Ogl±dasz odpowiedzi wyszukane dla has³a: Starostwo Wolsztyn
Temat: [pr] Jak "rozruszać" parowozownię?
http://www.glos.com/2005/index.php?id=57872 WOLSZTYN / Jak "rozruszać" parowozownię? Kolejką w drogę O tym, że miejsce to jest perłą turystyczną tej ziemi, wiadomo nie od dziś. Miłośników dawnej kolei nie brakuje. Tysiące ludzi z całej Europy zjeżdża do Wolsztyna, by na własne oczy zobaczyć buchające i sapiące maszyny. I choć parowozownia bezsprzecznie jest atrakcją, która ściąga turystów, panuje przeświadczenie, że jej potencjał nie do końca jest wykorzystywany. Aby to się zmieniło, potrzebne są pieniądze. - Pojawiła się możliwość ich pozyskania z funduszy strukturalnych - mówi Ryszard Kurp, starosta wolsztyński. - Jesteśmy już po pierwszym spotkaniu z PKP Cargo i wspólnie z władzami gminnymi zgadzamy się, że szansy tej nie można przeoczyć. - Pomysł opiera się na unowocześnieniu i wypromowaniu miejsc związanych z koleją - dodaje Zbigniew Marciniak, naczelnik Działu Technicznego PKP Cargo. - Zamierzamy ożywić dwie nieczynne stacje w Kębłowie i w Świetnie, które chcemy przystosować do obsługi turystów. Myślimy o stworzeniu muzeum pamiątek kolejowych, zorganizowaniu przejazdów drezynami, otwarciu gastronomii. Wiele do zrobienia jest też w samej parowozowni. Są tam miejsca noclegowe, których standard jest jednak bardzo ubogi. Ma tam powstać minihotel, a także sala multimedialna. Plany te wiążą się także z koniecznością odrestaurowania taboru. Wykonanie tych inwestycji pozwoliłoby na uruchomienie wzdłuż linii Krzyż - Rudno - Świętno - Kębłowo - Wolsztyn trasy turystycznej obsługiwanej przez pociągi retro. Jak szacuje Z. Marciniak potrzeba na to około miliona złotych. Starając się o fundusze strukturalne z przydziału na lata 2007-2013, wnioskujący musieliby mieć około 25 procent wkładu własnego. W tym roku mają być zebrane pieniądze i przygotowany wniosek wraz z dokumentacją. awy
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: [pr] Jak "rozruszać" parowozownię?
http://www.glos.com/2005/index.php?id=57872
WOLSZTYN / Jak "rozruszać" parowozownię? Kolejką w drogę O tym, że miejsce to jest perłą turystyczną tej ziemi, wiadomo nie od dziś. Miłośników dawnej kolei nie brakuje. Tysiące ludzi z całej Europy zjeżdża do Wolsztyna, by na własne oczy zobaczyć buchające i sapiące maszyny. I choć parowozownia bezsprzecznie jest atrakcją, która ściąga turystów, panuje przeświadczenie, że jej potencjał nie do końca jest wykorzystywany. Aby to się zmieniło, potrzebne są pieniądze. - Pojawiła się możliwość ich pozyskania z funduszy strukturalnych - mówi Ryszard Kurp, starosta wolsztyński. - Jesteśmy już po pierwszym spotkaniu z PKP Cargo i wspólnie z władzami gminnymi zgadzamy się, że szansy tej nie można przeoczyć. - Pomysł opiera się na unowocześnieniu i wypromowaniu miejsc związanych z koleją - dodaje Zbigniew Marciniak, naczelnik Działu Technicznego PKP Cargo. - Zamierzamy ożywić dwie nieczynne stacje w Kębłowie
Po co? i w Åšwietnie,
dodam jeszcze Kolsko i Konotop.
które chcemy przystosować do obsługi turystów. Myślimy o stworzeniu muzeum pamiątek kolejowych, zorganizowaniu przejazdów drezynami, otwarciu gastronomii. Wiele do zrobienia jest też w samej parowozowni. Są tam miejsca noclegowe, których standard jest jednak bardzo ubogi. Ma tam powstać minihotel, a także sala multimedialna. Plany te wiążą się także z koniecznością odrestaurowania taboru.
Wykonanie tych inwestycji pozwoliłoby na uruchomienie wzdłuż linii Krzyż - Rudno - Świętno - Kębłowo - Wolsztyn trasy turystycznej obsługiwanej przez pociągi retro.
A dlaczego nie Konotop lub nawet dalej. Marzeniem byłaby trasa Wolsztyn - Konotop - Sulęcin - Wolsztyn. Jak szacuje Z. Marciniak potrzeba na to około miliona złotych. Starając się o fundusze strukturalne z przydziału na lata 2007-2013, wnioskujący musieliby mieć około 25 procent wkładu własnego. W tym roku mają być zebrane pieniądze i przygotowany wniosek wraz z dokumentacją. awy
Ciekawe co z tego się spełni?
pozdr, KaKo
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljakub791.xlx.pl |