|
SPZOZ Wojewódzki Szpital im dr J Biziela |
Ogldasz odpowiedzi wyszukane dla hasa: SPZOZ Wojewódzki Szpital im dr J Biziela
Temat: Mieszkańcy proszą o pomoc ministra Dorna
oto lista instytucji
Filharmonia Pomorska im. Ignacego Paderewskiego
Opera Nova
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. dr Witolda Bełzy
Wojewódzki Ośrodek Kultury
Bydgoskie Centrum Diabetologii i Endokrynologii
Centrum Onkologii im. prof. Franciszka Łukaszczyka
Obwód Lecznictwa SPZOZ
SPZOZ Wojewódzki Szpital im. dr I.Biziela
Wojewódzki Szpital Dziecięcy im. J.Brudzińskiego
Wojewódzki Szpital Obserwacyjno – Zakaźny im. T. Browicza
Kujawsko - Pomorskie Centrum Pulmonologii w Bydgoszczy
Wojewódzka Przychodnia Dermatologiczna
SPZOZ Wojewódzkie Centrum Reumatologii i Rehabilitacji w Bydgoszczy
Wojewódzka Przychodnia Sportowo – Lekarska
Wojewódzka Przychodnia Stomatologiczna
Wojewódzka Przychodnia Zdrowia Psychicznego
Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego
Regionalny Zespół Opieki Paliatywnej – Dom Sue Ryder
Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli
Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych
Zarząd Dróg Wojewódzkich
Okręgowy Ośrodek Dokształcania Zawodowego w Bydgoszczy
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 i 2 dla Dzieci i Młodzieży Słabo
Widzącej i Niewidomej im. Louisa Braille’a w Bydgoszczy
Zespół Szkół Nr 33 Specjalnych dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej w
Bydgoszczy
Wojewódzkie Biuro Geodezji i Terenów Rolnych
Regionalna Izba Obrachunkowa
wiekszosci z powyzszych instytucji przeniedc oczywiscie nie mozna ale kilka
dalo by sie teoretycznie rade
Lasy i Izba Celna byly w Toruniu za czasow 3 wojewodztw i dlatego tam pozostaly,
(ustalono zasade nie przenoszenia instytucji podczas laczenia wojewodztw jesli
dana instytucja nie istniala w drugim miescie wczesniej, z tej samej zasady
skorzystala bydgoszcz)
urzad pracy jest w kompetencjach Marszalka
przekazywanie wladzy Marszalkowi (samarzadowi)to jesdna sprawa i to nie nowa
tylko w tej chwili realizowana, wynika to z filozofii chociazby UE i wiadomo
bylo o tym w momencie tworzenia nowych wojewodztw (dlatego osobisicie cieszylem
sie ze podczas targow bydgosko torunskich Toruniowi przypadla wladzy samorzadowa
z sejmikiem i Urzedem Marszalkowskim )
a druga sprawa jest porozumienie ktore zawarto lokalnie o podziale istniejacych
wtedy urzedow i instytucji
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Biziel-dla UMK kogo sukces????
Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego uchwałą nr XLIX/784/06 z dnia 25 września
2006 roku Sejmik wyraził wolę zawarcia porozumienia z Uniwersytetem Mikołaja
Kopernika
w Toruniu w celu utworzenia nowego uniwersyteckiego samodzielnego zakładu opieki
zdrowotnej.
Uchwałą nr XI/252/07 Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego w dniu 10 września
2007 r., zmienił zapis § 1 w/w uchwały poprzez dodanie zdania w brzmieniu:
Zobowiązuje
się Zarząd Województwa do przedłożenia Sejmikowi Województwa projektu porozumienia
w celu jego zaopiniowania.
Projekt porozumienia pomiędzy Województwem Kujawsko-Pomorskim a Uniwersytetem
Mikołaja Kopernika zakłada połączenie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki
Zdrowotnej Wojewódzkiego Szpitala im. dr J. Biziela w Bydgoszczy, ul.
Ujejskiego 75,
dla którego podmiotem tworzącym jest Województwo Kujawsko-Pomorskie z Samodzielnym
Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej Poradnią Zdrowia Psychicznego dla Studentów
w Bydgoszczy, ul. Kurpińskiego 19, dla którego podmiotem tworzącym jest Uniwersytet
Mikołaja Kopernika w Toruniu i utworzenie Samodzielnego publicznego zakładu opieki
zdrowotnej Szpitala Uniwersyteckiego nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy,
dla którego
organem tworzącym będzie Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Zgodnie z art. 43h ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki
zdrowotnej (Dz.U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89 ze zm.) połączenie się samodzielnych
publicznych
zakładów opieki zdrowotnej może być dokonane poprzez przeniesienie całego mienia
jednego
zakładu opieki zdrowotnej na drugi zakład opieki zdrowotnej. Ze względu na fakt, że
organem tworzącym dla spzoz Szpitala Uniwersyteckiego nr 2 w Bydgoszczy jest UMK w
Toruniu, który jest uczelnią publiczną, zasadne jest przekazanie UMK w formie
darowizny
nieruchomości będących w nieodpłatnym użytkowaniu przez SPZOZ Wojewódzki Szpital im.
dr J. Biziela w Bydgoszczy. Szpital Uniwersytecki nr 2 w Bydgoszczy, będzie
prowadzony w
formie publicznego zakładu opieki zdrowotnej i będzie udzielał świadczeń medycznych
ogółowi ludności z województwa kujawsko-pomorskiego.
Utrzymywanie tych nieruchomości w zasobach województwa, w sytuacji gdy prawo
nieodpłatnego użytkowania przysługiwałoby Szpitalowi Uniwersyteckiemu nr 2
w Bydgoszczy, wydaje się niecelowe, a wręcz sztuczne i sprzeczne z ratio legis
art. 53
ust. 2 w/w ustawy.
Zgodnie z cyt. art. 53 ust. 2 zbycie aktywów trwałych samodzielnego publicznego
zakładu
opieki zdrowotnej, oddanie go w dzierżawę, najem, użytkowanie oraz użyczenie może
nastąpić wyłącznie na zasadach określonych przez podmiot, który utworzył zakład.
Ratio legis tego przepisu jest więc takie, iż organ założycielski, który jest
właścicielem
nieruchomości określa zasady gospodarowania mieniem przez spzoz. W sytuacji, gdy UMK
w Toruniu nie będzie właścicielem nieruchomości, trudno będzie mówić o celowym
i racjonalnym wypełnianiu tego przepisu.
Ponadto należy podkreślić, iż racjonalność tego przepisu wynika również stąd, iż
organ
założycielski odpowiada za zobowiązania spzoz po jego likwidacji, a więc winien mieć
wpływ na gospodarowanie mieniem przez ten podmiot.
Darowanie nieruchomości Uniwersytetowi Mikołaja Kopernika w Toruniu, jest celowe ze
względu na fakt sprawniejszego nimi gospodarowania.
Wobec powyższego zasadne jest podjęcie przez Sejmik Województwa Kujawsko-
Pomorskiego uchwały w przedmiotowej sprawie.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljakub791.xlx.pl |
|
|
|
|