Ogldasz odpowiedzi wyszukane dla hasa: SPPK Police
Temat: [pr] Będą strajki motorniczych i kierowców
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,4943929.html Komunikacyjne referendum strajkowe mpr 2008-02-19, ostatnia aktualizacja 2008-02-19 19:34 We wtorek do północy pracownicy firm komunikacyjnych deklarowali w referendum, czy są gotowi rozpocząć strajk. Chodzi oczywiście o podwyżki płac Referendum ogłoszono w trzech firmach: tramwajowym Miejskim Zakładzie Komunikacyjnym oraz dwóch spółkach autobusowych: SPA-Dąbie i SPPK Police. - Jaki będzie wynik, trudno przewidywać - mówił wczoraj po południu Bogdan Rojek, szef Solidarności w MZK. - Urny otworzymy dopiero o północy. Pracownicy odpowiedzieć mieli tylko na jedno pytanie: "Czy jest pan/pani za strajkiem?" Jeśli "tak" odpowie ponad połowa załóg, strajk jest prawie pewny. Do uzgodnienia pozostanie jego forma: czy będzie to protest rotacyjny, okupacyjny, czy np. przestanie kursować komunikacja. Związki od grudnia są w sporze zbiorowym z pracodawcą (czyli pośrednio miastem). Domagają się wzrostu wynagrodzeń o 30 proc. - Ze strony miasta nie było żadnej kontrpropozycji - wyjaśnia Rojek. - Dwumiesięczne rozmowy nie dały efektu. Stąd referendum strajkowe. Płace motorniczych nie wzrosły od sześciu lat. W tym czasie miasto dwa razy podniosło ceny biletów. Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: [pr] Autobusy w rękach radnych
W piątek otwarto oferty. Przewoźnicy zaproponowali, że przez najbliższy rok będą wozić pasażerów autobusami w cenie od 3,98 zł (SPA Dąbie) do 5,78 zł (SPPK Police) za 1 km. Miasto w budżecie założyło mniej. Jeśli radni w poniedziałek nie przegłosują przesunięcia półtora kilometra na komunikację, przetarg trzeba będzie unieważnić.
Brawo, nie wolno pozwolic na przesuniecie poltorej kilometra!! Jeszcze sie by dostala w niepowolane rece jakies ta szczecinska komunikacja - z jednej strony Niemcy a z drugiej zalew i las ;) Z drugiej strony widzialem juz sceny, gdy nie udalo sie przeglosowac wygasniecia mandatu radnego/posla gdy ten byl zszedl z tego padolu, wiec i moze nie przeglosuja przesuniecia tego 1,5 km :p
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: [pr] W wyborczej o nockach
Mareczek wrote:
| Do przetargu na obsługę linii stanęło czterech przewoźników: SPA Klonowica, | SPA Dąbie, SPPK Police oraz PKS Szczecin. | | [A gdzie nasz przewoznik z Katowic?? :D]
Przewoźnik z Katowic nie stanął do przetargu, a jedynie zakupił specyfikację burząc spokój działu zamówień publicznych w ZDiTMie ;-) Na razie muszę się na pocztę fatygować, bo odpowiedzi na pytania nurtujące oferentów ZDiTM był łaskaw przysłać poleconym... ;-)
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Nowe autobusy
Dziś rano do SPPK Police przybyło 5 nowych autobusów MAN. MANy NL283 o numerach #3028 i #3029 oraz NG313 #758, #759 i #760.
NL223, ogólnie many się różnią tym że przeguby mają od zewnątrz oświetlenie, i inne przyciski do otwierania drzwi kierowcy. A Many NL223 są sześcio biegowe i mają siedzenia jak w manach NG313 #756 i #757. Kiedy odwiedziłem Zajezdnie Police Man NG313 #760 stał na lakierni.
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Kasacje
Ostatnio nikt nie pisze co się w Szczecinie i Policach pożegnało na wieki. MZK Szczecin pod koniec Czerwca 2005 skasowało: 102Na 607" i 626 oraz 105N 664. SPA Klonowica skasowało nastmiast w lutym i w maju Jelcze M11 548,550,570,1007 i 1008. Natomiast SPPK Police ścieło w maju 2005 trupa - Ikarusa 280.26 #730 Cześc ich pamięci :(
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Ikarus 160p
Witam, Poszukuję zdjęć Ikarausa 160p, a w szczególności fotki z wnętrza. Jeżeli ktoś posiada proszę o linka lub wysłać na priva. I druga sprawa, to ile autobusów tego typu posiadają jeszcze PKS-y z Gdańska i Gdyni ????
SPPK Police 2 sztuki Ik160p numery tab 744 i 746 .W 1997 r. Zakłady Chemiczne w Policach przekazały SPPK w Policach 5 szt Ik160p o numerach 744-748. W 1998 Zeuny 744,746,747 miały remont w KAPENA SA zaś 745, 748 nie miały remontu i zostały zezłomowane w 1999 zaś 747 uległ kasacji w 2002r. Spodkać je można jako linie Pracowicze do Zakładów Chemicznych a czasem są wynajmowane
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Pukajac do piekla bram...
... mozna w najmniej spodziewanym momencie nagle zrobic obrot o 180 stopni i powoli zaczac sie wracac - moze dosc orginalne porownanie, ale takie wlasnie mam glupie wrazenie: ze Szczecin zjezdzal do tej pory po rowni pochylej, a teraz powoli robi zwrot... Ktos juz wrzucil prasowke, ze rozmowy z Simensem beda kontynuowane - szkoda, ze wczesniej je zawiesili :( Dzis na stronie urzedu miasta Szczecina pojawil sie projekt budrzetu na rok 2003: planowana ilosc pieniedzy na usulugi regularnej KM to 110,273,685 czyli... 101,6% tegorocznych pieniedzy! - trakcja tramwajowa: 46 948 934 (100,1%) - SPA Klonowica: 20 383 950 (98,4%) - SPA Dabie: 24 384 560 (99,7%) - SPPK Police: 13 402 114 (100,0%) [Trzcinski wie o kogo trzeba dbac he he ;)] - uslugi komunikacyjne nocne: 2 909 127 (109,7%!!!) - komunikacja zastepcza itp.: 2 245 000 (577,5%!!!) A teraz najlepsze: pamietacie jak byla prasowka, ze CW bankrutuja? Wg. tego rpojektu to raczej nie bedzie mialo miejsca w roku 2003... MZK na zakup uslug remontowych ma dostac 3,400,000 zl (w porownaniu do 910,000 w tym roku)! Ale to jeszcze nie koniec niespodzianek... W przyszlym roku nie planuje sie podwyzki cen biletow! Przewiduje sie natomiast dotacje na remonty taboru w kwocie 1,500,000. Sezonowosc? MIESIECZNIE w zaleznosci od udokumentowanych potrzeb MZK! No i to narazie tyle. Jak tylko dokopie sie do informacji o remontach torowisk - dam znac :) pozdrawiam, Marcin Stefanowicz
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Pukajac do piekla bram...
- SPPK Police: 13 402 114 (100,0%) [Trzcinski wie o kogo trzeba dbac he he ;)]
Hehe
- uslugi komunikacyjne nocne: 2 909 127 (109,7%!!!)
No prosze, mozliwe ze ilosc kursow nocnych nie zmieni sie, a wydluzone zostana kursy linii dziennych?
- komunikacja zastepcza itp.: 2 245 000 (577,5%!!!)
O kur**. Moze Piastow beda remontowac i trzeba bedzie odpalic w szczycie Ikarusa co 2 minuty :D
A teraz najlepsze: pamietacie jak byla prasowka, ze CW bankrutuja? Wg. tego rpojektu to raczej nie bedzie mialo miejsca w roku 2003... MZK na zakup uslug remontowych ma dostac 3,400,000 zl (w porownaniu do 910,000 w tym roku)! Ale to jeszcze nie koniec niespodzianek...
Moze jakies modernizacje?
W przyszlym roku nie planuje sie podwyzki cen biletow!
Mogliby podwyzyc o te 3%, zeby wyrownac do rownych cen, tzn. 1 zl ulg. na 20, 2 zl nor. na 20 itd (bez podwyzek cen biletow miesiecznych). A tak dalej bedzie 0,95, 1,90 itd.
No i to narazie tyle. Jak tylko dokopie sie do informacji o remontach torowisk - dam znac :)
To ja dodam smutna informacje. Nie bedzie ani grosza na SST :((( - za dzisiejsza "bezplatna" GW.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Mamy konduktorów.
SPPK Police eksperymentalnie zatrudniło na linię samorządową ( Police - Trzebież ) konduktorów. Jak twierdzi prezes SPPK, to dobre rozwiązanie - konduktor zarobi na siebie i na swoją pensję. Spółka chce również zaproponować coś takiego... ZDITM, a chodziło by na początek o linie 103 i 106. Co z tego wyjdzie czas pokaże, pensja konduktora - 825 zł.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Kolejne zakupy
Jak donoszą wiarygodne źródła SPPK Police ma zamiar zakupić w tym roku trzy 12 metrowe niskopodłogowe autobusy. Przetarg zostanie ogłoszony wkrótce, tak aby autobusy były dostarczone latem. Stawiam na Many.... ******************************** Pzdr Kanar
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Sikorskiego
Użytkownik Grzegorz W. Fedorynski <alo@zodiac.mimuw.edu.pl w wiadomości do grup dyskusyjnych napisa ł:Pine.LNX.4.33.0110221813470.1900-100@joanna.jfedor.org... W Szczecinie nie macie żadnego Stara z kółkami tramwajowymi? Bardzo dziwne. No jak na caly Szczecin jest jeden _pojazd_ niskopodlogowy (tram&bus!) to czemu tu sie dziwic? ;-
A teraz to sobie już Waść kpiny urządzasz... Akurat jeśli chodzi o KM, to Police zawsze brano razem ze Szczecinem. SPPK Police (to były wydział autobusowy WPKM, a później MZK) "wykonujące kursy na zlecenie" ZKM Szczecin, posiadają autobusy niskopodłogowe, które obsługują linie 101, 103, 106, 107 między Policami i Szczecinem. A więc w Sz-nie są pojazdy niskopodłogowe! :- Pzdr, AK
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Sikorskiego
Użytkownik Adam Kolacz <akol@poczta.fm w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9r7427$17@news.tpi.pl... A teraz to sobie już Waść kpiny urządzasz...
Owszem. Z dzika rozkosza ; Akurat jeśli chodzi o KM, to Police zawsze brano razem ze
Szczecinem. Tere fere. Kto bral, ten bral. Jak ktos mieszka w Policach to mowi, ze jest ze Szczecina? :-) SPPK Police (to były wydział autobusowy WPKM, a później MZK) "wykonujące kursy na zlecenie" ZKM Szczecin, posiadają autobusy niskopodłogowe, które obsługują linie 101, 103, 106, 107 między Policami i Szczecinem.
To policz sobie np. Poznan, tylko nie zapomnij o Swarzedzu, Czerwonaku, Suchym Lesie, Luboniu, Korniku... A więc w Sz-nie są pojazdy niskopodłogowe! :-
Ale nie sa szczecinskie! Szczecinski jest jeden (i to gniot). Zreszta, bylby Szczecin normalny i kupowal niska podloge, a nie bulwy i volva, to nie byloby dyskusji :-)
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Sikorskiego
A teraz to sobie już Waść kpiny urządzasz... Owszem. Z dzika rozkosza ;
Grrrrr.... Akurat jeśli chodzi o KM, to Police zawsze brano razem ze Szczecinem. Tere fere. Kto bral, ten bral. Jak ktos mieszka w Policach to mowi, ze jest ze Szczecina? :-)
Tere fere. Jakby Police nie były pod Szczecinem, to miałyby figę z makiem, a nie 8 linii autobusowych dziennych i 2 nocne... No, moze pan Heniu jezdzilby H9.35 na trasie miedzy osiedlem Chemik, a Zakladami Chemicznymi... :- SPPK Police (to były wydział autobusowy WPKM, a później MZK) "wykonujące kursy na zlecenie" ZKM Szczecin, posiadają autobusy niskopodłogowe, które obsługują linie 101, 103, 106, 107 między Policami i Szczecinem. To policz sobie np. Poznan, tylko nie zapomnij o Swarzedzu, Czerwonaku, Suchym Lesie, Luboniu, Korniku...
W Szczecinie nie ma az tylu "satelitow", wiec liczyc i tak nie będę... :- ięc w Sz-nie są pojazdy niskopodłogowe! :-
Ale nie sa szczecinskie! Szczecinski jest jeden (i to gniot). Zreszta, bylby Szczecin normalny i kupowal niska podloge, a nie bulwy i volva, to nie byloby dyskusji :-)
Gdyby Poznań był normalny i kupował niską pogłogę zamiast vozidel RT6N1 i złomów z Duesseldorfu i Frankfurtu/M to nie byłoby dyskusji. :-) I jak? "Dyskutujemy" dalej? :-
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Reklama na tramwajach
Szymon ---ooOOoo--- wrote: Czy jeszcze w jakims innym polskim miescie mozna spotkac zielone tramwaje i autobusy?
SPPK (Police/Szczecin) ma żółto-jasnozielono-ciemnozielone autobusy (te kolorki są w postaci dużej liczby pasków) OS
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Numery taborowe
Bartosz Mazur napisał(a): Mam pytanie, przede wszystkim dla GOP-owcow, ale glosy z kraju tez mnie interesuja. Jaki jest najwyzszy numer taborowy? Czego? - a czego badz!
Szczecin: tramwaj - 1052 (mieliśmy też 1949, ale przenumerowaliśmy go z porotem na 216) autobus - 3015 (SPPK Police). PKSy mają pięciocyfrowe numery, ale te się nie liczą ;-) A teraz odwrotny konkurs - najniższy numer taborowy tramwaj roboczy - 001 liniowy - 501 autobus - 5 (odstawiony)
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Troche wiesci
Zapewne sa to modele NL223(263) i NG313.
Jezeli tych ostatnich bedziecie mieli wiecej niz SPPK Police, czyli coanjmniej 2 :), to chyba sie do 3miasta wyprowadze :)
Marcin Stefanowicz NG313 #755 SPPK - Najpiekniejszy autobus na ziemii...
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Troche wiesci
On 4/17/2002 10:18 PM, Marcin Stefanowicz wrote: | Zapewne sa to modele NL223(263) i NG313.
Jezeli tych ostatnich bedziecie mieli wiecej niz SPPK Police, czyli coanjmniej 2 :), to chyba sie do 3miasta wyprowadze :)
Jak pisała prasa - 3 przegubowe i 20 krótkich. Którymkolwiek nie byłby ten NG313, to i tak możesz się już pakować ;-)
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Troche wiesci
Użytkownik Marcin Stefanowicz <marme@poczta.onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a9klrr$jm@news.tpi.pl... | Zapewne sa to modele NL223(263) i NG313.
Jezeli tych ostatnich bedziecie mieli wiecej niz SPPK Police, czyli coanjmniej 2 :), to chyba sie do 3miasta wyprowadze :)
Przeprowadź się do Bydgoszczy mamy po 7 krótkich i długich Manów i to pewnie nie koniec :-) Pozdrawiam GRZEGORZ SOBALA gog@interia.pl www.komunikacjabydgoszcz.prv.pl
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Większe mandaty za jazdę bez biletu!
"przyznam ze ja nie rozumiem tego podzialu spolek - bylo to chyba
wprowadzone po
to zeby stowrzyc konkurencje"
Znaczy się tak nam chyba wmówili, ale o jakiej konkurencji mowa? :).
SPAK dostał lewy brzeg, SPAD prawy brzeg, SPPK Police i dojazd do
Szczecina. Są też mieszane brygady A i B obsługuje SPAK i SPAD. No
konkrencja jak w mordę strzelił :). Polega to chyba na tym, że SPAD
ma o 4 lata młodsze VOLVO B10MA...Do dupy z taką spółką, gdzie
udział miasta to 100%. ZDiTM ustawia przetargi w oparciu o
możliwości taborowe w/w spółek. No zapomniałem o jeszcze jednym
przewoźniku w naszej zacnej KM. Na nockach PKS się rozbija swoimi
złomami. Dobrze, że dziennych nie ustawiają pod PKS, bo to dopiero
byłaby masakra!
Niech zrobią jedną firmę od KM jak ma to miejsce chociażby w
Poznaniu albo sprywatyzują w pizdu cały ten interes.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Historia tramwajów - czy ktoś zna
Historia tramwajów - czy ktoś zna kasetę zamieszczoną w eBayu pod
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2235982956&category=40836
Jeżeli aktywnie pomagały MZK Szczecin i SPPK Police to może ktoś ma dostęp do
kopii ?
(nie chciałbym wydawać w eBayu kilkudziesięciu ojro)
Za informacje będę wdzięczny.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Historia tramwajów - czy ktoś zna
> Jeżeli aktywnie pomagały MZK Szczecin i SPPK Police to może ktoś ma dostęp do
> kopii ?
MZK, SPPK ale nie tylko. Zapomiales o fragmencie: "dem Verein der Freunde des
städtischen Nahverkehrs STMKM" :-)
Wiem, ze STMKM ma conajmniej jeden egzemplarz, ale czy ma ich wiecej tego nie
wiem :-( Ale film polecach choc nadaje sie glownie dla milosnikow komunikacji
miejskiej ;-)
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Edik z SPPK
Witam Dziś koło 12stej widziałem Edika z SPPK Police. Zapewne wiózł jakąś wycieczkę. Czy ten autobusik jest często wynajmowany? Czy czasem jeździ tez na jakiejś linii?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Nowe autobusy
Witam! Dziś rano do SPPK Police przybyło 5 nowych autobusów MAN. MANy NL283 o numerach #3028 i #3029 oraz NG313 #758, #759 i #760. pozdrawiam Wojciech L.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Nowe autobusy
Witam! Dziś rano do SPPK Police przybyło 5 nowych autobusów MAN. MANy NL283 o numerach #3028 i #3029 oraz NG313 #758, #759 i #760.
Najserdeczniejsze kondolencje.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Ikarus 160p
| I druga sprawa, to ile autobusów tego typu posiadają jeszcze PKS-y z Gdańska | i Gdyni ????
SPPK Police 2
Naucz sie czytac trollu. Czy ktos sie pytal o Police?
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Z notatnika dyżurnego
Witam wszystkich.
Czesc
Siedzę na dyżurze w pracy i w wolnej chwili pogwarzyłem telefonicznie z dyspozytorem naszego ZKMu, który chyba do końca życia znienawidził już
helmuty. A ja sie dziwie ze informacja ZKM jest ciagle zajeta. Jak twierdzi, na jego służbie zawsze któryś się roz**** (tu już nie będę powtarzał, choć nie było to jeszcze najgorsze przekleństwo) ;) Najpierw była sobota godz. 14.53, wykolejenie przy wjeździe na pętlę. Nawet dla średnio znających Szczecin nie będzie chyba zaskoczeniem, że to
Pomorzany.
Tam sie wszystko wykoleja (nawet 105-tki, ale tylko te z Golecina.....) Linia 11, GT6 nr 919 (czyli złom z Golęcina). Ruch na pętli utrudniony do 15.21. Potem było trochę spokoju, tzn. do 19.05. Wtedy to na ul. Malczewskiego jadący w stronę Stoczni wagon 910 (znowu z Golęcina i znowu na "11")... zgubił hamulec szynowy!
To juz przesada.
Wstrzymanie do 19.31. I żeby panu nie było smutno, jak przyszedł dziś po południu na służbę, to odnotował następne wykolejenie. O dziwo - tym razem przy wjeździe na pętlę Krzekowo. Ale tradycja dotrzymana: linia 5, więc helmut z Golęcina (nr 916). Przerwa od 16.55 do 18.24. W tym czasie 5 i 7 od Wawrzyniaka do zaj. Pogodno (członkowie STMKM, którzy byli dziś na "zerówce" mieli więc okazję porobić niecodzienne foty, bo ok. 17.30 na Pogodno zjeżdża) Od Wawrzyniaka do Krzekowa "chodziły" w tym czasie 3 Zatramwaje.
Zaloze sie ze jeden Ikarus i dwa gnioty (z czego jeden z SPPK Police)
Takich kwiatków mamy naprawdę sporo, helmuty się "sypią", torowiska też, a prezydenci miasta rozkładają bezradnie rączki, robią smutne minki i mówią, że brak kasy.
A ta kasa idzie na sygnalizacje swietlna, w miejsca w ktore wogule nie jest potrzebna (przyklad - skrzyzowanie Monte Casino z Felczaka. Ruch samochodow - 0,5 blachosmroda na minute). I tym małooptymistycznym akcentem kończę swój dyżur, wyłączam komputer i jakimś autobusem udam się na zasłużony odpoczynek. :(
Tylko uwazaj zeby jakis helmut (z Golecina) nie wylecial z torow i nie przy******lil w twoj autobus.
Pzdr Marek Pawlukowicz / mpa@kki.net.pl , mpa@wp.pl Gadu-gadu: #1317273
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Co masz na tapecie ?
[ciach] MAN NG313 - 755- z SPPK Police na osiedlu Chemik w Policach
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Markowski prezesem SPPK
Markowski prezesem SPPK Police spółki z.o.o W tej zajezdni są :Same Many oraz historyczne: Jelcz 043 ogórek,
Renalut PR110,Nysa.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: [pr] W wyborczej o nockach
Rewolucja w liniach nocnych mago 10-09-2003, ostatnia aktualizacja 10-09-2003 20:14 [łuko sie poddal?? :)] Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego wie już, jakie firmy będą obsługiwały zreorganizowaną komunikację nocną w Szczecinie Od 1 października do dyspozycji pasażerów będzie 13 linii komunikacji nocnej. Dotychczas było ich 17. - Na przełomie lutego i marca ZDiTM przeprowadził badania obciążenia linii nocnych - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik ZDiTM-u. - Na podstawie zebranych informacji opracowany został plan nowej komunikacji nocnej. Do przetargu na obsługę linii stanęło czterech przewoźników: SPA Klonowica, SPA Dąbie, SPPK Police oraz PKS Szczecin. [A gdzie nasz przewoznik z Katowic?? :D] - Przewoźnicy ci, obsługujący aktualnie funkcjonujące połączenia nocne, będą obsługiwać teraz tylko te z nowych tras komunikacyjnych, na które zaproponowali najniższą cenę za jeden wozokilometr - poinformował Dariusz Wołoszczuk. Zgodnie z procedurą przetargową przewoźnikom pozostają do załatwienia formalności, jednak - jak oświadczył Wołoszczuk - dopóki ich nie dopełnią, pozostaje niepewne, kto będzie obsługiwał daną linię. Od 1 października linie nocne będą miały nową numerację rozpoczynającą się od numeru 521 do 534 (nie będzie linii o numerze 530). Wiadomo, które przedsiębiorstwo zaproponowało najniższą cenę na obsługę danej linii. Z dostępnych informacji wynika, że: linie 521, 525, 527, 528 i 529 będzie obsługiwało SPA Klonowica; linie 533 i 534 SPA Dąbie; linie 524 i 527 SPPK Police, a linie 522, 523, 531 oraz 532 PKS Szczecin. [Niee!!!!!! Znowu bedzie mnie obslugiwal jakis zasrany PKS :/] Nowe numery oraz rozkłady jazdy powinny pojawić się na przystankach w nocy z 31 września na 1 października. Wiadomo już, że ze względu na małe obłożenie bądź pokrywanie się tras, zostaną zlikwidowane linie oznaczone dotychczas numerami: 515, 509, 505; linie 502 i 517 zostaną połączone w jedną linię nr 522, a linie 504 i 512 połączone w linię nr 524. Natomiast z linii 510 powstaną dwie linie 525 i 529. Niektóre z pozostałych linii nocnych będą miały oprócz numeracji zmienioną trasę. Koszt przejazdu autobusem pozostanie niezmieniony. Na liniach łączących centrum z prawobrzeżem autobusy będą kursowały średnio co 45 minut. Natomiast do Polic pojadą co 2 godz. Na najbardziej obleganych liniach weekendowych, liczone od nocy z czwartku na piątek do nocy z soboty na niedzielę, autobusy będą kursowały częściej niż w pozostałe noce. [No tak wzmocniona ze szok, az jeden kurs wiecej (na niektorych liniach to 20% kursow wiecej niz normanie :P]
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: [pr] Jubileuszowa parada autobusów
Jubileuszowa parada autobusów mago 28-09-2003, ostatnia aktualizacja 28-09-2003 18:21 Zwiedzanie zajezdni autobusowej przy ul. Struga oraz parada autobusów upamiętniły dwie rocznice: 25 lat istnienia zajezdni i 75 lat komunikacji autobusowej w Szczecinie Choć 75-lecie komunikacji autobusowej w Szczecinie przypada dopiero 7 grudnia, miłośnicy autobusów już w sobotę obchodzili święto. Imprezę zorganizował STMKM oraz SPA "Dąbie", SPA "Klonowica" oraz SPPK "Police". - Chcieliśmy wykorzystać ostatnie ciepłe dni. W grudniu goście mogliby już nie dopisać ze względu na mrozy - uważa Robert Łubiński, prezes Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej. - Połączyliśmy obchody, bo 25-lecie zajezdni na Struga to doskonała okazja. Grupa ok. 100 miłośników autobusów [WOW! Nas bylo z 30 osob, reszta to mieszkancy Szczecina] przez ponad dwie godziny zwiedzała obiekty zajezdni autobusowej, podziwiała wystawę fotografii upamiętniającą komunikację autobusową w Szczecinie. Największą atrakcją było jednak oglądanie zgromadzonych autobusów. Najstarszym pojazdem był jelcz "ogórek" z 1978 roku, który od kilku lat obsługuje linię turystyczną nr 50. Najnowszym zaś niskopodłogowy man NL 313 z 2002 roku nazywany przez niektórych "deskorolką". Wystawiono również wysłużone ikarusy, stare i nowsze wersje jelczy oraz przegubowe volvo i minibus autosan, czyli wszystkie pojazdy, które obsługują linie autobusowe w Szczecinie. Każdy mógł usiąść za kierownicą i sprawdzić, jak np. działają nowoczesne informacyjne wyświetlacze elektroniczne. Zwiedzający mieli okazję poznać pracę zajezdni od kuchni. - Każdy autobus po dotarciu do zajezdni musi odwiedzić kilka punktów - opowiadał Roman Szok, wiceprezes Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Dąbie". - Najpierw musi zatankować, potem pojechać do myjni, a następnie na punkt obsługi codziennej, gdzie zespół mechaników sprawdza jego stan techniczny. Jeżeli wszystko jest w porządku, zostawia autobus na parkingu. Jeśli nie, pojazd trafia do hali napraw. Najstarszym autobusem eksploatowanym przez SPA "Dąbie" jest dwudziestoletni ikarus o numerze bocznym 203 [303]. Przejechał już ponad milion kilometrów. W zajezdni jest jeszcze kilka pojazdów, które mają tak duży przebieg. - Codziennie spośród 101 autobusów na trasę wyjeżdża 72 [74] - informował Szok. - Średnio pokonują 22 tys. km dziennie. W ciągu roku nawet do 8 mln kilometrów. Tygodniowo do zajezdni dostarczane jest 60 tys. litrów oleju napędowego. Dziennie wlewa się do baków 8 tys. litrów. W zajezdni jednorazowo może stacjonować 200 autobusów, jednak w szczytowym roku 1978 było ich tylko 170. Komunikacja autobusowa w Szczecinie ruszyła 7 grudnia 1928 roku. Jej uruchomienie wynikało z szybkiego rozwoju przestrzennego miasta i podszczecińskich osiedli. Pierwszy autobus połączył okolice dzisiejszego lotniska z Dąbiem. Kolejne autobusy pojechały do Klęskowa, Kijewa, Polic oraz Dołuj. W roku 1939 było już 10 linii autobusowych. Wojna zatrzymała rozwój komunikacji autobusowej w Szczecinie. Jej odrodzenie datuje się na 1947 rok, kiedy na ulicach pojawiły się autobusy z demobilu. Od 1950 roku zaczęły pojawiać się nowe pojazdy: stary i mavagi. Dziś 4 przedsiębiorstwa komunikacyjne obsługują 46 linii dziennych i 17 nocnych. Od 1 października będzie 13 linii nocnych. W [ ] moje komenatrze/poprawki...
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: [pr] Pożar kolejnego jelcza
Pożar kolejnego jelcza Maciej Janiak 13-02-2004, ostatnia aktualizacja 13-02-2004 19:40 http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,1913697.html Pożar kolejnego jelcza. - Ktoś wpadł na naszą stację i powiedział, że pali się autobus - mówi Krzysztof Stachowicz, pracownik stacji benzynowej. - Dałem agregat gaśniczy. Autobus palił się kilkadziesiąt metrów od paliwa. Pożar kolejnego jelcza. - Ktoś wpadł na naszą stację i powiedział, że pali się autobus - mówi Krzysztof Stachowicz, pracownik stacji benzynowej. - Dałem agregat gaśniczy. Autobus palił się kilkadziesiąt metrów od paliwa. Wczoraj przed południem w autobusie linii 63 jechało około 50 pasażerów. Kierowca poczuł dym trzy minuty po odjeździe z pętli na Kołłątaja. Zatrzymał się między przystankami i wypuścił pasażerów (tak jak nakazują przepisy, gdy z autobusem dzieje się coś złego). Dym wydobywał się z silnika z tyłu pojazdu. Gdy kierowca otworzył klapę, buchnął ogień. Nie pomogły dwie gaśnice, które były w autobusie. Jakiś przechodzień przybiegł z agregatem gaśniczym. Dopiero wtedy udało się stłumić płomienie. Straż pożarna dogasiła tlące się gumowe elementy i sprzątnęła jezdnię. Dzięki szybkiej akcji kierowcy i przechodniów we wnętrzu autobusu ucierpiały tylko tylne siedzenia. Pojazd został odholowany do zajezdni w Policach. Tam poczeka na badania, które przeprowadzi specjalna komisja. SPPK chce, aby przy badaniu był obecny przedstawiciel Jelcza. - To już drugi jelcz typu 120M, który się zapalił - tłumaczy Andrzej Markowski, prezes SPPK. - Można podejrzewać, że coś jest na rzeczy po stronie producenta. Chcemy rozwiać wszelkie wątpliwości. Z kolei w Jelczu powiedziano "Gazecie", że do chwili wykrycia przyczyny pożaru nie należy nawet przypuszczać, co mogło go spowodować. - Nie słyszałem jeszcze, żeby taki pożar przytrafił się produkowanym przez nas autobusom - twierdzi Wojciech Pyzio, dyrektor ds. rozwoju w Jelczu. -W pojeździe stosujemy tylko takie materiały, które spełniają określone standardy bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo jest sprawą nadrzędną. Autobus jeździł od ośmiu lat. Poprzednie wypadki W lutym 2001 r. w okolicach Tanowa spalił się jelcz 120M należący do SPPK Police. Wiózł do szkoły 12 uczniów z Zalesia i Poddymina. Pożar wybuchł z tyłu pojazdu, później ogień strawił go doszczętnie. Przyczyn nie ustalono. Trzy tygodnie później kolejny jelcz, tym razem M11 należący do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica", wypalił się do reszty na terenie zajezdni przy Klonowica. SPPK eksploatuje sześć jelczy 120M. 12 sztuk ma SPA Dąbie, a SPA Klonowica - 16. Wszyscy przewoźnicy korzystają również z autobusów Jelcz M 11. W sumie jest ich 55. Mają od kilku do kilkunastu lat. pozdr, M.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljakub791.xlx.pl |