Sprężarki Regeneracja

Ogldasz odpowiedzi wyszukane dla hasa: Sprężarki Regeneracja





Temat: Hydrozgadka? HDi [dlugie]


On Tue, 16 May 2006 09:19:10 +0200,  Alti wrote:
Użytkownik "kurzu" <kurzu.usu@o2.plnapisał
| Auto kupione rok temu 159 kkm. Teraz ma 230 kkm od poczatku zuzycie
| oleju silnikowego 0,7 - 1l /1000km!


Miesci sie w fabrycznej normie dla wielu nowych silnikow.
Ciekawe jak wtedy HC w spalinach wyglada :-)


| dlugie zjazdy z gory z hamowaniem silnikiem, przy gwaltownym
| przyspieszeniu
| przez kilka sekund widoczne byle w lusterku kleby niebieskiego dymu.

Wydaje mi sie ze mechanizm takiego spalania oleju jest taki: Puyszczasz gaz
wiec wylacza sie turbina. Spada cisnienie powietrza na dolocie a pompa
olejowa, jako ze silnik ma obroty, daje wyzsze cisnienie oleju.


Ale to diesel. W normalnej pracy cisnienie powietrza wynosi pewnie
kolo 1 atm, a oleju przynajmniej z 5. A jak puszczasz gaz to turbina
wcale sie nie wylacza. Troche zwalnia.

Kurzu - stan na jakims zjezdzie z pochylonym przodem -
moze to kwestia przechylenia auta.


No to albo (1) regeneracja sprezarki zostala zrobiona przez ciecia -
poprawil lozyska i wyczyscil lopatki wiec cisnienie doladowania sprezarka
podaje (stad dobre przyspieszenie) ale nie wymienil wszystkich uszczelek i
simeringow i dalej olej sie dostaje do turbo. Mysle ze warto byloby
sprawdzic dolot za sprezarka czy jest zaolejony. Najlepiej po dlugim
hamowaniu silnikiem. Jak bedzie olej to jedz do mechanikow od turbo i walcz.


Jeszcze pytanie co z odma. Moze tedy leci.

J.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Klima w focusie


Ludzie nie oszmieszajcie się, klimatyzacja to układ zamkniety, olej
pracuje tam w zupełnie inncych warunkach jak w silniku. W lodówkach tez
zmieniacie olej?
Jeżeli klimatyzcja działa dobrze to nie ma po co do niej zaglądać. Jeżeli
nie jest rozszczelniona, nie dostała sie wilgoć lub czynnika nie ubywa to
nie ruszać. Jak będzie chłodziła słabiej to wtedy na kontrole i dobijanie
czynnika. Rocznie może ubyć do 10% czynnika chłodzącego co uważa się za
normale zużycie eksploatacyjne. Pozdrawiam wszystkich.


Nikt sie nie osmiesza, jesli zatrze sie sprezarka to przybedzie wydatkow.
Osuszacz ~200 zl, plukanie ukladu ~500 zl, zawor/zawory rozprezne ~ 200 zl
szt, regeneracja sprezarki ~750 zl.

Uzywalem wielu samochodow z klimatyzacja i do niej nigdy nie zagladalem.
Jednak kiedy przez zignorowanie syczacego zaworu rozpreznego (niski poziom
czynnika chlodniczego) i dziwnego zapachu w kabinie (wyciek) nabawilem sie
sporych kosztow w samochodzie z podwojna klimatyzacja (chrysler
town&country) - wszystkie samochody z klima pojechaly na przeglad...
Tylko w jednym ubytki byly na tyle male, ze nie warto bylo sie nimi
przejmowac.

Picasso

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: prosze o opinie nt. SAAB 9-3 SE 2.0 TURBO
Użytkownik qla napisał:

adamparker [NIESPAMUJ]" <"adamparker [NIESPAMUJ] wrote:

[...]
Pozatym pamietaj że w silniku z turbo przebieg powyżej 100
tys km oznacza już możłiwość awarii turbo-sprężarki ( w zalezności
jak ktoś użytkował taki samochód - czy rozgrzewał / chłodził turbine
, czy zawsze miał poziom oleju w misce, czy nie był przegrzany ) .

czy znasz moze przbliżony koszt wymiany turo-sprężarki ??


regeneracja sprezarki to koszt rzedu 700-900 zl.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Vento TD - jakie koszty naprawy silnika?

Witam !

Nosze sie z zamiarem kupna Venta '93 TD Facet chce  20500   PLN, auto
kupione w Polsce, nie bite, udokumentowane. Jedyny feler, to to ze troche
kopci, jak mu sie porzadnie wcisnie. Jako ze nie jestem oblatany w temacie
napraw diesli, bylbym bardzo wdzieczny, gdyby mnie ktos oswiecil.

Ile mniej wiecej kosztuja koncowki wtryskiwaczy, regeneracja sprezarki,
swiece zarowe itd. Jak jest zywotnosc tych elementow, jakie zamienniki sa
godne polecenia itd.

Auto ma na liczniku okolo 150 kkm, podejrzewam, ze tak na prawde to troche
ponad 200 kkm. Acha, kopci na czarno, tak ze brania oleju nie podejrzewam.
Silnik jest ublocony, ale suchy i bez sladow jakiejkolwiek ingerencji.
Chodzi dosyc fajnie, ma troche gorszego kopa niz moj Golf II   1.6, ale
jechalismy w piec osob.

Bardzo prosze o wszelkie sugestie, od tych, ktorzy juz maja wie ksze
doswiadczenie, bo to bedzie moj pierwszy diesel.

                                        Pozdrawiam
                                                Piotr Majewski
                                                ma@cc.uni.torun.pl

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Klimatyzacja Chrysler Voyager 2,4L
    Może byś tak przestał pisać w htmlu?
równie dobrze mógłbym się przyczepić do faktu, że nie masz czym czym czytać grup dyskusyjnych. Takie wypowiedzi nie na temat zawsze irytowały mnie na forum. To tak jakby mieć pretensje do garbatego, że ma dzieci proste...

Ale wracając do sedna sprawy, bo może ktoś będzie potrzebował znalazłem tanią i podobną dobrą firmę w Łodzi, która zajmuje się regeneracją sprężarek do klimatyzatorów:

http://www.laser-sinex.home.pl/

Kolesie z serwisów krzyczeli po 800zł - 1000zł za regenerację / naprawę. Można to zrobić już od 100zł (uszczelnienie, diagnostyka etc) lub kompleksowa regeneracja sprężarki za 350zł. Podobno z usług tej firmy korzysta wielu handlarzy samochodów. Aha dostaje się gwarancje na rok. Wydaje mi się, że solidna oferta.

Piotr

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Klimatyzacja w aucie naprawa
Dzięki za info o tym zakładzie.

Tak jak pisałem wcześniej w poniedziałek telefonicznie
umówiłem się na dzisiaj(czwartek).
Diagnoza rozszczelniona sprężarka (cała zalana olejem)
czas naprawy 8.00 - 15.00 wymontowanie i regeneracja sprężarki zamontowanie
sprawdzenie szczelności azotem i nabicie + odgrzybienie.
cena 500zł

Że wcześniej nie wiedziałem o tym zakładzie nie stracił bym w tym pożal się boże
serwisie (podzamcze ul.Podwale) 260zł za samo nabicie a tak pieniądze poszły w
powietrze (błoto).Z tego co się dowiedziałem od znajomych to nie byłem pierwszy
tam nabity w butelkę z klimatyzacją. Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Jaki warsztat samochodowy polecacie?
Ok, dwa tygodnie temu skorzystalem z uslug warsztatu w chotomowe (o ktorym
pisalem wczesniej, a teraz wiem ze sie nazywa Pit Crew Modzelewscy (czy jakos tak)).
Zakres prac jaki mi robiono to regeneracja sprezarki klimatyzacji (wymiana
lozyska i cos tam jeszcze) oraz wymiana napinacza paska klinowego bo tez juz
mial luzy (generalnie zleenie roboty bylo takie ze cos halasuje przy silniku i
trzeba to zrobic i faktycznie teraz jest cicho jak makiem zasial). Cena
porownywalna z innymi wiekszymi zakladami w rejonie (np Lebioda). Robota
zrobiona profesionalnie, elastyczne godziny przyjecia i odbioru autka (nie bylo
problemu aby wlasciciel specialnie dla mnie otworzyl zaklad i najpierw przyjal a
nastepnego dnia wydal autko). Dodatkowo na plus zaliczam zaproszenie na
sprawdzenie wykonanej roboty po okolo tygodniu-dwoch jezdzenia. Trzy tygodnie
juz jezdze, przejechalem juz ponad 1000km od tamtej chwili i jestem zadowolony.
takze polecam.

Pozdrawiam Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Hydrozgadka? HDi [dlugie]

Użytkownik "kurzu" <kurzu.usu@o2.plnapisał


   Auto kupione rok temu 159 kkm. Teraz ma 230 kkm od poczatku zuzycie
oleju silnikowego 0,7 - 1l /1000km!
dlugie zjazdy z gory z hamowaniem silnikiem, przy gwaltownym
przyspieszeniu
przez kilka sekund widoczne byle w lusterku kleby niebieskiego dymu.


Wydaje mi sie ze mechanizm takiego spalania oleju jest taki: Puyszczasz gaz
wiec wylacza sie turbina. Spada cisnienie powietrza na dolocie a pompa
olejowa, jako ze silnik ma obroty, daje wyzsze cisnienie oleju. W tym
momencie z duzej roznicy cisnien zapodawany jest olej (w sprezarce lub
glowicy).
Pierscienie raczej odpadaja bo palilby olej nonstop.
Przy normalnej jezdzie nie pali oleju bo na dolocie cisnienie jest
podwyzszone przez sprezarke i roznica cisnien miedzy ukladem smarowania a
dolotem jest mniejsza. Na wolnych tez nie kopci bo pomimo niskiego cisnienia
na dolocie (turbo nie chodzi) to i w ukladzie smarowania masz niskie
cisnienie (pompa olejowa nie daje duzego cisnienia na wolnych obrotach).


2. Wykonano regeneracje turbosprezarki - przy demontazu okazalo sie ze
leje
sie z niej olej.
3. Po regeneracju turbo sprezarki.
   Ale objaw z kopceniem przy dlugim hamowaniu silnikiem pozostal i chyba
zuzycie oleju tez,


No to albo (1) regeneracja sprezarki zostala zrobiona przez ciecia -
poprawil lozyska i wyczyscil lopatki wiec cisnienie doladowania sprezarka
podaje (stad dobre przyspieszenie) ale nie wymienil wszystkich uszczelek i
simeringow i dalej olej sie dostaje do turbo. Mysle ze warto byloby
sprawdzic dolot za sprezarka czy jest zaolejony. Najlepiej po dlugim
hamowaniu silnikiem. Jak bedzie olej to jedz do mechanikow od turbo i walcz.
Albo (2) masz mala dzure w uszczelce pod glowica na kanele olejowym. (ale to
raczej tez by spalalo olej nonstop).
Albo (3) masz peknieta glowice/jakas mala dziurke masz i olej dostaje sie z
kanalu olejowego do kanalu dolotowego powietrza. Nie znam co prawda budowy
glowice w HDi ale wydaje mi sie ze jest taka mozliwosc.
Tak wiec pierwsze co bym zrobil to sprawdzil czy jest olej za turbina. Jak
bedzie to do turbiniarzy. Jak nie bedzie to sprawdzic opcje (3) czyli
sciagnac glowice i dac na badanie na szczelnosc. Jak sie okaze ze jest
nieszczelna to kiepawo, bo regenarcja aluminiowych glowic w dieslach (a
przypuszczam ze na 100% masz alu) to przesrana akcja. Juz chyba lepiej kupic
glowice z demontazu czy cos...
Wojtek

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Hydrozgadka? HDi [dlugie]


On Tue, 16 May 2006 09:19:10 +0200,  Alti wrote:
| Użytkownik "kurzu" <kurzu.usu@o2.plnapisał
| Auto kupione rok temu 159 kkm. Teraz ma 230 kkm od poczatku zuzycie
| oleju silnikowego 0,7 - 1l /1000km!

Miesci sie w fabrycznej normie dla wielu nowych silnikow.
Ciekawe jak wtedy HC w spalinach wyglada :-)


O tym to na samym poczatku sie w ASO dowiedzialem - tak na dzien dobry :)
Drugie w rodzinie HDi podobny przebieg - nie ma potrzeby dolewania miedzy
wymianami.


| Wydaje mi sie ze mechanizm takiego spalania oleju jest taki: Puyszczasz
gaz
| wiec wylacza sie turbina. Spada cisnienie powietrza na dolocie a pompa
| olejowa, jako ze silnik ma obroty, daje wyzsze cisnienie oleju.

Ale to diesel. W normalnej pracy cisnienie powietrza wynosi pewnie
kolo 1 atm, a oleju przynajmniej z 5. A jak puszczasz gaz to turbina
wcale sie nie wylacza. Troche zwalnia.


No wlasnie, za bardzo naciagane sie wydaje ale kto wie....


Kurzu - stan na jakims zjezdzie z pochylonym przodem -
moze to kwestia przechylenia auta.


Juz sie z tego nabijalem ze sie przelewa olej z miski do tlumika :)

 | No to albo (1) regeneracja sprezarki zostala zrobiona przez ciecia -

| poprawil lozyska i wyczyscil lopatki wiec cisnienie doladowania sprezarka
| podaje (stad dobre przyspieszenie) ale nie wymienil wszystkich uszczelek
i
| simeringow i dalej olej sie dostaje do turbo. Mysle ze warto byloby
| sprawdzic dolot za sprezarka czy jest zaolejony. Najlepiej po dlugim
| hamowaniu silnikiem. Jak bedzie olej to jedz do mechanikow od turbo i


walcz.

Zrobie kilka kkm i zobacze jak dalej tak bedzie to tak zrobie.


Jeszcze pytanie co z odma. Moze tedy leci.


Dobry pomysl - juz z rodzinnym mechanikiem to przedyskutowalem - mam
pojezdzic do 3-5 tys. po regeneracji turbiny i do niego na ogledziny
przyjechac.

Chyba juz wiem po co jest wskaznik poziomu oleju na LCD  pokazujacy poziom
przy uruchamianiu silnika :)

Pozdrawiam
Kurzu

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: prosze o opinie nt. SAAB 9-3 SE 2.0 TURBO

Arni wrote:
regeneracja sprezarki to koszt rzedu 700-900 zl.


dzięki.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: regeneracja sprężarki klimy
Na czym  polega ta regeneracja i czy to ma sens na dłuższą metę?
Czy jeśli nawiew ma 13-15 st. to już czas na naprawę? Czy da się to zrobić w
ciągu jednego dnia no i ile to może kosztować....

pozdrawiam

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Klimatyzacje samochodowe
Klimatyzacje samochodowe
Poszukuje dobrego serwisu w Tbg-u lub zakładu mechaniki zajmującego się
regeneracją sprężarek do klimatyzacji samochodowych. Info proszę na maila
fabriccio@wp.pl Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jakub791.xlx.pl
  •  

    Powered by WordPress dla [Wywiadowka]. Design by Free WordPress Themes.