1/3/4 Wysłany: Dzisiaj 18:00 Dokładnie. Będzie taki sam "klimatyzowany blaszak" ze zraszaczem w jednym jak w Kielcach. Jednak miło jest mieć w Polsce takie stadiony. Dzisiejszy stadion Zagłębia to jak większość - rudera... _________________ Nieczytany post Jizzah Dołączył: 20 Sie 2007 Skąd: Compton City Wysłany: Dzisiaj 19:44 Ja najbardziej martwie się o frekwencje. Skoro budują stadion na te 22000+, a teraz trudno jest zebrać 10 tysięcy osób... Wiadomo, że nowy obiekt przyciągnie nowe osoby ale na jak długo? Przyda się odpowiednia reklama i wkład osób, które będą chciały chodzić na mecze a nie zasiąść raz na inauguracji a potem nie pokazywac sie przez reszte sezonu. Marzę, żeby Białystok zrobił wreszcie prawdziwą konkurencję poznańskiemu Lechowi. Jednak to dopiero za pare dobrych lat... DAMY RADĘ! _________________ Ciebie pojebalo? Almar
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Stadion Zagłębia taki jak w Lipsku?
> No po jaką cholerę w tak małej miejscowości stadion? I dla kogo ja sie pytam?
Dla mnie.
> Dla tych 7-8 tys kibiców. To juz w Lubinie nie ma większych potrzeb co?
Dla ilu kibiców warto budować stadion? Dla 10 tysięcy? Tyle na pewno w Lubinie
będzie, aktualnie miejsc jest 7200, więcej kibiców wpuszczano tylko wyjątkowo
na mecze z Legią czy Wisłą. Ja jestem o frekwencję spokojny, będzie nowoczesny
stadion, będzie więcej ludzi.
Wg Twoich kryteriów (frekwencja poniżej 7-8 tysięcy nie powinno budować się
stadionów) w roku 2005 na swój stadion zasłużyly tylko Pgoń Arka, Wisła Kraków
i Lech, przy czym tylko Wisła przekroczyła średnio 10 tysięcy widzów na mecz.
To może zlikwidować Eksttraklasę, zlikwidowac niższe ligi (też mają stadiony a
widzów z reguły chodzi garstka), zlikwodować wszystko? :)
W roku 2006 do tej grupy doszły Legia, Korona (wzrost frekwencji o ponad 100! -
powód główny nowy stadion) i Górnik Zabrze a nieco spadła Arka. Jedynie dwa
zespoły (Lech i Korona) notyją średnią liczbę widzów wiekszą od 10 tysięcy.
Likwidujemy pozostałe stadiony? W Warszawie mówi się o budowie nowego stadionu
na 50 tysięcy ludzi, po co skoro na Legię od dwóch sezonów średnio przychodzi
góra 9 tysięcy? Po co nam stadion narodowy w Chorzowie, skoro zapełnia się raz-
dwa razy do roku?
> Panie Piertyszyn weź się Pan do roboty a nie ledwo żeś Pan tam usiadł to byś
> tylko państwową kasę rozdawał.
Państwową? Błąd, KGHM nie jest państwową firm. Pietryszyn "rozdaje" kasę
wypracowaną przez FIRMĘ, nie przez Państwo. Państwo natomiast, które jest
oczywiście największym akcjonariuszem od lat do KGHM nie dokłada a wręcz
przeciwnie, odbiera regularnie co swoje i to w pełni - za rok 2005 choćby
nakazało wypłacić 2 miliardy złotych dywidendy (z tego dla Skarbu Państwa 880
milionów) oczywiście oprócz podatków, koncesji itd itp.
>Ci którzy mnie będą krytykować że to nie
> państwowe tylko nasze muszą wiedzieć że Zagłębie dostaje od firmy KGHM 21 500
> 000 rocznie no to jeszcze im 70 baniek ekstra rzucić bo napis na koszulkach
> mają.
Wiedzą, wiedzą nie martw się. No właśnie, dostaje "od firmy KFHM" nie od
państwa. Jaka to różnica spytasz? Ano taka jakbyś zamiast namiętnego buziaka od
narzeczonej dostał oszminkowanego całusa od przyszłej teściowej - niby ta sama
krew a jednak różnica, nie?
Co do wykorzystania tych pieniędzy które klub otrzymuje (21 milionów jest od
tego sezony - wcześniej były to mniejsze kwoty), to wyobraź sobie, że Zagłębie
Lubin SSA za rok 2005 zanotowało ZYSK w wysokości 6 milionów złotych. Niechby
dostali 20, zrobili z tego 6 zysku, chyba niezły wynik? wiesz jaki zysk miały
całkowicie prywatne kluby Groclin, Wisła Krkaków czy Legia?
Poza tym osobiście wolę aby z tych pieniędzy powstał stadion niż kolejny peron
we Włoszczowej.
KGHM jest stąd, z Lubina cóż więc dziwnego że tutaj chce zostawiać CZĘŚĆ
wyprawcowanych TUTAJ pieniędzy?
> Ech....a lepiej miało być....ech
Będzie lepiej, bedzie. Miejmy nadzieję, że na nowoczesnym stadionie Zagłębia
Lubin
Pozdrawiam i życzę więcej obiektywizmu :)
JasioJasio
www.zaglebie-lubin.pl
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Koncepcja stadionu Wisły na początku roku
rezyser.hoffander napisał:
> Negatywne opinie które czytam nt. tego pomysłu są dla mnie zupełnie
> niezrozumiałe.Niektórzy chyba jeszcze nie wyszli ze swoją koparką
> na sznurku z
> piaskownicy i zapomnieli ,że mamy XXI wiek - a cywilizacja idzie ciągle do
> przodu.Stadion który mamy w Płocku może był fajny w 1990r. ale w tej chwili
> wymagania licencyjne są - i słusznie - ciągle podwyższane.Aby im sprostać ,
> poprostu musimy zmodernizować stadion na Łukasiewicza - dla własnej wygody i
> tego żeby się nie wstydzić przed całą polską ,że nie stać nas na porządny
> stadion.
to co napisałeś jest prawdą. ale prawdą jest też to, że mamy w płocku jedyny w
skali krajowej 1 ligowy, państwowy zespół. sorry bardzo, ja sie nie godzę na to,
aby za publiczne pieniądze były robione jakiekolwiek modernizacje stadionu,
kiedy w tym mieście jest o wiele więcej ważniejszych inwestycji dla wszystkich
mieszkańców, a nie tylko dla garstki kibiców i "działaczy"
> Ja osobiście wolę ,żeby zbudować z prawdziwego zdarzenia stadion, niż
> żeby kasa rozeszła się niewiadomo na co.
nie wiadomo na co? to jest właśnie "nie wiadomo co"!
> Inna sprawa ,żeby ten temat był
> zrealizowany od początku do szczęśliwego końca - a nie tak jak jest u nas w
> zwyczaju, tylko pomysł i nic więcej.Wszystkim krytykom należy przypomnieć, że w
> tej chwili 80% drużyn z ekstraklasy (a raczej miasta) buduje nowoczesne
> funkcjonalne stadiony i nie jest to żadna fanaberia tylko realna
> potrzeba.
dobrze napisałeś - ekstraklasy. dopóki klub będzie należał do miasta, dopóty
długo nie zobaczysz w Płocku ekstraklasy. zejdź na ziemie!
> Argument o słabej grze piłkarzy Wisły nic do tego nie ma - stadion ma
> być zmodernizowany bo na to Płock zwyczajnie czeka.A Malkontenci jak to
> malkontenci - byle by sobie poszczekać, choć zbytnio nie wiedzą nawet na jaki
> temat.
kto konkretnie w Płocku na to czeka? może zrobimy referendum w Płocku co Płock
woli - wiadukt nad torami czy zmodernizowany stadion??
argument o słabej grze jest zasadniczy! piłka nożna to jest poważny biznes, w
który trzeba pompować mnóstwo pieniędzy i oczekiwać ich zwrotu z szumu jaki robi
się wokół drużyny i ich wyników. są wyniki - jest widownia. jest widownia jest
sponsoring. jest sponsoring - kasa się zwraca i kółko się zamyka.
>A wracając jeszcze do artykułu - myślę ,że koncepcja nr 1 była by dobra.A
> wzorem niech będzie nowy stadion Zagłębia Lubin.Oby u nas był podobny.
a moim zdaniem wzorem niech będzie pole w gospodarstwie pana kowalskiego z pod
płocka - zaorać i posadzić kartofle!
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Kiedy wreszcie duzy Stadion Miejski w Radomiu !!!!
Kiedy wreszcie duzy Stadion Miejski w Radomiu !!!! Kiedy wreszcie w Radomiu powstanie duzy Miejski Stadion typowo
pikarski dla potrzeb drużyny piłkarskiej Radomiak Radom?Na ostatniej
sesji Rady Miejskiej w poniedziałek Prezydent Marszałkiewicz mówił
dużo o Stadionie Mosir na ul.Narutowicza i planach jego remontu do
2011r. podobno prace maja zaczac się juz na jesieni 2009r.
Podobno obiekt MOSIR na ulicy Narutowicza ma miec 5000 miejsc
siedzących na trybunach z dwóch stron , bieżnie 440 metrowa majaca 8
torów dla potrzeb zawodów lekkoatletycznych,kryte trybuny.Nic
natomiast nie wiadomo czy będzie oświetlenie i ile będzie miało
luksów?Nie wyobrazam sobie aby stadion wsparty SOLIDNĄ dotacja w
wysokosci 4 mln pln był bez oswietlenia!!!!Koszt tego stadionu to 20
mln pln.
A teraz kwestia duzego Stadionu Miejskiego typowo pilkarskiego czemu
po fatalnym pomysle Stadionu na Koniówce zapanowała taka cisza w tym
temacie!
Jak wyglada obecnie sytuacja stadionów w Polsce :
Stadiony na EURO 2012r. w Polsce :
Warszawa - Stadion Narodowy - 56000 miejsc ( obecnie w budowie )
Wrocław - Stadion Miejski na Maślicach - 42771 ( obecnie w budowie )
Poznań - Stadion Miejski Lecha Poznań - 47000 ( obecnie w budowie )
Gdańsk - Stadion Miejski na Letnicy - 44000 miejsc ( obecnie w
budowie )
Stadiony na EURO 2012r. ( rezerwowe ) w Polsce :
Kraków - Stadion Wisły Kraków - 34000 miejsc ( obecnie w budowie )
Chorzów - Stadion Śląski - 55000 miejsc ( obecnie trwa rozbudowa )
Pozostałe duże stadiony w Polsce :
Warszawa - Stadion Wojska Polskiego - Legia Warszawa - 31000 miejsc
( trwa rozbudowa )
Mielec - Stadion Stali Mielec - 25000 miejsc
Białystok - Stadion Miejski - 22500 miejsc ( trwa rozbudowa )
Bydgoszcz - Stadion Zawiszy Bydgoszcz - 20247 miejsc
Leszno - Stadion Zużlowo-pilkarski - 20000 miejsc
Poznań - Stadion Olimpi Poznań - 20000 miejsc
Bydgoszcz - Staidon Poloni Bydgoszcz - zuzlowo-pilkarski - 20000
miejsc
Czestochowa - Stadion Miejski - zuzlowy - 19100 miejsc
Szczecin - Stadion Miejski - Pogoni Szczecin - 17783 miejsc
Lubin - Stadion Dialog Arena - stadion Zagłębia Lubin - 16300 miejsc
Kielce - Stadion Miejski - Korony Kielce - 15550 miejsc
Toruń - Stadion Apator - zuzlowy - 15500 miejsc
Płock - Stadion Miejski - Wisła Płock - 12290 miejsc
Zielona Góra - Stadion zuzlowo - pilkarski - 12000 miejsc
Stadiony w planach :
Łódź - Stadion Miejski - ŁKS Łódź - 35000 miejsc
Zabrze - Stadion Górnika Zabrze - 31000 miejsc
Szczecin - Stadion Pogoni Szczecin - 30000 miejsc
Rzeszów - Stadion Stali Rzeszów - 20150 miejsc
Łódź - Stadion Widzewa Łódź - 19100 miejsc
Chorzów - Stadion Ruch Chorzów - 18000 miejsc
Lublin - Stadion Miejski - Motor Lublin - 17800 miejsc
Warszawa - Stadion Polonia Warszawa - 16000 miejsc
Gdynia -Stadion Miejski - Arka i Bałtyk Gdynia - 15000 miejsc
Bielsko - Biała - Stadion Miejski - Stal i Podbeskidzie Bielsko -
Biała - 15000 miejsc
Tychy - Staidon Miejski - GKS Tychy - 15000 miejsc
Gliwice - Stadion Miejski - Piast Gliwice - 10000 miejsc
Słubice - Stadion Miejski - 10000 miejsc
Stadion Miejski tez pojawia sie w wielu planach jego pojemnosc to od
8000 miejsc ( wizja Marcinkowskiego i ludzi z Radomian Razem ) do
20000 miejsc.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Cud nad Wisłą i Cracovią?
WYMAGAJMY OD SIEBIE WIĘCEJ i równajmy do LEPSZYCH Marzy mi się jedno, żeby na deklaracjach tolerancji kibice nie poprzestali.
Myślę,że Papież Jan Paweł II z całego serca chciałby sportowej atmosfery na
meczach (i rywalicji twardej, ale fair). Nie jakiejś udawanej przyjaźni, ale
właśnie tolerancji. Każdy jest kibicem jakiegoś ukochanego zespołu co wcale nie
oznacza, że ma pałać nienawiścią do innych klubów i ludzi z nim związanych. Ja
jestem z Głogowa, mamy cienką drużynę, ale pamiętam czasy jak byliśmy w II
lidze i kibole potrafili zniszczyć każde święto (nawet zwycięstwa z ówczesną
czołówką jak Śląsk Wrocław czy Olimpia Poznań). Atmosfera była najpierw piękna,
a za chwilę tylko z Policją bijatyki, no żałosne po prostu. I te fałszywie
brzmiące hasło miłości do klubu, a zarazem niszczenie ławek, murków itp.
Zazdroszczę ludziom z Krakowa - Wisły i Cracovii (chociaż bardziej sympatyzuję
z Pasami, ale Wiśle życzę sukcesów, bo to przecież na dzień dzisiejszy
absolutnie najlepszy zespół w Polsce). Niestety dotychczasowa postawa kibiców
obu drużyn była fatalna (niestety kibice Cracovii chyba trochę bardziej
przesadzali), a może przesadzam z użyciem słowa "kibic"? Może warto byłoby
wziąć przykład z NAJLEPSZYCH KIBICÓW NA ŚWIECIE CZYLI FANÓW MANCHESTER UNITED?
Angielscy kibice generalnie są fatalni, ale na Old Trafford jest wspaniale. Czy
oglądając mecze z Realem Madryt (przegrane w sumie przez Man U.) ktoś z Was
poczuł przyjemne uczucie satysfakcji i radości z oglądania futbolu? Ja tak się
czułem, mimo, że mój kochany Man Utd przegrał w sumie, to zapamiętam na zawsze
zachowanie kibiców jak z boiska schodził ten, który ich pognębił w tym
dwumeczu, czyli Ronaldo. To były jego wielkie mecze i kibice rywala to docenili
i zgotowali mu "standing ovation" (to właśnie dlatego tam zawsze jest komplet
publiczności, nawet jak Diabłom nie idzie, ale się starają, co niestety o
naszych piłkarzach nie zawsze można powiedzieć). To było wspaniałe. Po meczu
też nie było gwizdów tylko owacja dla piłkarzy obu drużyn za Wspaniałe
widowisko i bramki. Obie drużyny grały widowiskową i otwartą piłkę, a kibice im
w tym pomagali.
Kończąc coś Wam (głównie do kibiców Cracovii i Wisły) powiem. Wisła i Cracovia
mają wspaniałe warunki by tworzyć ELITĘ polskiej ligi. Oba zespoły grają, jak
na polskie warunki, atrakcyjną i ofensywną piłkę (Cracovia świetną
technicznie). Jeszcze jakbyście Wy kibice im w tym nie przeszkadzali i nie
psuli atmosfery Krakowa to by powstał fantastyczny klimat w fantastycznym
mieście. Marzeniem moim jest aby polska liga wypleniła się z chuligaństwa i
żebym również ja, mieszkaniec Głogowa, mógł pojechać na stadion Zagłębia Lubin
i w spokoju mógł wejść, oglądnąć i wyjechać ze stadionu Zagłębia i przeżyć tam
ciekawe widowisko sportowe. Czy nie możnaby wziąć przykładu z hal siatkówki,
gdzie jest tak fantastycznie, że aż się chce pójść. Równajmy do najlepszych i
wymagajmy od SIEBIE CORAZ WIĘCEJ, TAK JAK TO ROBIŁ NASZ NAJWIĘKSZY CZŁOWIEK W
HISTORI (MOŻE NADCZŁOWIEK) JAN PAWEŁ II. Niech służy u "GÓRY" w spokoju i NIECH
DO NAS WSZYSTKICH DOTRZE CHOĆBY DOPIERO PO ŚMIERCI ALE NA TRWAŁE,A NIE TYLKO NA
CZAS AKCJI, KTÓRE NIESTETY POLACY UWIELBIAJĄ. Chciałbym, żeby atmosfera spotkań
była taka jak na meczu Polskiej reprezentacji w Warszawie (ukłon dla coraz
częściej cywilizujących się kibiców Legii)czy choćby zeszłorocznym spotkaniu
Lech Poznań : Legia Warszawa, bo to były momenty, że aż mi się cieplej robiło,
a i widowiska były przedniej marki. Jeszcze jedno: przyjemnie byłoby oglądać
dzieci i starszych ludzi w szalikach na meczach (tak jak na OLD TRAFFORD)
Pozdrawiam wszystkich Przemek M.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Będzie szybciej? + [S-F] Centrum komunikacyjne
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=7500 Będzie szybciej? Zwiększy się prędkość pociągów na trasie Wrocław - Legnica - Lubin. Jednak jest jeden warunek. Polskie Linie Kolejowe muszą zainwestować 5 milionów złotych z remont torów. - Jest ono szczególnie ważne zwłaszcza dla osób z małych miejscowości na trasie przejazdu pociągu, jak np. Raszowa czy Gorzelina - mówi Piotr Borys, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego. - Do tej pory byli oni praktycznie odcięci od świata. Niewątpliwie skorzystają na tym również mieszkańcy Lubina. Potrzebne inwestycje Jednak jak do tej pory, linia ta nie jest jeszcze w pełni konkurencyjna w porównaniu z komunikacją samochodową. Przede wszystkim dlatego, że pociąg na tej trasie jedzie zbyt długo, bo ponad 2 godziny. - To jednak niedługo się zmieni - twierdzi Piotr Borys. - Co prawda w tej chwili na odcinku Legnica - Lubin pociąg porusza się powoli i na pokonanie tej trasy potrzebuje aż 50 min, jednak na przyszły rok planowana jest modernizacja tej trasy. Dzięki temu, czas ten skróci się aż o pół godziny. Pociąg będzie mógł wtedy rozwinąć prędkość do 80 km/h. Wtedy z pewnością będzie to bardzo konkurencyjny środek lokomocji. Najpierw jednak Polskie Linie Kolejowe muszą zainwestować około 5 mln złotych w bieżące remonty torów na tej trasie. Ambitne plany To jednak dopiero pierwszy etap przedsięwzięcia mającego na celu włączenie do komunikacji kolejowej całej półmilionowej aglomeracji lubińskiej. - Kolejnym etapem ma być połączenie koleją Lubina z Głogowem, a później również z Lesznem. - mówi Piotr Borys. - Prowadzimy również zaawansowane analizy, co do przyszłej trasy Polkowice - Lubin i Polkowice - Głogów. Zależy nam bowiem, aby dobrze skomunikować ze sobą całe zagłębie miedziowe. Jest to szczególnie istotne ze względu na pracujących tam ludzi oraz znajdujące się na tym terenie strefy ekonomiczne. (źródło: www.muzyczneradio.idl.pl, 7 stycznia 2008) http://www.lubin.pl/portal.php?aid=11969358184757ca8a267b7 Centrum komunikacyjne Jednym ze sposobów popularyzacji wśród mieszkańców Lubina publicznych środków transportu jest przedstawiony przez Urząd Miejski projekt budowy, w oparciu o bazę materialną dawnego dworca kolejowego, centrum przesiadkowego integrującego różne środki transportu. Z przeprowadzonych ankiet wynika, iż na niską konkurencyjność transportu publicznego względem aut prywatnych wpływa przede wszystkim brak dogodnych połączeń oraz bariery w harmonijnym dopasowaniu względem siebie rozkładów poszczególnych środków transportu. O wyborze lokalizacji Centrum Komunikacyjnego w okolicach ulicy Towarowej zadecydowało: a.. duże powierzchnie terenów pozwalające na lokalizację tej inwestycji właśnie w tym miejscu, b.. budowa Centrum Komunikacyjnego pozwoli uporządkować mocno zaniedbane tereny w okolicach ul. Towarowej i Chocianowskiej oraz nadać tym terenom zupełnie nowe, strategiczne i atrakcyjne znaczenie, c.. charakter miejsca pozwoli, poprzez budowę dużego węzła przesiadkowego w postaci Centrum Komunikacyjnego, zintegrować ze sobą transport autobusowy i kolejowy, d.. Możliwość zlokalizowania w okolicach nieczynnego peronu nr 3 (nieczynne tory nr 20-22) głównego budynku CENTRUM KOMUNIKACYJNEGO. Wskazana jest funkcja usługowo-transportowa w postaci GALERII DWORZEC (wzorem trendów europejskich dworce muszą "tętnic życiem"). Podobne rozwiązania zastosowano w Głogowie, gdzie zaniedbany dworzec PKS przekształcono w GALERIĘ HANDLOWĄ "DWORZEC". Lokalizacja nowego, głównego budynku dworca przy nieczynnym dziś peronie 3 sprawi, ze obiekt będzie znajdował się w centralnym miejscu pomiędzy torami stacyjnymi a specjalnym placem manewrowym dla autobusów. e.. Możliwość korzystania z Centrum przez autokary komunikacji międzynarodowej, które obecnie wykorzystują małą pętlę przy dworcu PKP i hotelu BOMABOL. Na lokalizację stanowisk autobusowych i powierzchni manewrowych nowego CENTRUM KOMUNIKACYJNEGO nadaje się duży plac od ul. Towarowej do ul. Chocianowskiej. Niestety wymaga to przejęcia przez Miasto o d prywatnych właścicieli fragmentów chaotycznie zajmowanego terenu (przypadkowe hurtownie, garaże oraz budynki socjalne wpływają niekorzystnie na lokalizację nowoczesnego CENTRUM KOMUNIKACYJNEGO lub całkowicie je eliminują; Ogromnym atutem lokalizacji nowoczesnego węzła przesiadkowego jest bliskie sąsiedztwo z nowopowstającą Galerią CCC. Również modernizacja stadionu Zagłębia Lubin i spodziewany duży potok podróżnych na mecze uzasadnia budowę "Mega Dworca". Inwestycja powinna jednak zostać uzupełniona dodatkowym, nowym przystankiem kolejowym LUBIN-STADION (tor szlakowy Lubin Górniczy - Koźlice km: 23.615 - 23.900) pomiędzy wiaduktem obwodnicy (droga krajowa nr 3) a przejazdem kolejowym na ul. Skłodowskiej. Lokalizację tą uzasadnia sąsiedztwo: stadionu (mecze i giełda samochodowa), szpitala MCZ, siedziby KGHM, Urzędu Skarbowego oraz osiedli mieszkaniowych. Regularna komunikacja miejska obsługująca ten teren + nowy przystanek kolejowy LUBIN-STADION utworzą razem lokalny węzeł przesiadkowy. Aby jednak spełniał on swoje zadania, konieczne jest wydłużenie relacji pociągów pasażerskich Wrocław - Legnica - Lubin o odcinek do Głogowa.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Wielkie inwestycje w Lubinie? (stadion + hala 3000
Wielkie inwestycje w Lubinie? (stadion + hala 3000 Inwestycyjne plany Zagłębia Lubin
Grzegorz Szczepaniak 08-09-2004 , ostatnia aktualizacja 08-09-2004 21:03
W najbliższych dniach mają zapaść decyzje o przebudowie stadionu Zagłębia
Lubin. Na razie obiekt nie spełnia wymogów PZPN i został dopuszczony do
rozgrywek warunkowo. Tym warunkiem było wybudowanie zadaszenia nad trybuną
główną. I dach powstanie, ale najprawdopodobniej nad zupełnie nowym stadionem.
Działacze Zagłębia dwa razy stawali przed komisją PZPN przyznającą licencje
na ten sezon. Za pierwszym razem członkowie komisji w piłkarskiej centrali
odmówili jej wydania i poprosili o uzupełnienie dokumentów. Chodziło o to, że
stadion Zagłębia nie ma wymaganego zadaszenia nad trybuną główną.
Przedstawiciele jedynego dolnośląskiego pierwszoligowca, by dostać licencję,
przedstawili dokumenty z koncepcją budowy zadaszenia. No i stadion został
dopuszczony, ale pod warunkiem że przed kolejną rundą dach będzie już gotowy.
Wiele wskazuje jednak na to, że te plany nie będą realizowane.
Tymczasem kibice sądzili, że w klubie przystano na niekorzystny terminarz
spotkań (trzy z rzędu mecze na wyjeździe), by spokojnie można było postawić
dach. Ale na stadionie nie zrobiono w tym czasie nic i raczej na pewno dach
nad obecną trybuną główną nie powstanie. Powodów jest wiele, ale jednym z
najbardziej przekonywujących jest fakt, że takie zadaszenie skutecznie
ograniczyłoby widok z tzw. jaskółki, czyli trybuny dla VIP-ów, która znajduje
się ponad trybuną główną. To właśnie tam zasiadają m.in. najważniejsi ludzie
Polskiej Miedzi.
Brak zadaszenia to oczywiście niejedyny mankament tego obiektu. Oddany do
użytku w 1985 roku (tuż przed pierwszym awansem piłkarzy Zagłębia do
ekstraklasy) jako "Stadion 40-lecia PRL" dziś przeraża anachronizmem
rozwiązań. Jest o wiele za duży, źle ogląda się tam mecze w związku z
oddaleniem trybun od boiska. Początkowo miał tam także powstać tor żużlowy,
ale planów tych nigdy nie zrealizowano, choć świadczy o nich szeroki pas
trawy między boiskiem a trybunami. Obiekt dwa razy gościł reprezentację
(ciekawostką jest fakt, że kadra grała z zespołami z nieistniejących już
krajów: NRD i ZSRR). Zapełnił się zaledwie parę razy jeszcze w latach
osiemdziesiątych. Potem nawet wielki AC Milan nie przyciągnął kompletu
kibiców. Bywało jednak i tak, że na trybuny przychodziło ich 500, by oglądać
zmagania pierwszoligowych piłkarzy. Przełom nastąpił po spadku zespołu
Zagłębia z ekstraklasy, czyli rok temu. Podczas drugoligowych zmagań kibice
zaczęli tłumnie wypełniać zainstalowane jeszcze za czasów prezesa Jacka
Kardeli krzesełka, których jest ponad 7 tys. Teraz działacze uważają, że
podczas najciekawszych meczów Zagłębia na stadionie może pojawić się nawet 10
tys. fanów. Z całą pewnością ta nagła metamorfoza ma związek z ubiegłoroczną
inwestycją, kiedy to po latach przymiarek uruchomiono wreszcie oświetlenie.
Za to od kilku sezonów nikt nie potrafi uruchomić ogromnej tablicy
informacyjnej. Obiekt ma niezłe zaplecze, ale dzisiaj bardzo już
niefunkcjonalne.
W tej sytuacji w Lubinie zaczęto myśleć o wielkiej sportowej inwestycji. Już
w zeszłym roku o konieczności przebudowy stadionu mówił Stanisław Speczik,
ówczesny prezes właściciela Zagłębia KGHM Polska Miedź S.A. Około połowy
września dowiemy się, czy te plany już teraz będą realizowane. - Jest dla
mnie rzeczą oczywistą, że nie ma sensu budować prowizorki za ciężkie
pieniądze - mówi Jerzy Fiutowski, dyrektor sportowy Zagłębia. - Dlatego
zostanie zrealizowana inwestycja kompleksowa.
Wstępne plany mówią o wybudowaniu obiektu z 20 tys. miejsc. Po 7 tys. będzie
na trybunach wzdłuż dłuższych boków boiska, a po 3 tys. za bramkami.
Oczywiście, widownia zostanie także przybliżona do boiska. Trybuna główna
znajdzie się po przeciwległej stronie obiektu (w stosunku do dzisiejszego
układu). Pod nią powstać ma m.in. hala sportowa z widownią na 3 tys.
kibiców. - Jeśli nie będziemy mieć zadaszonej trybuny głównej przed
inauguracją następnej rundy, to PZPN będzie miał do nas uzasadnione
pretensje - przyznaje Jerzy Fiutowski. - Ale takiego scenariusza nie
przewiduję. Chcemy mieć przed pierwszymi wiosennymi meczami gotową nową
trybunę główną, a potem sukcesywnie kontynuować inwestycję.
Docelowo stadion ma mieć zadaszenie nad wszystkimi trybunami, dwa zegary
boiskowe i dwa telebimy, podgrzewaną murawę, a oświetlany będzie z dachu. -
Jupitery, które nam obecnie służą, zamierzamy przenieść na boiska treningowe -
twierdzi Tadeusz Wiśniewski, dyrektor organizacyjny Zagłębia. - Myślimy też
o zbudowaniu boiska ze sztuczną nawierzchnią. Ostatnio zgłosili się do nas
Czesi z firmy, która specjalizuje się w budowaniu pełnego zadaszenia nad
stadionami i ich ofertę także będziemy rozpatrywać.
Rozmach inwestycji, czas potrzebny na jej realizację i ostateczny kształt
nowego obiektu uzależnione są przede wszystkim od finansów. Pieniądze wyłoży
KGHM, ale na razie nie wiadomo, jak duże będą to kwoty i czy wystarczą one na
realizację wszystkich planów. - Do połowy września mają zapaść strategiczne
decyzje, potem przetargi na projekty, wybór wykonawców i prace ruszą -
przewiduje Tadeusz Wiśniewski. - Myślę, że nastąpi to jeszcze w tym roku.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Newsletter DŚ 2
Sprawa nowego stadionu i hali w Lubinie - c.d > Odwet za stadion
klub 10-10-2005 , ostatnia aktualizacja 09-10-2005 20:14
Władze Lubina nie chcą bez przetargu sprzedać KGHM-owi stadionu Zagłębia Lubin.
Fundacja Polskiej Miedzi nie da więc pieniędzy na budowę hali sportowej przy
lubińskiej podstawówce
- Mszczą się za słaby wynik wyborczy SLD - komentują w Lubinie.
Członkowie obecnego, lewicowego zarządu KGHM wielokrotnie zapowiadali, że
wyremontują stadion Zagłębia Lubin. Jest już nawet projekt jego modernizacji.
Prace kosztować mają około 70 mln zł.
Stadion ma być nowoczesny, częściowo zadaszony, z halą widowiskowo-sportową i
hotelem. - Będzie nam go zazdrościć cała Polska - deklarował Wiktor Błądek,
poprzedni prezes KGHM.
Wiosną zarząd KGHM podjął decyzję o przekazaniu na modernizację stadionu 45 mln
zł. Pierwsze 14 mln już trafiło na konto Sportowej Spółki Akcyjnej Zagłębie
Lubin. Jej współwłaścicielami są: KGHM, podległa spółka Mercus i prywatny
przedsiębiorca Marian Urbaniak.
I choć opozycja grzmiała, że nie wiadomo, skąd kombinat weźmie pieniądze na
dokończenie inwestycji, a analitycy giełdowi dziwili się, że spółka miedziowa
tyle inwestuje w sport, władze KGHM na głosy krytyki nie zwracały uwagi.
Przeprowadzono już pierwsze przetargi na wykonanie robót. Nieoficjalnie
dowiedzieliśmy się, że remont wschodniej trybuny ma robić ZUW Urbex, firma
należąca do Mariana Urbaniaka, współwłaściciela Zagłębia, zaprzyjaźnionego z
Andrzejem Krugiem, wiceprezesem zarządu KGHM (również przewodniczący rady
nadzorczej Sportowej Spółki Akcyjnej Zagłębie Lubin).
Remont stadionu Zagłębia Lubin może się jednak nie rozpocząć, bo stadion i
przylegające do niego tereny, na których co niedziela odbywa się największa na
Dolnym Śląsku giełda samochodowa, wciąż należą do miasta.
Prezydent Lubina Robert Raczyński (związany z prawą stroną sceny politycznej)
nie chce odsprzedać stadionu Polskiej Miedzi bez przetargu.
Ryszard Zbrzyzny, przewodniczący największego Związku Zawodowego Pracowników
Przemysłu Miedziowego, do niedawna w radzie nadzorczej sportowej spółki,
publicznie stwierdził, że prezydent Raczyński nie sprzedaje obiektu kombinatowi
z powodów politycznych - aby lewicowy zarząd nie osiągnął sukcesu, jakim byłaby
jego modernizacja.
Raczyński broni się: - Miasto kilka lat temu przejęło stadion za długi klubu
sięgające blisko 20 mln zł i teraz nie może odsprzedać go za czterokrotnie
mniejszą kwotę.
Lubiński magistrat ogłosił już dwa przetargi na stadion. Cena wywoławcza - 14
mln zł - była dla Polskiej Miedzi zbyt wysoka. Sportowa spółka do przetargów
nie przystąpiła. - Mamy na ten cel nie więcej niż 5,5 mln zł - mówi Ryszard
Żarski, odpowiadający w Zagłębiu Lubin za inwestycje.
Spółka liczyła, że uda im się wytargować korzystną cenę w negocjacjach, których
się spodziewała po dwóch nierozstrzygniętych przetargach. Miasto jednak
ogłosiło kolejny przetarg. Obniżyło cenę, ale zmniejszyło przedmiot przetargu
do samego stadionu, bez jego otoczenia. - Jak może funkcjonować stadion bez
boisk treningowych? - denerwuje się Żarski.
Odpowiedzią na ogłoszenie nowego przetargu był list, który Fundacja Polska
Miedź wysłała do prowadzących budowę hali sportowej przy lubińskiej Szkole
Podstawowej nr 14. Fundacja poinformowała w zeszłym tygodniu, że wycofuje się z
obietnicy przekazania na ten cel 250 tys. zł: "Zarząd Fundacji jest głęboko
zaniepokojony brakiem zaangażowania władz miejskich Lubina w rozwój kultury
fizycznej w naszym regionie. Naszą ocenę opieramy na fakcie odstąpienia władz
miasta Lubina od stworzonej przez Zarząd KGHM Polska Miedź SA możliwości
realizowania inwestycji stadionu z zapleczem" - pisze przewodniczący Fundacji
Leszek Hajdacki (zastępca Zbrzyznego w jego związku zawodowym).
Tylko do wiosny
Piłkarze Zagłębia Lubin dostali od PZPN warunkowo zgodę na rozgrywanie meczów
na swoim boisku do rundy wiosennej. Licencję na rozgrywanie meczów u siebie
dostają jedynie kluby, które mają stadion z zadaszoną trybuną na co najmniej
1500 widzów.
Jeżeli Zagłębie do wiosny nie ruszy z modernizacją, PZPN może ukarać sportową
spółkę karą w wysokości 100 tys. zł.
Komentuje Katarzyna Lubiniecka:
KGHM pali się do remontu stadionu, ale trudno mi uwierzyć w jego dobre
intencje. Bo jeśli kieruje się dobrem mieszkańców miasta, to dlaczego odbiera
pieniądze na budowę sali gimnastycznej przy szkole podstawowej?
O co więc chodzi? Może o szybkie podpisanie umów z zaprzyjaźnionymi firmami na
prace budowlane przy stadionie, bo władze kombinatu już czują na plecach
oddechy następców?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Newsletter DŚ 2
Zagłębie Lubin kupuje stadion
Zarząd KGHM Polska Miedź SA podjął we wtorek decyzję o zakupie stadionu
Zagłębia Lubin. - W środę na konto miasta przesyłam wadium - mówił wczoraj
Jerzy Fiutowski, prezes Zagłębia.
Wszystko wskazuje, że po kilku latach żenującego serialu nieudolności i
przepychanek szefów koncernu i urzędników samorządowych wreszcie sprawa
przebudowy stadionu rusza z miejsca. Problem w tym, że na koniec prac trzeba
będzie prawdopodobnie poczekać znacznie dłużej, niż pierwotnie planowano.
Zagłębie Lubin jako jedyny klub pierwszoligowy w Polsce ma warunkową licencję
na korzystanie ze swego obiektu, bo tylko w Lubinie na stadionie nie są
spełniano minimalne wymogi licencyjne. Właściciel klubu, czyli KGHM, uzyskał w
tym roku dwumiliardowy zysk ze swej działalności, a sprawa stadionu formalnie
rozbija się o pieniądze - miedziowy potentat nie chce wydać na zakup obiektu
więcej niż 5,5 miliona złotych.
W 2003 roku na obiekcie uruchomiono sztuczne oświetlenie. Postawiono je 18 lat
po otwarciu lubińskiego kolosa, bo PZPN nie pozwoliłby na grę w ekstraklasie
bez sztucznego oświetlenia. Jak na ironię Zagłębie spadło wtedy do drugiej
ligi. Po roku wróciło do grona najlepszych drużyn, tyle tylko, że wtedy wymogi
PZPN były już wyższe. Trzeba było mieć krytą trybunę dla przynajmniej 1000
kibiców, zainstalowany monitoring, a ostatnio listę tę uzupełniono o
podgrzewaną murawę. Zagłębie takich warunków nie spełnia.
Obecny sezon w roli gospodarzy lubinianie rozpoczęli meczem z Pogonią Szczecin
w Polkowicach, bo zgody na grę na własnym obiekcie nie mieli. Potem w sobie
tylko wiadomy sposób działacze Zagłębia uzyskali kolejną warunkową licencję,
ale zagrożoną między innymi grzywną w wysokości 100 tys. złotych, gdyby
warunków - czyli rozpoczęcia realizacji inwestycji - nie spełnili. - Działacze
PZPN coraz częściej monitowali u mnie w sprawie stadionu - przyznaje prezes
Jerzy Fiutowski. - Licencję wprawdzie mamy do końca sezonu, ale gdybyśmy nic
nie robili, to moglibyśmy ją stracić.
Równocześnie od ponad roku trwa żenujący spektakl, którego bohaterem jest
stadion. Władze Lubina, które przejęły obiekty Zagłębia za długi klubu wobec
miasta (około 15 milionów), postanowiły je sprzedać. KGHM zadeklarował zakup.
Najpierw okazało się, że oferowana cena za stadion i boiska treningowe jest dla
holdingu za wysoka. Prezydent obniżał ją w kolejnych ofertach przetargowych,
ale wciąż było to za dużo. Kiedy miało dojść do ostatniej tury, czyli
negocjacji ceny, szef lubińskiego samorządu nagle zmienił decyzję i rozpisał
nowy przetarg. Tym razem postanowił sprzedać tylko stadion, bez boisk
treningowych. Konsternacja w Polskiej Miedzi była olbrzymia. Prezydent Robert
Raczyński najwyraźniej pokrzyżował plany, aby sprawę kupna stadionu włączyć do
kampanii wyborczej lewicowych prominentów Polskiej Miedzi. Takie plany nie były
w Lubinie tajemnicą. W mieście stanęła nawet olbrzymia reklama informująca o
tym, że KGHM buduje stadion. Nie budował. - Postawimy stadion od zera w innym
miejscu - wściekał się wtedy Andrzej Krug, wiceprezes KGHM i szef rady
nadzorczej Zagłębia.
Tymczasem nowa procedura przetargowa trwała. Zagłębie, które ma być inwestorem,
nadal nie przystępowało jednak do przetargu. Dopiero kiedy cena spadła poniżej
wspomnianej sumy 5,5 miliona, pojawiły się głosy, że tym razem dojdzie do
transakcji. Aby tak się stało, należy jednak wpłacić wadium i przystąpić do
przetargu. Termin upływa 28 grudnia, a decyzji nadal nie było.
W poniedziałek doszło do niespodziewanych decyzji personalnych rady nadzorczej
KGHM, która odsunęła od podejmowania decyzji Andrzeja Kruga i Wiktora Błądka.
Obaj są związani z Ryszardem Zbrzyznym, człowiekiem numer jeden w KGHM w
ostatnich latach, szefem największego związku zawodowego w KGHM i posłem SLD.
Posunięcie to ma na celu ograniczenie wpływów Zbrzyznego w KGHM. Zbrzyzny, Krug
i Błądek oficjalnie byli zwolennikami budowy stadionu. Decyzja ta wywołała więc
poruszenie wśród kibiców Zagłębia. W poniedziałek wieczorem wydawało się, że
nowy stadion to nierealna mrzonka.
Jednak już we wtorek - znowu nieoczekiwanie - zarząd KGHM (już bez Kruga i
Błądka) podjął jednomyślnie decyzję, by stadion jednak kupić.
- Czekam na jej pisemne potwierdzenie i jak tylko je dostanę, to będę miał
formalną podkładkę do uruchomienia kolejnych procedur - mówił w środę Jerzy
Fiutowski, prezes Zagłębia. - Liczę, że jeszcze dziś przelejemy kwotę wadium na
konto miasta. Natomiast w czwartek złożymy dokumenty i w ten sposób przystąpimy
do przetargu.
Jeśli nie pojawią się kolejne niespodzianki, wkrótce klub będzie znowu
właścicielem stadionu i można będzie rozpocząć inwestycję. Jako pierwsza ma
zostać przebudowana wschodnia trybuna. Dotychczasowa ma zniknąć do wiosny i
wówczas rozpocznie się budowa nowych trybun, zaplanowana według wcześniejszych
projektów. Pod dachem znajdzie się 5,6 tys. miejsc. Zainstalowane zostanie
również podgrzewana murawa oraz monitoring. Wszystko ma być gotowe przed
pierwszym meczem nowego sezonu. W ten sposób spełnione będą wymagania PZPN, ale
zakończenie całej inwestycji potrwa kilka lat. - Mam informację, że władze KGHM
będą udzielać zgody na kolejne etapy inwestycji - mówi prezes Fiutowski.
W praktyce oznacza to, że termin zakończenia całej przebudowy może się znacznie
oddalić. Nie wiadomo też, jakie będą losy planowanej hali sportowej. - Na razie
najważniejsze jest spełnienie wymogów PZPN, a hala do tego nie jest potrzebna -
kończy Fiutowski.
źródło: gazeta.pl
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljakub791.xlx.pl |